Baljurk maken - ervaring met eyelets?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Baljurk maken - ervaring met eyelets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 17:01

Ik had echt geeeeeeeeeeeen idee waar dit moest staan...

Ik ben bezig met het maken van een hofdans-/baljurk, en nu ben ik bij het onderdeel waarbij ik de gelegenheid moet maken om de touwtjes aan te kunnen snoeren. Ik zat te denken of ik het met eyelets zou kunnen doen, maar ik heb een paar keer gezien dat dat na een jaar gaat uischeuren. Ik kan ook 'lusjes' maken, maar dat vind ik persoonlijk weer wat minder mooi... ,aar misschien wle veel steviger Lachen
Hebben jullie ervaring met 1 van beide, of andere suggesties? Lachen

IcePrincess

Re: Baljurk maken - ervaring met eyelets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:35

Je moet geen gaatje in je stof maken voor de eyelets, dan breken je draden en daardoor gaat het idd scheuren.
Met een priem kun je de draden mooi 'opzijschuiven' en toch een ronde opening maken voor de eyelets zonder draden te breken en dus de stevigheid van je stof te behouden.
Beste zijn ook de tweedelige, met een voorkantje en een achterkantje waar de voorkant omheenslaat zeg maar, niet die met die krammetjes aan de achterkant.
Zulke gebruik ik:
Afbeelding

Wat ook nog een optie is is verstevigen met baleinen aan weerszijde van de rijen met eyelets, maar dat is wel mooier als het hele lijfje verstevigd is met baleinen. http://fc45.deviantart.com/fs31/i/2008/ ... iarbon.jpg verstevigd met baleinen kun je hier aan de achterkant zien Lachen .