[SCH] Knol uit mijn fantasie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

[SCH] Knol uit mijn fantasie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 15:00

Ik ben helemaal niet zo'n schilderfan, maar om mijn portfolio aan te vullen moet ik toch wat meer maken dan alleen balpentekeningetjes. *LOL*

Bij deze dus:

Een fantasiepaard op een doek van de action Schijnheilig van 60x70 cm met acrylverf. Vork

De kwaliteit is helaas achteruitgegaan omdat het foto's zijn en door het uploaden.

Afbeelding

En wat details. Lachen
Beetje bewogen foto..
Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken, je mening is meer dan welkom! Doei!

manutjuh

Re: [SCH] Knol uit mijn fantasie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:43

Ik vind em erg mooi!

Hij kijkt wel een beetje eng

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:15

Ik vind hem supergaaf Ja Mooie kleuren, heftig wel dat lichte blauw, zou ik misschien iets warmer proberen te maken en de voorbenen mogen van mij wat stoerder.

Verder super, vind het echt een heel leuk werk. Achtergrond kleur vind ik ook goed gekozen!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:28

Die vacht is erg gaaf gedaan!
Aparte fantasie heb je. Dit paard lijkt niet helemaal happy en paniekerig op de vlucht te zijn? Is dat de bedoeling van wat je wilde uitbeelden? Zit er een verhaal achter?

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:46

Wauw! ik vind hem prachtig.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:57

'Ze gooiden het touw 1x... mis... 2x... weer mis... 3x... Gelukkig! Eindelijk is het gelukt! Het touw glijd soepel om de hals van het paard. Terwijl de woeste golven grip proberen te houden op het natte gladde lijf, worstelt het paard zich los uit de greep van de golven ondersteund door het touw om z'n hals...'

Tong uitsteken Zomaar een ingeving. Ik vind hem heel erg leuk gedaan, zoals blijkt Knipoog

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 00:02

Wat een geweldig werkje! OK dan!
Hij boeit me van begin tot het eind en prikkelt (zoals Lontje ook al had opgemerkt) de fantasie Ja
Ik vind de compositie dynamisch, de kleuren fijn en de details mooi uitgewerkt....

Issie te koop? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 00:10

prachtig! kan je er niet 1 voor mij maken?

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:58

Ik vind hem ook geweldig!! Heel leuk geschilderd!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:27

prachtig! wat is de achterliggende gedachte?

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:31

Super mooi gedaan! Hoe krijg je de lijnen van de achtergrond zo mooi vloeiend? Daar gaat het bij mij nl. altijd mis Scheve mond Heb je gewoon eerst de achtergrond helemaal gemaakt en daaroverheen het paard geschilderd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:32

Supermooi gemaakt! Maak je ook schilderijen in opdracht?
Hij is echt mooi Ja

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 18:18

Wauw, bedankt voor jullie leuke reacties! Ja

@ oneilltje79: Dit paard is een onderdeel van mijn project op school, het gaat over een fantasievolk, een soort nomaden, die 90% van hun leven doorbrengen op de rug van een paard. Ze houden rooftochten en plunderen dorpjes. Dit paard is idd in het water terrechtgekomen en wordt er snel uitgetrokken, want het volk (Dara-volk) is net op de vlucht voor een menigte woedende slachtoffers van hun overval. Haha!

Dit volk heb ik eigenlijk al jaren geleden bedacht, vroeger tekende ik vooral veel beeldverhalen erover.

@ Wranglerbutt: Haha, na mijn werkbespreking op school is ie in principe wel te koop hoor! Clown
Een nieuwe, bijv. iets andere variant maken zou ik ook helemaal niet erg vinden, ik heb inmiddels veel plezier in het schilderen gekregen. Lachen

@ Riddikulus: Ja, ik heb eerst de achtergrond geschilderd. Het schilderij bestaat uit best veel lagen, daardoor krijg je wat meer diepte erin. Lachen

En verder over schilderijen in opdracht maken: Ik heb het nooit eerder gedaan (ik schilder nog maar net!) maar ik sta er wel voor open! Ja Ik heb het wel erg druk ivb met mijn studie ( kunstacademie, daardoor moest ik ook gaan schilderen, uit mezelf deed ik het nooit, maar nu het moet begin ik het toch wel leuk te vinden! Haha! ) Dus daardoor doe ik er misschien wat langer over om een schilderij af te maken.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:25

Ja Klopt. Ik werk zelf veel met aquarel dus daar werkt die tactiek niet. Heb je nog tips om met acryl te werken, want daar wil ik me best wel eens aan wagen!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 21:30

Ik werk met acrylverf en dan de duurdere versie van het merk Amsterdam: Expert. Het goedkoopste, standaart merk van Amsterdam is echt bagger namelijk.
Verder kun je het mengen met water, en meer weet ik zelf ook niet! Clown Daar kom je gaanderweg achter terwijl je ermee bezig bent, gewoon ermee aan de slag gaan dus! Ja

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:53

Ik vind hem erg mooi Marloes, mijn complimenten!!