en ik vond het wel wat hebben ik wil graag commantaar willen.
Een paard die niet lopen kon
er was eens een paard, een paard die niet lopen kon. Alleen maar dansen, dansen zo mooi.
Maar fijn was dat niet altijd, het paard ging naar de bakker en kon geen brood uit kiezen, omdat hij de hele tijd vrolijke pirouettes aan het draaien was.
het paard werd altijd vrolijk aan gekeken. Het paard danste en danste.
Maar het paard was het zat, hij wouw niet de hele tijdd dansen hij wouw gewoon lopen, lopen zoals ieder paard dat kon.
En het paard ging op ziek op internet terwijl zijn hoefjes onder de tafel aan het dansen waren. Hij zag van alles staan: Dansschool, dansopleiding. Nee, dat was niet wat hij zocht. Het paard was heel erg teleur gesteld en ging naar bed.
Hij kon niet slapen want zijn hoefjes waren nog steeds aan het dansen.
Toen op dat moment vielen zijn ogen langzaam dicht.
Het paard droomde over dat hij gwoon kon lopen niet als ieder ander paard. Dat hij bij de bakker sond en zijn broodjes goed uit kon zoeken. Het paard voelde zich helemaal vrij.
KUKELUU, het paard schok wakker. HIj moets vandaag vandaag naar de hoefsmid, wat een ramp zou dat wel niet worden.
Het paard moets nu een oplossing vinden, en hij ging op zoek. Hij danste met zijn elegante hoefjes alle huizen voorbij en vroeg aan iedereen:"Kunt u mijn helpen ik wil kunnen lopen."En elke keer al het paard dat vroeg:"Nee, helaas."
Toen hij aan het einde van het dorp was, dacht hij: "er is geen hoop meer voor mijn".
En het paard danste terug naar zijn stal. Het paard was in zijn gedachte verzonken tot dat hij iets achter zich hoorde en hij keek om. En danste weer verder hij hoorde weer iets en draaide met een sielijke pirouette om, en daar stond een veulentje voor hem."wat kan ik voor jou doen", vroeg het paard? Het veulen zei:"kom met me mee", en het veulen draaide zich om en rende weg. En het paard danste het veulen achterna. Ze rende en danste vaar een dicht bos. Ze rende, ze danste, tot dat ze bij een grot uit kwamen. In die grot zat een oude man. De oude man zei:"Een paard die niet dansen kan".
Het paard werd bang en rende weg.
toen het paard thuis kwam. "He? Ik rende."
En het paard liep als een normaal paard zijn leven door..
-----------------------------------------------------------------------------------------------
zelf vind ik het einde een beetje slap