'Uitleg' voor het werken met pastelpotloden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JKiya

'Uitleg' voor het werken met pastelpotloden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 13:49

Hoi!

Ten eerste, wat een vreemde plek eigenlijk voor Crea Bea tussen Young Riders? Creativiteit is toch niet leeftijdgebonden?

Maar goed nu dan mijn vraag! Ik teken(de) en schilder(de) altijd heel veel maar helaas is het een beetje in het slop geraakt. Ik wil nu graag weer eens aan de slag! Ik heb al met veel materialen gewerkt maar nog nooit met pastelpotloden. Mijn broertje heeft een hele mooie set met 50 pastelpotloden en nu wil ik dit eigenlijk wel een keer uitproberen. Ik heb wel met pastelkrijt gewerkt maar ik vroeg me af of er nog bepaalde dingen zijn waarop ik moet letten bij het werken met pastelpotlood. En wat is handig om verder nog klaar te leggen? Kneedgum, zo een stokje om uit te vagen? En fixeren (met haarlak of iets anders) of niet?
Mijn broertje kan me helaas niet helpen want die gebruikt ze voor grafisch ontwerp en niet voor echt 'realistisch' tekenen.

Wie o wie helpt mij op weg!

highwaykind

Re: 'Uitleg' voor het werken met pastelpotloden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:09

Ik zal eens kijken of ik wat kan maken (tekst uitleg, of een filmpje Lachen )

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:10

Crea-bea is voor mensen tot 16 jaar, en Uit de Kunst voor 16 en ouder geloof ik Lachen

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:17

Afhankelijk van hoe uitgebreid mijn uitleg wordt wou ik zelf een topic openen op UK (zodat meer mensen er wat aan kunnen hebben), of alleen hier wat korter antwoorden (als ik binnen een paar dagen geen tijd heb om wat te filmen/typen).
Dan maakt het toch niet uit dat ik ouder dan 16 ben?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:21

Nee hoor, volgens mij niet Lachen

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 10:24

Ja ik heb het hier maar neergezet omdat ik hier ook een sticky/algemeen topic zag met tutorials en op UK eigenlijk niet. Maar moet ik dan verhuizen naar UK omdat ik de 16 al jaren gepasseerd ben? Ik zie hier volgens mij bij Crea Bea wel oudere mensen. Maar goed, dat was de vraag niet, maar ik vind het erg verwarrend!

Highwaykind ik wacht het af, ben benieuwd! Ga van het weekend eens iets proberen.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:59

Als je eens zou beginnen met de regels doorlezen zou je al een heel eind komen Knipoog
Probeer gewoon wat uit, helpt veel beter dan een uitgekauwde handleiding. En dan heb je ook meteen tijd voor andere bespaard. Toch ben ik ook wel benieuwd hoor Haha!
Ik tem even.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:05

Op youtube is er vast wel wat te vinden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:09

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:22

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:55

Moderatoropmerking:
Ook voor gebruikers boven de 16 jaar oud is CB geschikt. Je bent dan vrij om te keizen waar je topic komt te staan. Veelal plaatsen gebruikers ouder dan 16 jaar zelf op UK. Dat het hier staat is geen enkel probleem.

Het lijkt me handig om het kibbelen te laten voor wat het is. Op CB komen vaak dezelfde vragen voor. Met een klein beetje zoekwerk op zowel Bokt als de rest van het (enorme grote) internet kun je best wat bruikbaars vinden. Daarbij is het ook een kwestie van zelf uitproberen. Ga maar kijken, testen en ondervinden hoe het allemaal werkt en daarin vooral heel belangrijk: ontdek wat je zelf het prettigste vindt werken.

Dat er bij zijn die liever niet voor presenteerblaadje spelen is heel logisch. Maar blijf dan wel rustig. Lachen Ook als de reactie van een ander je niet bevalt. Daar hebben we immers de TEM knop voor. Dat is samen met negeren een heel handig alternatief voor reageren.
Een reeks berichten heb ik uit dit topic gesplit. Graag nu gewoon weer ontopic en wanneer je handige tips hebt voor de TS kun je ze posten.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:05

http://www.youtube.com/watch?v=wQG9zmFy0RQ

Pff. wat een gedoe. Opgenomen met in gedachten ' dan draai ik hem in iMovie 08 om' .
Dat wou inderdaad, maar alle andere functies die ik wil (en die in 06 wel zitten ) heeft men bij Apple zeer goed verstopt.. (als in : weggelaten).
Ook is de hele interface omgegooid, en het is er bepaald niet op vooruit gegaan.
Dus, terug naar 06, en daar de boel in geedit tot het 7 minuten was (opgenomen: ruim een uur).
Toen opgeslagen als 640x480 zodat het goed te bekijken was.. 650 MB. Dat wil YouTube niet.
Dus, 320x240 en hier moet men het maar mee doen, ik ga slapen.

Samenvatting:
1 - lijntjes (hier met wit kleurpotlood gedaan anders kon de camera niet focussen).
2 - licht en schaduw
3 - laagjes, verschillende kleuren
4 - nog meer laagjes

Hoop dat het in ieder geval een beetje duidelijker wordt hiervan..?

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 22:49

Highwaykind bedankt! Ik heb vanmiddag al een opzetje gemaakt, maar dit helpt me zeker een stuk op weg, vooral het werken in layers.