[FOTO] Jager in het riet...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO] Jager in het riet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 11:29

Even een reiger gestalkt... die na een paar seconden mij in de gaten had en mij moederziel alleen achterliet...

Afbeelding

Afbeelding

Moet wel zeggen dat mijn foto's steeds een beetje beter worden... Bloos

Vio

Re: [FOTO] Jager in het riet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:30

Wow, ziet er super uit! Jammer dat hij niet langer wilde poseren...

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:32

Leuke foto's, misschien leuk om volgende keer zoiets vanaf een lager standpunt te proberen Lachen

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:35

Sorry maar vind ze heleaas niet uk waardig vind ze maar gewoontjes en niet bijzonder.

Je blijft ook een hoop topics posten op deze manier zeg.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 13:50

Kimmie_girl schreef:
Sorry maar vind ze heleaas niet uk waardig vind ze maar gewoontjes en niet bijzonder.
Sorry, maar zó érg zijn de foto's toch niet?

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:02

HorseyDude schreef:
Kimmie_girl schreef:

Ik vind van niet hoor. Ik vind dat het hele mooie foto's zijn. Haha!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:43

HorseyDude schreef:
Kimmie_girl schreef:

Ik zeg niet dat ze erg zijn zeg enkel dat ze maar gewoontjes en niet bijzonder zijn.
Kijk is naar het werk van andere UK topics.
Werkelijk een enorm verschil met wat jij post.

Wanneer jij foto`s geschoten heb plaats je ze gelijk op bokt.
Kijk eerst is of ze echt uk waardig zijn bijzonder etc.
En probeer op die manier is door te groeien ik kijk bijna alle topics altijd van uk.
Maar soms sla ik gewoon echt bewust jou topics over omdat ik ze 9 van de tien keer gewoonn niet uk waardig vindt...

Bedoel kijk is bijv. naar Hypofocus , faux ,yvonnepuntnl , Elessar sjoert etc. en nog veel meer dat zijn echt mooie uk waardige topics waar je een hoop van kan leren , kan afkijken en voorbeeld aan nemen.

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:56

Ik ga met Kimmie_girl mee..
Ik zie heel vaak dezelfde onderwerpen, topics over reigers en dolfijnen bijvoorbeeld zijn echt al heel vaak voorbij gekomen, wordt n beetje t zelfde en saai zo.
Sorry, ik vind ze ook niks..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:59

Ik vind de reiger niet scherp genoeg. De achtergrond is scherper als de reiger zelf, en laat dat nou net andersom horen Haha!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 15:04

Brookers schreef:
Ik ga met Kimmie_girl mee..
Ik zie heel vaak dezelfde onderwerpen, topics over reigers en dolfijnen bijvoorbeeld zijn echt al heel vaak voorbij gekomen, wordt n beetje t zelfde en saai zo.
Sorry, ik vind ze ook niks..
Dan zoeken we toch naar wat anders? Haha! Hmmmmzzzz....

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:07

het gaat niet om het feit van een ander onderwerp want dan hebben we straks tien topics van een boom of iemand in zijn bloote kont.
Het gaat om de kwaliteit orginaliteit etc.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:09

Het zijn mooie foto's maar ik had ze er toch liever helemaal op gezien, en de achtergrond is ook nogal storend, ze zijn idd gewoontjes, niet bijzonder, Maar wel mooi hoor Haha!
jammer dat meneer reiger niet even helemaal wou poseren.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:13

Te druk, centraal, geen lekkere belichting en scherpte.. Nee, sorry ook in vind ze niet UK-waardig. Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:18

Sjoert, Faux etc. zijn ook niet zo goed geboren hoor Knipoog
UK is niet alleen om je beste werk te laten zien, maar ook om van elkaar te leren. Daarnaast hebben bovenstaanden ook een íets professionelere camera, waarmee je een stuk meer mee kan variëren qua belichting etc.

