[FOTO] Allememachies!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Spirit

[FOTO] Allememachies!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 20:26

Afbeelding

Jammer van dat lelijke weggetje.
Verder is hij niet heel bijzonder, maar vind hem persoonlijk toch wel leuk.

Wranglerbutt

Re: [FOTO] Allememachies!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:26

Waarom plaats je deze foto op UK ipv ITP?
Grappige foto, maar zoals je zelf al zegt; in fototechnisch en/of kunstzinnig opzicht niet erg bijzonder.

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:29

Haha wat een grappig foto! Haha!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:31

Ik ben het helemaal met WB eens. Knipoog
Je zegt zelfs zelf al "jammer van dat lelijke weggetje" en "hij is niet heel bijzonder".
Geen UK materiaal dus. Knipoog

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:42

ik vind de foto leuk Haha! hij is vooral erg grappig
misschien kun je hem in de linkerbovenhoek inzoomen, zodat hij nog wat mooier uitkomt Lachen

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 22:48

Wranglerbutt schreef:
Waarom plaats je deze foto op UK ipv ITP?
Grappige foto, maar zoals je zelf al zegt; in fototechnisch en/of kunstzinnig opzicht niet erg bijzonder.

Fiffill schreef:
Ik ben het helemaal met WB eens. Knipoog
Je zegt zelfs zelf al "jammer van dat lelijke weggetje" en "hij is niet heel bijzonder".
Geen UK materiaal dus. Knipoog

En zijn er daarom ook geen tips te geven over hoe het beter kan?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:52

Spirit schreef:
En zijn er daarom ook geen tips te geven over hoe het beter kan?

Was dat de bedoeling dan? Verward Je hebt er immers niet om gevraagd? Tong uitsteken

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 22:54

Is dat niet altijd de bedoeling op UK? Clown

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:56

Is dat waarom je deze foto op UK hebt geplaatst?
Mijn tip is: plaats 'm op ITP! Lachen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 07:00

Eigenlijk wel ja, maar de laatste tijd schijnt men niet zo gedient te zijn van tips op UK. Clown
Maar goed: ik ga mee met WB. Knipoog Daarnaast stoort het achterbeen me, ik had dat liever niet gezien maar meer een close-up van het hoofd. Het weggetje kijkt ook niet zo fijn weg. Nee, het is geen foto die lekker wegkijkt en hij boeit me ook niet; wel is het gewoon een leuk plaatje, maar meer ook niet.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 07:07

UK-waardig, UK-waardig.....
Ik vind het een prachtig moment, en dat maakt de foto voor mij absoluut UK-waardig. *LOL*
Je zou een klein stukje van de bovenkant af kunnen halen zodat de aandacht meer naar het paard gaat.
Je kan de foto nog verder uitsnijden maar dan gaat de houding van het paard verloren
en die vind ik zeker wat toevoegen aan de uitdrukking van het paard.

Weet niet met wat voor camera en instellingen deze foto gemaakt zijn,
maar als je een iets groter diafragma kiest (lager F-getal)
krijg je een kleinere scherptediepte en wordt de achtergrond iets waziger.
Zo trekt de omgeving ook iets minder aandacht en komt het paard los van de achtergrond.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 07:32

UK-waardig is inderdaad een groot begrip. Voor mij is het vooral belangrijk dat de TS trots/blij is/met (op) de foto en hem daarom op UK plaatst; als je zelf al de foto "niet heel bijzonder vind" dan is dat dus niet zo. Knipoog
Daarnaast zijn tips en commentaar altijd welkom op UK, maar daar kan je zelf ook wel wat in meedragen door zelf al wat verbeterpunten aan te geven. En het blijft natuurlijk een lastig punt of een foto nu wel of niet UK-waardig is, maar ik vind deze foto gewoon een leuk kiekje van je paard en meer ook niet. Knipoog

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:57

Fiffill schreef:
Voor mij is het vooral belangrijk dat de TS trots/blij is/met (op) de foto en hem daarom op UK plaatst; als je zelf al de foto "niet heel bijzonder vind" dan is dat dus niet zo.

Helemaal mee eens! Ja

Maargoed, je wil tips dus hier komen ze:

1. Zet voortaan niet bij je foto dat je hem 'niet bijzonder vind' etc maar laat het commentaar gewoon aan ons over. Komt wat serieuzer over, en dan krijg je minder snel dit soort misvattingen Knipoog

2. Let op achtergronden.

3. Ik stoor me aan dat 'afgehakte' been onderaan. Let daar de volgende keer op.

Conclusie; ik vind het een leuk plaatje om te zien, maar meer ook niet. Leuk moment, maar verder is hij niet bijzonder voor mensen die het paard niet kennen.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 11:06

Wanneer is een paardenfoto eigenlijk echt bijzonder? Is dat een originele houding of vanuit een apart oogpunt? Een simpele hoofdfoto die fototechnisch gewoon erg goed is?
Vind dat altijd lastig om te bepalen.

Bedankt voor de tips in ieder geval. Weet zo even de instellingen niet meer, weet wel dat ik deze foto eigenlijk even snel had genomen, omdat hij voor me liep en ineens zo omkeek, dus heb gewoon vanuit de instellingen die ik had staan snel een foto geschoten. Knipoog

Ik ben ook blij met deze foto, het is typisch Zorayo, maar zoals iemand al zei is het dat voor jullie natuurlijk niet. Ik ben alleen niet iemand die snel trots is op iets wat ik zelf gemaakt heb.
Verder heb ik (nog?) niet genoeg fototechnisch verstand om echt goed te weten wanneer iets dan echt UK-waardig is. Zeker als het om zo'n vaak gefotografeerd object gaat. Knipoog

Diafragma moet ik nog eens goed mee gaan oefenen, baal alleen dat ik zo weinig tijd heb. Zo kom ik natuurlijk nooit verder, en aangezien ik nergens talent voor heb... Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:42

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit een geweldige foto vind. Paard heeft een heerlijke uitstraling, is scherp en je blik wordt meteen naar de foto getrokken. De titel vind ik er ook bij passen, ik had wat anders verwacht en toen ik de foto opende schoot ik in de lach Lachen
Nu ben ik geen superfotograaf, wat zeg ik helemaal geen fotograaf, maar ik vind deze foto leuker (en daardoor UK-waardiger) dan veel van de teveel overnagedachte foto's die op UK worden geplaatst of de foto's door amateurs waarvan ik zelfs nog kan zeggen dat ze eerst de handleiding van de camera door moeten lezen voordat ze foto's plaatsen. *Maar uhum, daar gaat dit topic niet over Bloos *

Tips voor de TS heb ik niet, behalve dat je in de openingspost dus best wat zekerder over mag komen. En je hebt best talent, bijvoorbeeld om precies dit typisch-jouw-paardje-moment vast te leggen.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:02

Ik ben het helemaal eens met Fenn. Vind dit persoonlijk veel leuker om naar te kijken dan de doorsnee UK-amateur-foto-met-veel-waas.
Leuk moment en ik vind de achtergrond niet echt storend.