[TEK] Paard, wipje - inmiddels klaar!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[TEK] Paard, wipje - inmiddels klaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 16:37

Eventjes maar een paard getekend... klopt het zo een beetje? Nog een beetje bijschaven en wat kleur d'r bij.. Let wel, niet alle lijntjes staan er maar dat komt nog!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mireille op 18-11-08 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: paard is af

NatassJa

Re: [TEK] Paard, wipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:16

Je gaat echt al enorm vooruit!!

Ik vind alleen de neusrug een beetje raar.. Lijkt enorm plat.

De neus zelf vind ik echt toppie! Ziet er al goed uit!
De hals klopt volgens mij ook niet helemaal, beetje smal.
Ook lijkt het of de ogen erg hoog zitten..

Hoop dat je er iets aan heb.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 22:33

NatassJa schreef:
Je gaat echt al enorm vooruit!!

Ik vind alleen de neusrug een beetje raar.. Lijkt enorm plat.

De neus zelf vind ik echt toppie! Ziet er al goed uit!
De hals klopt volgens mij ook niet helemaal, beetje smal.
Ook lijkt het of de ogen erg hoog zitten..

Hoop dat je er iets aan heb.
Heeeee bedankt!! De neusrug moet nog gedaan worden, de nek... tja... het is van voor naar achteren genomen (zoals op de foto die even niet thuis geeft). De ogen: daar stond ik nog een beetje over te twijfelen, maar echt: ze staan op de goeie plek hoor! Ik moet dus nog wat verzinnen voor die nek...

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:35

(heey waar is je ava, groot herkenningspunt)

ik zie je ook echt bij iedere tekening vooruit gaan,
ik ga ook mee met vorig commentaar maar...
(ja er is een maar) ik heb het idee dat de oren iets uit verhouding zijn

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:43

Oké!
Ben benieuwd hoe hij wordt, en naar de foto!

Succes ermee! Ik hou het in de gaten..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 17:18

Oké voor alle boeren burgers en buitenlui..... is hier het eindresultaat! *TROMGEROFFEL!*

Misschien in sneltreinvaart gedaan want ik wilde jullie echt niet langer meer laten wachten. Orginele foto als JPG bestand nog steeds niet kunnen vinden, alleen maar de uitgeprinte versie die je ook op de foto ziet staan. Tips en suggesties zijn natuurlijk altijd nog welkom!

Afbeelding

Afbeelding

NatassJa

Re: [TEK] Paard, wipje - inmiddels klaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:57

Oke, nu zie ik wel een beetje wat het is..
Met de hals/kaak.. De kaak laat je in 1 keer doorlopen..
Zonder dat je ziet dat het "overloopt"..
Vind hem eigenlijk wel aardig gelukt!
Vind alleen het linkeroog nog raar.. Weet niet waarom! Maar klopt niet helemaal volgens mij!
Neus vind ik top.. Niks op aan te merken..

En de aderen? Die vind ik net iets te grof. Het past wel perfect bij jou stijl, maar die vind ik iets te..

Edit: Nog ff het oog.. Die is niet bol genoeg denk ik.. En de wimpers/ooglid kloppen niet.. Die zie je op de foto ook niet..
Denk dat als die boller is, zonder de frutseltjes eraan, dat hij meer klopt Lachen

(Hoop dat ik het allemaal beetje goed uitleg haha, maar is alleen maar opbouwend bedoeld Knipoog )

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:30

Ik vind je wel een leuke styl hebben!

Tip teken wat je ziet. Bijvoorbeeld bij het oog. Jij hebt als het ware 4 'rondjes' om elkaar heen getekend. Op de foto zie je links een stukje oranje. Dat heb je ook, maar aan de rechterkant is het oog gewoon donker. Het is jammer dat de foto van het paard waarschijnlijk met flits is gemaakt want nu heb je een soort oranje pupil. Jij tekent een zwarte, wat niet te zien is op de foto. Ik denk dat daarom het oog minder 3d lijkt. Ik weet niet of je hier wat mee kan.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 10:37

SIEMxFUNNY schreef:
Ik vind je wel een leuke styl hebben!

Tip teken wat je ziet. Bijvoorbeeld bij het oog. Jij hebt als het ware 4 'rondjes' om elkaar heen getekend. Op de foto zie je links een stukje oranje. Dat heb je ook, maar aan de rechterkant is het oog gewoon donker. Het is jammer dat de foto van het paard waarschijnlijk met flits is gemaakt want nu heb je een soort oranje pupil. Jij tekent een zwarte, wat niet te zien is op de foto. Ik denk dat daarom het oog minder 3d lijkt. Ik weet niet of je hier wat mee kan.

Tuurlijk wel, alles is welkom! Dus als ik het goed begrijp moet ik het oog zo inkleuren als op de foto? Kom maar op met jullie tips, leer ik alleen maar van!!! Haha! Haha! Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:47

Een foto die uit de verkeerde hoek genomen is (zoals deze) vertekend ontzettend, als je een paardenhoofd wilt tekenen (of zelfs een paard) moet je daar rekening mee houden. Je hebt nu een mega neus en te kleine oren. Ik had zelf een ander voorbeeld genomen. Dit is geen geschikte foto om een tekening van te maken.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:37

Het is een beetje een komische tekening geworden, maar dat komt door de referentie foto Ja Ik kan wel zien dat je heel erg vooruit gaat, dus volgende keer even een goede foto uitzoeken en dan kunnen we je vooruitgang nog beter zien!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:38

Cassidy schreef:
Een foto die uit de verkeerde hoek genomen is (zoals deze) vertekend ontzettend, als je een paardenhoofd wilt tekenen (of zelfs een paard) moet je daar rekening mee houden. Je hebt nu een mega neus en te kleine oren. Ik had zelf een ander voorbeeld genomen. Dit is geen geschikte foto om een tekening van te maken.

Wat is daar mis mee dan? Ik vind het juist erg leuk gedaan zo.
Ik vind niet dat je altijd tekeningen moet maken van perfecte foto's. Ik doe het zelf ook, daar niet van, maar dit is weer eens wat anders, ik vind het leuk zo. Je móet ook geen rekening houden met een vertekend beeld, dat heet vrijheid. Knipoog

Ik vind je stijl zoals altijd weer leuk HD, het komt een beetje karikatuurachtig op me over zo en dan vind ik inderdaad een vertekend beeld helemaal niet erg. Haha! Ga zo door!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 01:43

Als de TS dit als karikatuur heeft bedoelt, is er niets mis mee. Maar ik vermoed zomaar dat de ts een levensecht portret wilde maken, en dan is het alleen maar handig om de kunstenaar erop te wijzen dat foto's kunnen vertekenen, en je kritisch moet kijken naar het uitgangsmateriaal waarvan je de tekening wilt maken.

Ik denk namelijk dat niet iedere paardeneigenaar, die zijn paard wil laten portretteren (al dan niet in opdracht en tegen betaling), blij is met een karikatuurtekening van zijn paarden. Kunstenaarsvrijheden goed en wel, maar als je eventueel geld ermee wilt verdienen, dien je de kunstenaarsvrijheid even in de kast te zetten. Anders koopt niemand wat van je.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 00:44

Bij deze kan ik niet anders dan me achter Cassidy scharen. De foto ansich is als portret niet geschikt Lachen . Wel vind ik dat het natekenen van deze foto goed gelukt is inclusief de rare verhoudingen die op de foto ook te zien zijn. Je gaat vooruit TS!