Wat is wel UK-waardig dan? Wie bepaalt dat? UK is voor mij voor foto's waar over na is gedacht, welke compositie, belichting, scherpte etc.

Daarnaast zie ik zeker wel slechtere foto's dan dit verschijnen. Mag je dan alleen op UK posten als je de Foto Acedemie hebt gedaan, een megadure camera en tien verschillende lenzen van honderden tot duizenden euro's hebt? Kun je UK ook wel opdoeken, het overgrote merendeel van de "fotografen" op UK heeft dat namelijk níet. En dat is volgens mij ook geen vereiste om op UK te mogen plaatsen Knipoog

Je foto's worden zeker beter HD, maar probeer inderdaad erop te letten dat je onderwerp ook echt scherp is. Het riet vind ik niet eens zo heel storend, vind het wel wat hebben zo.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:41

Nou, ik vind sommige reactie ronduit heel raar...
Ik ben ook geen wereldster in fotograven en schilderen... en juist door zit soort reacties plaats ik dus geen fotos bij UK.

TS, ga door met oefenen...!

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:10

Ik moet het toch even opnemen voor Horseydude hoor. Scheve mond
Beetje flauw dat sommige mensen meteen met hetzelfde riedeltje klaarstaan.
Als iemand hier op UK wat probeert te doen met commentaar en tips dan is het HD wel.
Op het moment plaatst hij gemiddeld welgeteld ongeveer één fototopic per week
en dat vind ik niks te veel, ook zie ik tegenwoordig vaak een betere selectie van de foto's.
Fototechnische tips probeert hij ook goed toe te passen, al lukt het niet altijd
om dat vast te houden.
Maar er zit zeker een stijgende lijn in en alleen daarom al zijn z'n foto's zeker UK-waardig. Ja

En HD, laat je niet gek maken hoor.
Als jij het liefste foto's maakt van vogels en dolfijnen
blijf dat dan lekker doen en zorg dat je daar enorm goed in wordt. Knipoog

Ontopic; probeer er om te denken om je onderwerp niet teveel in het midden te zetten.
Daar krijg je een krachtigere foto van.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:14

Horseydude, net zoals Kanzi zegt... Jouw foto's worden steeds beter hoor! (En dat zegt iemand die 0,0 procent verstand er van heeft Haha! Haha!)
Misschien is niet alles even goed, maar daarom plaats je ze toch? Om tips te ontvangen om het beter te maken...

Probeer idd de reiger dan iets scherper te krijgen, maar kan me dan voorstellen dat het wat moeilijker was, omdat ie naar een paar seconden al weg was.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:58

Wat een leuke foto's HD!
Geeft goed weer hoe goed het in de natuur ook allemaal verstopt zit! Ja
Kon je zo dicht bij komen Wow!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 15:20

Sjoert schreef:
Wat een leuke foto's HD!
Geeft goed weer hoe goed het in de natuur ook allemaal verstopt zit! Ja
Kon je zo dicht bij komen Wow!

Heb fikse zoomlens op mijn camera zitten! (18 x)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:46

Berdien schreef:
Sjoert, Faux etc. zijn ook niet zo goed geboren hoor Knipoog
UK is niet alleen om je beste werk te laten zien, maar ook om van elkaar te leren. Daarnaast hebben bovenstaanden ook een íets professionelere camera, waarmee je een stuk meer mee kan variëren qua belichting etc.

Wat is wel UK-waardig dan? Wie bepaalt dat? UK is voor mij voor foto's waar over na is gedacht, welke compositie, belichting, scherpte etc.

