[SCH] Vervreemding, ideeën?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_

[SCH] Vervreemding, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 20:54

Hallo!

Voor school kregen wij de opdracht om een schilderij te maken met als thema 'vervreemding'. Omdat dieren mij toch het beste liggen ben ik na wat brainstormen over een combinatie pauw/vrouw aan de slag gegaan met een pauw met vrouwenbenen. Nu vind ik dit zo leuk, dat ik met het idee rondloop om een vervreemdingsreeks te maken. Het centrale idee is om een reeks te maken met dieren, die dus elke een element van vervreemding hebben. Een pauw met vrouwenbenen, een konijn met 2 vorken in plaats van tanden, ik noem maar wat.
Maar nu vind ik het dus nog best lastig om met goede ideeën te komen, en aangezien er hier hele bendes creatieve bokkers zijn vraag ik jullie om me te helpen.
Ik heb al een aantal dieren in mijn hoofd, een kat, een ezel, vis, wolf, leeuw, etc.
Maar andere dier-suggesties zijn natuurlijk welkom.

Ik vraag jullie dus of jullie leuke ideeën hebben voor deze reeks.
Een wolf met lippenstift? Een leeuw met blonde vlechten in plaats van manen?
Alle ideeën zijn welkom!

Even een voorbeeldje van waar ik nu nog mee bezig ben.
(Nog lang niet uitgewerkt hoor! Hier zijn tips trouwens ook altijd welkom)

Afbeelding
Wel zonde van de kwaliteit trouwens.

Ik ben ook gek op heel veel kleurgebruik, dus iets in die trant is ook zeer welkom!
Het hoeft dus ook allemaal niet realistisch te zijn, ik schilder ook niet realistisch maar liever met heel veel kleuren etc.

R0X

Re: [SCH] Vervreemding, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:39

Hahaah wordt leuk denk ik! Een idee kan zijn: een leeuw met schubben Haha!

Edit: ik zou trouwens wel de staartveren (die je nu nog geschetst hebt) anders doen, namelijk in dezelfde halve-maan vorm als zijn kruin (dingetjes op zijn hoofd). Dan komt die vorm beter uit en lijkt het wat meer op een 'jurk' Lachen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:27

Het idee vind ik erg leuk maar... vind wel dat je de anderen zelf moet verzinnen Knipoog Laat je creatieve mind de vrije loop en zie maar wat daar uit gaat komen!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:29

Haha Lontje der avator vind ik zo leuk dat die me ook weer op een idee brengt: een kat met een slurf en olifantenstaartje Knipoog

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 16:47

Dat doe ik ook wel hoor Haha! heb al hordes ideeën maar ik vroeg me gewoon af wat bokt voor inbreng had!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:30

wat leuk, dat hadden wij op school ook als thema.
Er was een meisje die had een aquarium vol met schapen *LOL* maar denk niet dat je dat echt goed kunt gebruiken Tong uitsteken
een hamster op paardenbenen lijkt me ook leuk *LOL*