[TEK] paardje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

[TEK] paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 15:33

Ik ben bezeg aan eeen nieuwe tekineng van een paardje, alleen hbe ik het gevoel dat hij niet zo gelukt is. Ik ben er nog mee bezeg maar ik ben bang dat ik hem nog meer ga verknallen. Heeft iemand tips voor me. Dit is hoe de tekeninge er nu uitziet. Ik vind de neus echt gigantisch Huilen

Afbeelding

en dit is de foto
Afbeelding

Doriine

Re: [TEK] paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:17

De verhoudingen kloppen inderdaad niet nee.
Een hele grote neus , de kaaklijn komt niet overheen met de hals , en de ogen zijn nogal niet '' paard ''

Groetjes

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:21

Trek het paardje uit het boek anders eens over op dat dunne papier. Dan ziet het er heel anders uit en is het misschien makkelijker om daarna uit de hand na te tekenen! De neus moet idd wat fijner, de oren iets groter en het oog is ook niet helemaal lekker. Maar blijf oefenen, dan lukt het vanzelf!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:27

ja, de verhoudingen kloppen niet helemaal
maar de foto die jij hebt genomen is (vind ik) ook niet zown hele makkelijke
heel goed dooroefenen, en misschien is het idd zoals joyce2 net zij wel handig als je m eerst overtrekt, en daarna gewoon zelf probeert, dan heb je sommige stukken misschien wel wat meer door hoe dat moet enzo

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:02

inderdaad, de foto is vanuit een erg moeilijke hoek genomen..
De neus is inderdaad te breed, maar dat beeld heb je gekregen omdat de foto niet ''normaal'' getrokken is Knipoog
Verder is dit nog een schets en kan ik er weinig over zeggen, buiten dat het hoofdstel wel al mooi opgezet is Ja

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:48

wat ook helpt is de foto is vakjes verdelen en een leeg blad ook en dan vakje voor vakje gaan natekenen, dan kloppen de verhoudingen enzo veel beter..

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 08:33

Silvaantje schreef:
wat ook helpt is de foto is vakjes verdelen en een leeg blad ook en dan vakje voor vakje gaan natekenen, dan kloppen de verhoudingen enzo veel beter..

ja inderdaad Ja moet je wel even je foto uit het boek inscannen als je het boek niet wilt ondertekenen Tong uitsteken
En anders eventjes overtrekken

je hebt ook wel meteen een lastige foto geomen Haha!

Je zou ook verder kunnen gaan met wat schaduwen, dus onder de kin, wat op de foto's zwarte vlekken zijn. Ik vond het in het begin ook 'eng' om mn tekening in te kleuren, maar als je het stapje voor stapje doet komt at wel goed Haha!
En veel oefenen natuurlijk Knipoog

Oja, en als je de neus nou iets kleiner maakt dan kloppen de verhoudingen wat meer, want de neus is wel echt te groot Lachen

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:51

Overtrekken helpt naar mijn mening niet om verhoudingen beter onder de knie te krijgen hoor, daar leer je toch niet van kijken?

Maar goed, om te beginnen is het niet een makkelijke foto om te tekenen. Begin eerst eens met fotos van de zijkant genomen bv zodat je goed weet hoe dat in elkaar zit. Kan je later voorkanten proberen, en fotos met rare perspectieven kunnen altijd nog. Succes!

Nancy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:03

Ik vind hem eigenlijk wel goed. De verhoudingen kloppen niet met het plaatje, maar ik vind hem mooi. Je kunt zien dat je aardig kunt tekenen. Het plaatje wat als voorbeeld hebt is best pittig. Ik vind dat wat je tekent hoeft niet altijd precies hetzelfde te zijn als het voorbeeldplaatje. Een eigen uitwerking is vaak nog mooier OK dan! .
Succes met het vervolg.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 13:05

ok, maar ik verveelde me en ik vond did een mooie foto daarmee.
Bedankt voor de tips ik zal er straks aan werken Knipoog

XR_biin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:57

wat ook makkelijker is om van een stripverhaal een duidelijke tekening van bv. de zijkant na te tekenen...

X

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:00

Vind het een lastige foto, uit rare hoek genomen, vreemd perspectief en kromme verhoudingen. Lastig om na te maken, hoor! Ach gut

Zijn neusgat is veels te groot en zijn neus ook. Kijk maar eens goed, en gewoon lekker gummen en overnieuw beginnen daar. Knipoog
Pak je potloodje maar eens en leg die langs de oren en de neus , etc, van de foto en onthoud die verhoudingen. Dan zit je safe met je tekening. Pling
Succes! Ach gut

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:22

Het foute is inderdaad begonnen met een foute foto te nemen. Deze pose is ook een uitdaging voor de "betere" onder ons. een een foto op ooghoogte dat gaat je veel gemakkerlijker af. Verder goed blijven oefenen, geef niet op en maak vele schetsen

thea_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:25

Foto maakt niets uit hoor.. Je moet gewoon kijken;)
Als je gewoon de oren wat groter maakt word het al heel wat beter, vooral omdat de neus heel groot is;)

Je kunt jezelf het beste verbeteren doorgoed te kijken..
Als je niet goed ziet wat er fout is zou je natuuurlijk je tekening eens voor de spiegel kunnen zetten, dan zie je opeens goed wat je fout doet!!
Tenminste dat doe ik altijd

Succes verder

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:51

Tuurlijk maakt een foto wel uit. Door de pose heeft deze foto al kromme verhoudingen.

Als je zomaar lichaamsdelen gaat vergroten, wordt het misschien wel een ezel.

Begin bij een correcte foto, maakt het al makkelijker.

thea_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:35

Ja okej is ook wel zo:P
Hij is wle beetje moeilijk maar veel moet het niet uitmaken als je goed kunt kijken, en ja dat leer je door vaak te tekenen, dus je hebt wel beeetje gelijk, kan je beter met goeie tekening beginnen:P
Maar kijken helpt altijd..