[FOTO]Glow

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

[FOTO]Glow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 15:11

I suck at titles Haha! Vork

Wat gespeeld met drie kaarsjes, een camera en een lens. Ben wel benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Er kan nog het één en ander aan nabewerkt worden, er zitten vlekjes in de kaarsen etc. Maar, mijn Photoshop weigert nogal hard te doen wat hij zou moeten doen, en programma's als Gimp etc stoppen altijd als ik meer van ze vraag dan een simpel lijntje trekken.

Genoeg geklept, hier wat foto's.

Als eerste een wat meer standaardfoto. De slachtoffers van vandaag Knipoog
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen, commentaar tips en truucs. Zelf weet ik het nog niet echt namelijk.

Mars

Re: [FOTO]Glow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:52

Wat een leuk en apart idee om zo de kaarsen te fotograveren! Ik vind ze eigenlijk allemaal erg mooi, alleen foto 2 vind ik iets minder omdat deze net iets te vaag is. Verder vind ik het mooie aan de foto's dat de vlam op elke foto lijkt te zweven, dat maakt de foto's heel apart Ja
Tips heb ik eigenlijk niet, ik ben zelf niet zo'n fotograaf, nogmaals: heel apart en creatief om zo te fotograveren heb ik eigenlijk nooit eerder gezien op deze manier Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:22

Leuk idee, zeker weten!
1 is bij mij favoriet, de rest vind ik toch wat te eenzijdig, wat kleur en scherpte betreft, het spreekt niet zo veel en is iets té abstract, om het zo maar te zeggen. Soms pakt het heel goed uit, maar soms (en dus in dit geval) niet, vind ik.
Maar alsnog dus een heel leuk idee en die eerste vind ik heel mooi Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 20:04

Bedankt voor jullie reacties!
Zelf heb ik meer met foto's 2 t/m 6, juist omdat foto 1 wat meer standaard is, die heb ik vaker bij mijzelf (en anderen Knipoog ) gezien.

Kleuren van de kaarsen werden door de gloed van vlam inderdaad eenzijdig, het waren een groene, paarse en roze kaars.

Ga jullie commentaar meenemen voor een volgende keer, bedankt! Lachen

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:53

Leuk idee, mooie warme glow Knipoog wel wat jammer dat de randen en delen die scherp moesten zijn, dat niet echt zijn.
Welke lens heb je hiervoor gebruikt?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 10:10

Canon 50mm Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:11

Ohja je stomme photoshop Scheve mond Snap niet waarom die het niet wilt doen Verward

Okee, terug ontopic, ik vind ze erg leuk, de kleuren geven mij echt een warmte gevoel, erg prettig. Foto 1 vind ik persoonlijk de mooiste, dat warme, lichte kleurgebeuren op een zwarte achtergrond Lachen

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:08

Behalve de eerste foto (F3.5) staat bij de rest je F getal op 0. Heeft die ze gewoon niet geregistreerd of stond ie echt op 0?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 16:37

Les zat er omgedraaid voor Knipoog Vandaar *LOL*

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:47

Ik vind 3 de fijnste, daar krijg ik het echt helemaal 'warm' van. Ja
Net als op 2 zie je er nog een beetje van de structuur van het kaarsvet in terug, dat geeft een beetje houvast met het kijken.

Nummer 4 lijkt volgens mij dezelfde als foto 3 maar dan scherpgesteld op de omgevouwen rand kaarsvet. 4 spreekt me minder aan omdat die juist het zachtere van drie vind passen bij de warme sfeer. Lachen Zowel bij 3 als 4 vind ik de kleuren het mooist, in het midden licht en wat diepre oranje aan de buitenkant.

Vijf is wat anders, veel lichter. Voelt wat meer zomers aan, terwijl de andere juist een beetje herfstig zijn. (Oe, wat poetisch Haha! )

Leuke serie, weer eens wat anders dan ander! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:06

Hmmm sorry dat ik het zeg, maar ik krijg er eigenlijk een beetje "hoofdpijn" van... Ik blijf zoeken naar iets dat lekker scherp is, maar ik zie het niet, op geen van de foto's.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:13

Berdien schreef:
Les zat er omgedraaid voor Knipoog Vandaar *LOL*

Aha, dat is iets wat ik ook nog wel eens wil uitproberen Knipoog