[SCH] WIP schilderij word gebruikt als logo voor mijn websit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Draflinger

[SCH] WIP schilderij word gebruikt als logo voor mijn websit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:26

Hallo allemaal,

een tijd ben ik al bezig met dit schilderij.
Toen kreeg ik een website en wilde ik ook graag een eigen logo voor mijn site. Na lang zoeken op internet vroeg mijn webmaster waarom doe je zelf niet een schilderij als logo? Toen dacht ik hu kan dat ook ? Jaa dat kan ook, precies weten hoe het eruit komt te zien weet ik nog niet maar dat zien we dan wel Lachen

Ik wil er niet meer heel erg veel aan doen omdat ik anders denk dat ik er te lang mee bezig ben en hem dus wat ga verprutsen ipv beter maken Knipoog
Ik heb er heel erg lang over gedaan en denk nu wel dat hij "klaar" is.
Het grote paardenhoofd ga ik zo iezo niets meer aan doen die is zeker weten klaar. Alleen de ruiter en paard weet ik nog niet zeker. Dus graag jullie tips.
Ik heb er vanopchtend ook weer wat aan gewerkt toen heb ik kleine puntjes gedaan zoals het been van de ruiter dikker gemaakt en de laars langer gemaakt ofja hoger gemaakt. Het hoofd van het paard van de ruiter ook ietsie langer gemaakt met name bij de neus. En zijn horen ietsie beter gemaakt.

Ik zet nu eerst de foto er neer van hoe hij NU is en daarna zet ik ze er neer van hoe hij gister was.
Brand los.
Vork

Was al donker hier dus was even beetje moeilijk om fotos te maken

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mireille op 10-11-08 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag

_Denise

Re: WIP schilderij word gebruikt als logo voor mijn website

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:48

Zo knap hoor!
De 1e foto is idd beter te zien zo.
Al vind ik de schouder van het achterste paard zegmaar iets raar lopen.
Wat ook aan mij kan liggen want zoveel verstand heb ik er niet van Bloos
Maar ik doe het je niet na en vind het een super mooi logo! Haha!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:49

bedoel je de schouder van het GROTE paard?

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:52

Ik vind het logo heel mooi, alleen zou ik van het grote paard alleen het hoofd gebruiken en niet dat onderste deel waarbij je nog een been ziet, maar dat is mijn mening

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:54

Guus dat vond ik ook al inderdaad, je moet daarbij echt even nog een keer kijken wat het precies is, terwijl alleen het hoofd en de ruiter veel sprekender zijn denk ik.
Ik vind het achterste (dus grote) paard overigens wel echt veel mooier dan paard en ruiter.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:55

Ik zou ook het been - schouder gedeelte van het grote paard weg laten.
Verder vindt ik van beide paarden de oren iets minder mooi gelukt.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:57

ik zat er gister ook aan te denken evt. het been weg te halen. Overgens vind ik ook het hoofd veel mooier dan de ruiter te paard... Maar daaroop hoopte ik dat jullie wat tips hadden zodat ik ook de ruiter te paard mooier kon maken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:16

Ik vind de tekening mooi hoor Lachen De verhoudingen en details kunnen misschien wat beter, maar voor een logo is dat eigenlijk niet zo gek belangrijk.

