[TEK]PRE Andalusier schimmel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hilly200

[TEK]PRE Andalusier schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 17:55

Ik was laats even bezig geweest met een tekenig van een PRE.
Op zic ben ik wel tevreden maar er zijn een paar puntjes die ik nog moet bijwerken en ik irteer me aan het raster die ik nog zie,maar durf eigelijks niet meer te gummen.

Afbeelding
http://img529.imageshack.us/img529/5416/sdc10431js6.jpg

Zal binnenkort nog even wat beter foto's maken.

Tips enzo zijn welkom Haha!

hanneke1

Re: [TEK]PRE Andalusier schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:25

prachtige tekening! wou dat ik dat zo mooi kon zeg..Tong uitsteken ik zou niet meer beginnen aan gummen, maar gewoon wat bijtekenen met ander potlood, wat zachter maken..
maar, kan ook aan mij liggen, loopt het paard niet wat te 'diep' ?

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:10

Ik vind de manen wel erg recht, en als ik jouw was zou met meerdere soorten potloden werken, dus niet alleen HB maar ook B: zo krijg je nog meer diepte in je tekening Knipoog

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:13

Paard ''loopt'' inderdaad veelste diep, maar daar gaat het niet om, het gaat om de tekening zelf.
Vind hem leuk gedaan, alleen vind ik hem inderdaad ook wat 'plat' doordat er niet veel verschillende soorten potloden zijn.
Ook zijn de manen erg recht, en te getekend. Maar manen zijn ook mijn moeilijkste punt. Bloos
Om het hoofdstel echter te laten lijken: Randjes donker, en dan steeds lichter, en dan op 1 plek een stukje wit laten. Lijkt het te glimmen. Lachen
Succes, je bent zeker op de goede weg Haha!

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 20:26

Joscaa schreef:
Paard ''loopt'' inderdaad veelste diep, maar daar gaat het niet om, het gaat om de tekening zelf.
Vind hem leuk gedaan, alleen vind ik hem inderdaad ook wat 'plat' doordat er niet veel verschillende soorten potloden zijn.
Ook zijn de manen erg recht, en te getekend. Maar manen zijn ook mijn moeilijkste punt. Bloos
Om het hoofdstel echter te laten lijken: Randjes donker, en dan steeds lichter, en dan op 1 plek een stukje wit laten. Lijkt het te glimmen. Lachen
Succes, je bent zeker op de goede weg Haha!
Ja dat met die verschillend potloden moet ik nog even oefenen,ik zal zometeen even de orginele foto plaatsen dan kun je het zien.IK heb ook maar een paar potloden enzo en bij de winkel bij ons in de buurt hebben ze niet zoveel Boos! ,de potloden zijn voor zover ik het weet HB,H2,H3,B1 en B2.

edit: dit is de afbeelding waar ik het van heb http://www.andalusier-vereniging.nl/argeweb/downloads/pre%20gebruik%20hoofd.jpg

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:03

Ik ben van mening dat je ook met maar 1 soort potlood prima diepte kunt krijgen. Het ligt eraan hoe hard je drukt met het potlood. Ikzelf werk alleen maar met 3B, dan met portretten ook 2H voor de huid, maar over het algemeen werk ik met maar 1 hardheid en ook dan kun je er prima diepte in krijgen. Je moet alleen even doorhebben hoe dat precies moet.

Ik vind de tekening mooi gedaan, nu ik de foto zo zie denk ik dat het oog wel iets meer gekanteld had gemogen. Inderdaad hadden de manen wat speelser gemogen en ook het contrast had iets hoger gekund. Maar de uitstraling is er wel en ik vind hem dan ook heel mooi. Lachen

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:47

Wat zijn die spaanse paardjes ineens populair op UK! Lachen
het meeste is al gezegd. Wat het contrast betreft denk ik dat je eens moet kijken naar het soort papier dat je gebruikt. Met de potloden die je hebt zou je al best wat voor elkaar kunnen krijgen, maar niet op een printerpapiertje ofzo.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:50

Voor wat betreft het contrast kan ik me alleen maar aansluiten bij wat er al gezegd is. Een ander punt waar je de volgende keer op moet letten is dat je je raster uitgumt voor je de tekening afmaakt Lachen Als je voor je tekenwerk een 2B of hoger (= zachter) neemt kun je er idd al goed contrasten mee maken. Een 2B in combinatie met b.v. een 6B verhoogd dat contrast en laat je tekening nog meer spreken. Het effect van een 6B (of 9B) krijg je niet met b.v. een 2 of een 3B Lachen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:54

Mooi getekend zeg! Echt al heel goed gedaan. Zag van de week hier ook een tekening van een PRE, die ook iets weg had van de jouwe, maar niet dat plaatje nagetekend. Toen zag ik de originele foto ook voorbij komen, en ik herkende hem meteen Haha! . Goed werk dus. Als kleine tip (kan zelf namelijk helemaal niet tekenen Clown ) de manen kunnen iets 'natuurlijker' erop. Succes!

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 16:51

Prinslover schreef:
Mooi getekend zeg! Echt al heel goed gedaan. Zag van de week hier ook een tekening van een PRE, die ook iets weg had van de jouwe, maar niet dat plaatje nagetekend. Toen zag ik de originele foto ook voorbij komen, en ik herkende hem meteen Haha! . Goed werk dus. Als kleine tip (kan zelf namelijk helemaal niet tekenen Clown ) de manen kunnen iets 'natuurlijker' erop. Succes!

Ja daar vond ik hem ook op lijken,zoals je mischien had gelzen had ik daar ook een reactie over geplaats maar zij had hem uit haar hoofd getekend,en vamn een foto af.Maar hij is niet dezelfde hoor.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 16:58

Prinslover:Ja daar vond ik hem ook op lijken,zoals je mischien had gelzen had ik daar ook een reactie over geplaats maar zij had hem uit haar hoofd getekend,en vamn een foto af.Maar hij is niet dezelfde hoor.

Lontje:Jaa met dat raster kwam ik later ook achter,ik zal binnenkort even kijken voor wat beter potlooden.Ik tegen niet op printer papier maar in me schetsboek met A4 papier van 200 gr.

oneilltje79:Kijk bij mijn reactie op Lontje Knipoog

Evelijn_: bedankt Bloos ,Jaa het oog was ik niet zo tevreden over maar het is ook niet mijn sterkste punt.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 17:54

Even een update,ik heb wat aan de manen gewerk (vind ze nog niet echt goed),Schaduw bijgewerk en de schaduw van de teugel erbij gezet Afbeelding

Op een of andere manier slaat de foto wat rood uit.
En ik ben links dus ieder keer als ik de manen teken dan leg ik me hand op de tekening en dan word het 'gesmeerd' zeg maar....

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:45

[UK] > [CB]