[TEK] Harig monster

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fudge

[TEK] Harig monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 19:38

Laatst heb ik de vraag gekregen om de honden(flatcoated retrievers) van iemand na te tekenen. Het probleem is alleen dat ik nog nooit honden heb getekend Bloos

Maar laten wij nou Guus, een mix van wat rassen, thuis hebben waar ik dus fijn mee kon oefenen... Clown

gister dus A3 papier, een foto en houtskool gepakt en aan de slag gegaan. Dit is wat eruit is gekomen... naar mijn mening vast nog niet perfect maar dit was dus de allereerste keer een hond. Ik heb zeker een aantal punten in mijn hoofd waar ik (nog) niet blij mee ben maar die vertel ik lekker nog niet, eerst kijken wat jullie zeggen Haha!

Brand los!

Afbeelding

close-upje
Afbeelding

sorry voor de slechte kwaliteit... maar bij neplicht met een mobiel gemaakt... Bloos

voorbeeldfoto http://i33.tinypic.com/2mdsdc1.jpg

_Irene11_

Re: [TEK] Harig monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:28

Ik vind hem goed gelukt, maar de hond lijkt wel een beetje vervallen en zielig.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:36

Die neus lijkt net te hangen Clown hij staat teveel naar beneden in vergelijking met zijn ogen. Verder wel een mooie tekening!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 17:42

Oke bedankt!

@ Irene, wat bedoel je met vervallen??
@ lifaya, vond ik zelf nog wel meevallen Clown ik had juist wel redelijk het idee dat de verhoudingen kloppen;)

maargoed, hadden jullie wel de voorbeeldfoto ook gezien?

verder nog iemand?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:11

eigenlijk klopt die neus wel, sory mijn fout hihi, de ogen staan naar mijn mening alleen ierts te recht en te groot, maar ik heb ook niet super ogen, dus haha kan ook aan mij liggen Clown

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:06

Hoe de vacht is getekend vind ik echt mooi Knipoog
ik doe het je in ieder geval niet na xD

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:35

Ik vind hem erg netjes voor een eerste keer. Het komt bij over alsof zijn rechterdeel van het hoofd, niet helemaal klopt. (dus de hond zijn rechterkant, niet voor wat wij van voren zien als rechts) ... houd maar eens je hand over het rechterdeel van het hoofd (gewoon langs zijn neus as (dus van tussen de ogen tot de neus en dan dus het rechterdeel van het hoofd voor de hond) als je dan naar de rest kijkt ziet het er heel natuurlijk uit.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 18:17

oke, dankjullie wel!!!

van de rechterkant begrijp ik niet helemaal, dat verhaal... bedoel je nou dat ik mijn hand over de hond zijn rechterkant moet houden of over voor wat wij zien de rechterkant..?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:50

over de hond zijn rechterkant. Het beeld klopt niet helemaal het gehele plaatje, maar als je je hand dus over de rechtkant legt dan zie je dat het linkerdeel super realistisch is.

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:00

Floran schreef:
@ Irene, wat bedoel je met vervallen??

Nou een beetje 'verwaarloosd (is niet echt het goede woord)' of tsja het is niet zo makkelijk uit te leggen.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 21:06

shiloh, oke, nu begrijp ik wat je bedoelt.. bedankt! ik kijk zo nog ff naar de 'echte' tekening.. want ik heb het gevoel dat de foto het ook nog iets benadrukt... maar ik snap het...

ik weet denk ik ook wel waardoor het komt. de rechterkant heb ik namelijk eerst getekent.. toen heb ik hem ff aan de kant gelegd en de rest daarna gemaakt, dan heb ik altijd toch nét ff een andere stijl..Knipoog (geen goed excuus natuurlijk.. maar ik denk dat het daardoor komt)