[FOTO] Pony tussen de afrikanen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mitxa

[FOTO] Pony tussen de afrikanen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 20:02

Vandaag kwam ik op het idee om mijn pony eens tussen de afrikanen te planten en een minifotoshootje te houden.

Helaas ben ik erg teleurgesteld dat de foto's niet helemaal haarscherp zijn. Ik denk dat het komt omdat ik een beetje aan het haasten was. Maar wel een goede reden om van de week weer eens terug te gaan om opnieuw te proberen, en vooral de tijd ervoor te nemen.

ik sta open voor opbouwende kritiek!

#1 F5.6 - 1/320sec.
Afbeelding
Misschien iets te centraal en mag er dus een stukje aan de linkerkant er nog af.

Afbeelding
Ook te centraal Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Ivonka

Re: [FOTO] Pony tussen de afrikanen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:37

F1 en 2 vind ik niet zo mooi qua pose. F 3 en 4 daarintegen juist wel Ja . Wist niet dat afrikanen zoooo groot konden worden Bloos!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:22

1 en 2 vind ik ook niet mooi maar 3 en 4 wel idd:) ik vind 4 echt super zelfs Lachen

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:24

Mooie foto's. Hoe is het je trouwens gelukt om die van hogeraf te nemen?
Misschien ook kijken dat je dit soort foto's maakt met zonnetje, dan komen ze misschien iets warmer over.

Foto 4 is een hele mooie
Laatst bijgewerkt door joyce83 op 03-11-08 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:24

De foto's zijn mooi, maar ik had graag wat meer heldere kleuren gezien. Het lijkt nu wat donker (vooral foto 1).
Foto 3 en 4 zijn al mooier en vooral foto 4 is een leuke compositie! Ja

Offtopic: Mag je je paard daar zomaar tussen planten? Haha!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 12:36

De kleuren zijn inderdaad een beetje flets doordat het zwaar bewolkt was Boos!:(
Gistermorgen scheen echt heerlijk de zon, maar 's middags was het best bedreigend (dat is helaas wel eens vaker als ik leuke ideeen heb).

Ben het met jullie eens dat 3 en 4 qua compositie een stuk leuker zijn!

@ Joyce83, dit veld ligt naast een viaduct dus ik ben de berm omhoog, ingekropen Knipoog

@ MarloesRixt, uhhh tsja ik heb een beetje stiekem gedaan met de gedachte dat het wel een aardige boer is Knipoog
Zoiets doe ik uiteraard niet op aardbeienplantjes of iets anders wat voor de boer geld op moet brengen.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:08

Oke, maar maak je zo de plantjes niet stuk dan? Het ziet er in ieder geval wel heel mooi uit. Vooral omdat de kleur van het paard zoveel verschilt met de kleur van de plantjes.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 17:15

Valt wel mee met vertrappen, ik zag naderhand niet hele vertrapte delen. Je ziet het niet zo goed op de foto's maar de planten zijn ook al bijna uitgebloeid, en de boer haalt ze daarna weer van het land om vervolgens in het voorjaar er weer aardbeien op te zetten.
De afrikaantjes heeft de boer geplant tegen aaltjes, deze worden alleen gedoodt wanneer de planten vol in bloei staan. Dat is nu ook niet meer het geval omdat deze 1jaars plantjes nu stervende zijn Knipoog

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:18

Vind het inderdaad jammer dat de zon niet scheen, nog een keertje? Haha! Verder vind ik drie en vier inderdaad erg mooi, en 1 en 2 minder mooi. Lachen