Als logo ontwerper kan ik je misschien nog wat tips geven Lachen
Een logo moet je van veraf goed kunnen zien, en ook van dichtbij. Zorg dus dat het ver uitvergroot nog mooi is, maar ook extreem verkleind (bv 3 x 3 cm). Ook dan moet het herkenbaar blijven.
Houdt er ook rekening mee dat je een tekening, met veel verschillende kleurtinten, veel moeilijker kan verwerken dan een strak logo in 1 kleur. Als je je logo bijvoorbeeld onder een foto wil plakken, dan zal een tekening ten eerste tegen de achtergrond wegvallen, en ten tweede te klein zijn om echt herkenbaar te zijn.
En zo'n logo is natuurlijk ook vrij moeilijk op een website te zetten. Wil je de details kunnen zien, dan moet het logo toch vrij groot op de site komen, en ben je meteen een deel van je tekstruimte kwijt.
Wat wel een goed idee zou zijn: deze tekening als achtergrond gebruiken, als huisstijl; dus als achtergrond op je website, als achtergrond op brieven enzo.. En een strakker logo dat er heel goed bij past ontwerpen, bijvoorbeeld de naam in dikke letters met een klein deel van het paard, zoals de manen erboven, met stift getekend, zo'n logo kun je dan gebruiken om op je site klein in een hoek te zetten, en op foto's en tekeningen rechtsonder in het hoekje, enz enz Haha!

Succes ermee!
Het wordt vast heel leuk Ja

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:32

Draflinger schreef:
bedoel je de schouder van het GROTE paard?

Ja ik bedoelde het grote paard zonder ruiter.
Ik ga mee in het commentaar hierboven.

Mireille

Re: [SCH] WIP schilderij word gebruikt als logo voor mijn websit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:41

Moderatoropmerking:
Vergeet je [TAG] niet!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 10:10

Mystick tinker bedankt hier heb ik zeker wat aan Lachen
Ik denk idd dat ik dat been van dat hele grote paard weghaal want ik was daar eergister na aan het kijken en toen stoorde deze mij ook. maar dat had ik nog niet tegen mijn ouders enzo gezegd wnt ik dacht laat is kijken of het hun ook stoort..

Serengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:31

Leuke opzet, dat compliment mag je zeker hebben.
Wat mij heel erg opvalt zijn de teugels van het grotere paard. Ze lopen niet door waardoor het lijkt dat ze naar de andere kant van de hals lopen. Daar stoor ik me heel erg aan. Het been zou ik idd ook weg laten, die stuurt de aandacht een totaal andere kant op. Het grote paard vind ik wel erg mooi gelukt, je ziet de 'bolheid' in de hals goed, dat heb je moo naar voren weten te halen.
Bij het voorste paard en ruiter zie je goed een bepaalde tekenstijl. Niet helemaal realistisch als vanaf een foto, maar meer een eigen stijl. Persoonlijk vind ik het heel knap en mooi gedaan dus daar heb ik niets over te zeggen.
Het voorste paard er ruiter kan zo in een paardenboekje!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 17:32

serengo,

heel erg bedankt, ik heb expres de teugels van het grote paard niet door laten lopen omdat ik andes niet wist waar ik ze zou moeten laten ophouden... En omdat dat grote paard niet helemaal is uitgewerkt zou maar zeggen zou dat storend zijn (teminste in mijn ogen). En dan zouden de teugels achter de ruiter door moeten lopen en dat vind ik er niet zo heel mooi uit zien.
Ik ga idd nu het been van het grote paard weghalen Lachen ik hoop dat dat een beetje lukt aangezien ik de achtergrond van het schilderij nog steeds wit wil houden Knipoog

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:49

GuusHinnik schreef:
Ik vind het logo heel mooi, alleen zou ik van het grote paard alleen het hoofd gebruiken en niet dat onderste deel waarbij je nog een been ziet, maar dat is mijn mening

Daar ben ik het mee eens Lachen

Daarnaast vind ik van het rijpaard de stang een beetje raar zitten, meer richting neus ipv waar de mond zit iod. Ook vind ik het voorhoofd van het paard wat vreemd lijken, maar hoe het anders moet zou ik niet weten.

Neemt natuurlijk niet weg dat je heel goed getekend hebt, erg knap gedaan Lachen

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 15:05

Citaat:
Ook vind ik het voorhoofd van het paard wat vreemd lijken, maar hoe het anders moet zou ik niet weten.

dat is precies wat ik er zelf ok van vind haha maar hoe hij anders moet weet ik dus ook niet.,.. pff Duivel