[TEK] wip Paard van bokker Jester_

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] wip Paard van bokker Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:50

Hallo allemaal,

Weer eens een werkje van mij. Dit maal een opdrachtje via het wwmptt.
Een erg leuk paardje om te doen. En dit zorgt ervoor dat mijn tekening rap gaat! (Gister begonnen Knipoog ).

Ik ben nu al een heel eind, en aangezien ik er nu ook al weer een flinke tijd mee bezig ben geweest, en niet meer zelf alle fouten ontdek. Dacht ik, ik laat bokt eens meekijken!

Dus zien jullie nog fouten, of dingetjes die anders/verbeterd moeten?

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

essie_blue

Re: [TEK] wip Paard van bokker Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:52

wow! die is echt heel erg mooi, ik zou er ook wel een van mijn pony willen, hihi Bloos

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:54

wauw jij kunt echt prachtig tekenen!

vraag je er geld voor om zoiets te tekenen?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:55

misschien leuk om een foto te plaatsen
het orgineel>?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:55

Wauw, Jester looks good Haha!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:56

Afbeelding

Origineel Lachen

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:57

Ik wou dat ik zo kon tekenen! Bloos Ik zou ook wel zo'n tekening willen Tong uitsteken

Edit: nu ik de foto zie, het ziet er bijna hetzelfde uit! [als je klaar bent helemaal.]
Laatst bijgewerkt door MyHorseGirl op 04-11-08 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:57

Heel mooi Haha!
Klein puntje: het stukje onder de manen lijkt wat wittig, alsof je de vacht niet helemaal tot onder de manen heb doorgetekent Lachen .
Verder vind ik 'm super Haha!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:01

Ik volg dit even!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:03

Sjee bedankt allemaal Bloos Haha!

Bedankt voor het plaatsen van de foto Jester_ Dat durf ik zelf nooit zonder toestemming Tong uitsteken

Als je de tekening thuis aan de muur wilt, dan heb ik inderdaad een vast bedrag per tekening.

Jullie kunnen allemaal net als Jester_ een foto pben. Als deze foto mij bevalt zal ik hem natekenen, en zal ik het eindresultaat mailen. Maar wil je hem echt aan de muur vraag ik er een
bepaald bedrag voor. (Meer uitleg hierover is te vinden op mijn site, en anders via pb Knipoog )

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:06

Als die zo word als ik verwacht dat ie word, dan wil ik hem denk ik wel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:10

Nou, das fijn om te horen Haha! Altijd leuk als mijn werk gewaardeert wordt Haha!

Ik hoor het dan wel Tong uitsteken

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:13

Bij dat oog dacht ik meteen aan mijn pony. En dit paard heeft zo'n zelfde oog!
Geweldig hoor. Lijkt echt sprekend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:35

Nou inmiddels heb ik hem af! Ik ben nog niet helemaaal tevreden, dus mischien dat ik hem nog iets verander.

Ik ben érg benieuwd wat jullie ervan vinden!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:39

Het botje onder zijn oog klopt niet, en dan vooral de hoek waaronder deze is getekend. Als je je potlood op het botje van jouw tekening legt, zie je dat deze heel schuin is getekend (naar achteren). Het botje op de foto ligt verticaal richting het oog omhoog, niet naar achteren. (Je kunt dit zien door in paint een lijn over het botje te trekken, op de tekening en op de foto, dan kun je goed zien dat het niet klopt qua ligging).
Ik vind het wel heel knap dat je het paard natekend zonder het hoofdstel, want dat neemt toch best een groot deel van het hoofd in beslag.

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:44

Ik vind hem prachtig, al vind ik zn slaap voor het mooie iets te donker en boven te groot.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:45

astridjhu schreef:
Nou inmiddels heb ik hem af! Ik ben nog niet helemaaal tevreden, dus mischien dat ik hem nog iets verander.

Ik ben benieuwd Haha!

Ik vind het bij haar rechteroog jammer genoeg wel een beetje donker & groot. Een beetje een dood gat zeg maar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:49

Ik zie nu dat ik heel de foto's er niet bij heb geplaatst Huilen van het lachen

@ Rinske; dat botje heb ik idd ook al naar zitten kijken! Ik had zelf het idee dat het botje onder het hoofdstel door toch meer naar achteren liep.
Ook moet ik zeggen, mijn blad had ik wat schuin liggen onder het schetsen, dus het hoofd van het paard staat rechter op mijn tekening, waardoor het beeld ook ietsje vertekend.

Over het hoofdstel; Was inderdaad even moeilijk, aangezien een hoop plekken dus niet zichtbaar waren. Maar ik vind een hoofdstel erg zonder van een tekening. Ik heb het liefste altijd foto's zonder halster of hoofdstel. Ik vind een tekening waarop een halster afgebeeld is, het halster een beetje afdoen aan het onderwerp. Maar dat is natuurlijk ook een persoonlijke keuze!

Hierbij dus alsnog het eindresultaat:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:51

Jester_ schreef:
astridjhu schreef:

Ik ben benieuwd Haha!

Ik vind het bij haar rechteroog jammer genoeg wel een beetje donker & groot. Een beetje een dood gat zeg maar Lachen

Daar wilde ik dus inderdaad wat gaan veranderen! Ik had namelijk ook dat idee! Ik weet alleen niet hoe ik at ga oplossen. Nog een highlight in het oog, en nog wat meerdere schaduwen om het oog heen?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:03

astridjhu schreef:
Ik zie nu dat ik heel de foto's er niet bij heb geplaatst Huilen van het lachen

@ Rinske; dat botje heb ik idd ook al naar zitten kijken! Ik had zelf het idee dat het botje onder het hoofdstel door toch meer naar achteren liep.
Ook moet ik zeggen, mijn blad had ik wat schuin liggen onder het schetsen, dus het hoofd van het paard staat rechter op mijn tekening, waardoor het beeld ook ietsje vertekend.

Nee, botje op de foto loopt recht naar boven, naar net achter/naast het oog, zeg maar langs het bakstuk van het hoofdstel af Lachen . Dat botje loopt ook altijd recht naar boven, zou ook niet goed zijn als dit de kaak in zou lopen Lachen .

[edit] Even een plaatje van een anatomisch getekend paard gezocht: http://www.stalbria.nl/skelet-paard.jpg . Dan is het ´t botje dat net rechts van nr. 2 ligt op het plaatje. Zoals je nu ziet loopt dit altijd recht omhoog, langs het oog af Lachen .