De foto's die je nu online hebt gezet hebben geen nummer ofzo, dus het is lastig "aanwijzen" , als ik er een paar uit zou kiezen.
Maar de eerste foto uit je portfolio bijvoorbeeld, zou ik niet nemen. Waarom zou iemand met een skibril op, naakt in een cementkuip gaan zitten en opzij kijken? Doet niets zo'n foto, en die betreffende foto laat van jou zelf ook niet echt goede punten zien (enkel ziet er dik uit, tenen zijn wat krom, kleur van de benen is anders dan de rest van je lijf, je armen lijken heel erg gespierd en de rest van je lijf is niet echt zichtbaar).
Om maar even een voorbeeld te noemen dus...
De 5e foto (juwelen), zou ik ook niet selecteren. De nadruk is op de juwelen, en niet op jou als model.
Foto 8 is dan een stuk sterker... Hier sta jij centraal.
Op foto 13 (witte lingerie) sta je wel helemaal in beeld, maar de pose is wat geforceerd. Dus zoiets zou ik er ook níet in zetten.
Foto 19 en 20 (eerste 2 met rode achtergrond) vind ik wel weer sterker. Foto 22 spreekt me ook aan, duidelijk headshot.
Foto 24 (rozen) spreekt zichzelf tegen. Je schreeuwt, maar de rest van de foto staat stil. Bij zo'n soort foto zou het meer in balans zijn als die rozen ook door 't beeld gesmeten zouden worden.
Qua houdingen zitten er niet veel sterke shots bij.
Vaak mis je net een arm, of ziet de pose er wat geforceerd uit.
Dat hoeft niet perse alleen aan jou te liggen, want een goede fotograaf geeft je daar begeleiding in. Dus dat ligt ook aan de fotografen die de foto's hebben gemaakt.
Daarom is het zo belangrijk om niet zomaar wat foto's te selecteren voor je portfolio, maar er speciale shoots voor te doen, die alleen voor jouw portfolio bedoelt zijn. Zodat je er zelf echt iets aan hebt.
*edit* die laatste foto uit "behind the scenes" vind ik heel sterk! Daar spetter je van het beeld af als een echte rock chick