Daarnaast zie ik zeker wel slechtere foto's dan dit verschijnen. Mag je dan alleen op UK posten als je de Foto Acedemie hebt gedaan, een megadure camera en tien verschillende lenzen van honderden tot duizenden euro's hebt? Kun je UK ook wel opdoeken, het overgrote merendeel van de "fotografen" op UK heeft dat namelijk níet. En dat is volgens mij ook geen vereiste om op UK te mogen plaatsen Knipoog

Je foto's worden zeker beter HD, maar probeer inderdaad erop te letten dat je onderwerp ook echt scherp is. Het riet vind ik niet eens zo heel storend, vind het wel wat hebben zo.

Tuurlijk hoef je geen geweldige camera hebben of de fotoacedemie gedaan hebben. Maar wat me bij HD opvalt is dat hij heel vaak topics plaatst over dezelfde onderwerpen, en waar toch wel een aantal bijna precies dezelfde plaatjes bijzitten (zoals ook hier). En dan ook laat de kwaliteit nog te wensen over, én lijkt het MIJ of er niet vreselijk over nagedacht is. En ja, op UK komen slechtere dingen voor, maar wie zegt niet dat die hetzelfde commentaar krijgen? Maar dit is een beetje off-topic discussie, wel interessant trouwens om er eens een discussie over te starten in een ander topic over wie wat UK-waardig vind. Ja Idee?

Het lijkt de laatste tijd wel alsof mensen op UK alleen maar opgehemeld mogen worden, en je alles wat je schiet maar kan posten. Daar is UK toch niet voor bedoelt?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:05

Ik vind dat je erg vooruit gaat HorseyDude! Complimenten! OK dan!
Je staat open voor meningen van anderen en gaat hier ook echt mee aan de slag. De foto's zijn inderdaad wat druk, maar dat geeft ook wel weer de natuurlijke leefomgeving e.d. van de reiger weer. Daarnaast heb je het ook niet altijd voor het zeggen wat betreft omgeving. Lachen Belichting had wat netter gekund, de rietstengels lijken wat overbelicht en daardoor overheersend. Verder twee keurige foto's.

Juul: Zo komen er wel meer standaard plaatjes voorbij, jij had bijvoorbeeld een foto gemaakt dat je jezelf met camera in de spiegel ziet. Tsja, ik denk daar ook niet van dat het erg doordacht en origineel is, je kunt veel meer uit die camera halen, denk ik dan. Lachen
Er zijn ook mensen met een professionelere/betere camera, maar bij sommigen komt er nog minder uit dan bij HorseyDude. No offense natuurlijk, maar ik vind niet dat er geroepen moet worden dat iets niet UK-waardig is omdat het niet met een dikke camera is geschoten en daardoor de kwaliteit iets minder denderend is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:07

Klopt idd Julia, maar daar heb ik wel van geleerd. Knipoog HD plaatst zo ontzettend veel op UK, en zoveel van hetzelfde.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:10

Dat is ook wel minder geworden Lachen

Daarnaast zie ik op UK zóveel foto's van bloempjes, bijtjes, druppels, steeds maar weer dezelfde mensen voor de lens van dezelfde mensen.. Alsof dat verrassend is Knipoog
Daarnaast zijn het inderdaad veel vogels en dolfijnen, maar wat maakt dat uit? Als dat nou de favoriete onderwerpen van HD zijn? Ik zie een hele sterke verbetering, en dát is ook waar UK voor is.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:16

Tuurlijk, het is leuk om lekkere te variëren en nieuwe dingen vast te leggen, maar het is ook een uitdaging om van jouw favoriete onderwerp/dier steeds mooiere foto's te maken door veel te oefenen, in verschillende lichtomstandigheden en dergelijke. Ja Waarom zou je niet een soort van 'updates' mogen plaatsen om te laten zien hoe je foto's van dat specifieke onderwerp verbeterd zijn? Daarnaast is het uiteraard ook niet verplicht om de topics te bekijken, laat staan reageren. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:18

Ben even met HD over PB aan 't praten. Lachen Als jullie dat ook even willen doen misschien verpesten we zijn topic niet verder. Ja Ben nu wel even weg dus reageer vanavond dan wel..