[FOTO] Bloem in het licht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pienn

[FOTO] Bloem in het licht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 15:17

Deze zomervakantie gemaakt en zag hem nu terug, vind hem toch wel mooi.

Afbeelding

kallipooh

Re: [FOTO] Bloem in het licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 18:12

ik vind het in ieder geval een mooie bloem.
Ik stoor me wel wat aan het overbelichte gras, en ook op de blaadjes van de bloem. De kleuren vind ik niet super, en de foto is niet scherp. Niet dat ik het kan hoor Knipoog Blijven oefenen Lachen

Pienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 14:34

Bedankt voor je commentaar! ik weet dat de foto niet scherp is en dat het gras overbelicht is, en dit was juist wat mij zo aansprak, omdat het zo'n dromerige sfeer geeft. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:20

Ik vind het overbelichte gras juist ook mooi, inderdaad een dromerig sfeer Lachen

Ik kan je geen technische tips geven dus hier blijft het bij xD

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:28

ik vind het erg leuk geprobeerd, mooie bloem
Maar het overbelichte stoort me wel erg. op het eerste gezicht vond ik het wel mooi maar toen ik naar beneden scrollde en het gras zag, trok dat mijn aandacht. en dat is niet je bedoeling, je wil de aandacht bij de bloem houden.
En misschien dat je de foto iets meer kan croppen zodat de bloem meer gecentreerd ligt. Haha! succes!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:34

Hmm, ik vind het niet zo...
Dat dromerige is ok, maar als dat niet bewust gedaan/ingesteld werd, is het technisch dus eigenlijk mislukt Knipoog Als je snapt wat ik bedoel.
De compositie vind ik niet erg goed. Het onderwerp in het midden plaatsen is vrij basic, maar goed. Als je dat dan doet, moet je zorgen dat de boven- en onderruimte mooi verdeeld is. Nu heb je boven je bloem eigenlijk veel te veel boom. Iets meer gras en iets minder boom, in evenwicht dus, zou beter geweest zijn.

Dus ik zie het niet echt als een technisch goede foto, meer als een lucky shot omdat het per toeval zo dromerig overkomt.

Dus ik zou zeggen: als de zon er ooit weer doorkomt ( Knipoog ), probeer dit dan eens bewust terug te krijgen, maar dan wel met een scherpe bloem en een goede compositie. Dan doe je echt aan fotografie Knipoog

Ik wil je zeker niet afkraken, maar voor mij persoonlijk is een 'foto' nog niet noodzakelijk een 'foto'... Als je begrijpt wat ik bedoel..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:37

In eerste instantie trekt het overbelichte gras de aandacht.
Verder vind ik het jammer de bloemstengel zo centraal staat.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:41

Ik wordt er blij van in deze dondere dagen... goed gedaan dus!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:44

Ja, ook ik voel weer dat verlangen naar de zomer..!
Mooi hoor!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:45

Mooie foto! Hij heeft wel wat, wel jammer dat het gras overbelicht is.

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 09:58

Mooie foto Jorien!

Pienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 14:06

Tieneke schreef:
Hmm, ik vind het niet zo...
Dat dromerige is ok, maar als dat niet bewust gedaan/ingesteld werd, is het technisch dus eigenlijk mislukt Knipoog Als je snapt wat ik bedoel.
De compositie vind ik niet erg goed. Het onderwerp in het midden plaatsen is vrij basic, maar goed. Als je dat dan doet, moet je zorgen dat de boven- en onderruimte mooi verdeeld is. Nu heb je boven je bloem eigenlijk veel te veel boom. Iets meer gras en iets minder boom, in evenwicht dus, zou beter geweest zijn.

Dus ik zie het niet echt als een technisch goede foto, meer als een lucky shot omdat het per toeval zo dromerig overkomt.

Dus ik zou zeggen: als de zon er ooit weer doorkomt ( Knipoog ), probeer dit dan eens bewust terug te krijgen, maar dan wel met een scherpe bloem en een goede compositie. Dan doe je echt aan fotografie Knipoog

Ik wil je zeker niet afkraken, maar voor mij persoonlijk is een 'foto' nog niet noodzakelijk een 'foto'... Als je begrijpt wat ik bedoel..

Ik snap wat je bedoelt! En ik heb het er niet bijgezet maat dit is ook een 'lucky-shot' maar ik ben er wel erg tevreden over!
Jammergenoeg heb ik niet de beschikking over een camera dus kan op het moment niet oefenen Tong uitsteken
Nou zou ik deze foto met de camera van een vriendin precies zo er op kunnen krijgen, maar dan wel met een scherpere bloem.