[SCH] Serra in wording en het eindresultaat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

detour

[SCH] Serra in wording en het eindresultaat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 14:20

Afbeelding

Hoi

Ons pensionpaard Serra gaat verhuizen en baasje lief wilde nog een portret voor ze hem komt ophalen.

De hals mag wat voller , het schilderij mag netter afgewerkt worden, de halsaanzet, daar moet ik nog wat mee,kortom, het mag nog wat subtiler in mijn optiek. Wel is het karakter van het dier goed overbracht, althans, baasje is er blij mee. Pling
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 31-10-08 09:37, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast -> (TAG) = [SCH]

Larissa___

Re: (TAG) Serra, Holsteinerruin in acryl...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:21

Mooi hoor! Haha!

detour

Re: (TAG) Serra, Holsteinerruin in acryl...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 14:24

Thanks! En terwijl ie geplaatst is stoor ik me aan nog meer dingen. Clown

LeonieL

Re: [SCH] Serra, Holsteinerruin in acryl...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:26

Ik vind het knap dat je het kan!

Maar, sorry, ik vind het niks.
Maar dat is een kwestie van smaak denk ik

ik vind hem té slecht afgewerkt..

Ik hoop dat je er de volgende ker iets mee kán
-X- Sprietje,

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:35

en ik zie niks

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:40

Het duurt even voordat je het schilderij ziet, maar echt weer een prachtig werkje van jou.
Heerlijke vlotte stijl en mooi kleur gebruik Ja
Ik snap best dat het baasje er blij mee is!

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:02

Ik zie hem nu wel (zag net een rood kruisje Knipoog) Ik vind hem erg mooi, fijn dat je ogen hem een beetje af kunnen maken.
Mogen we het voorbeeld zien?

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:05

Ik vind hem heel mooi! Ik vind dat zo knap, mijn idee hiervan is dat je strepen zet met je kwast en dat er dan een afbeelding uit komt. Tong uitsteken
Alleen zijn neus stoort me, rechts, er zit een kuil of zo in. Clown
En wat zijn de vlekken links onderin?

edit: Ik zie nu ook nog dat ik het rechteroor (het voorste oor) er een beetje slecht opgeplaatst vind. Het gaat niet mooi in elkaar over, hoofd en oor. Het lijkt er net opgeplakt. Knipoog

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:48

Wow!
Ik ken het paard in kwestie niet, maar als de gelijkenis erin terug komt echt geweldig dat je dat in zo`n groffe toon op het doek krijgt! Zelf zou ik voor de achtergrond een andere tint genomen hebben, het rood vind ik niet helemaal met de schimmel matchen, waardoor het er wat druk en onafgewerkt uitziet. Als je door was gegaan met het blauw dat er al in zit en een vleugje groen erdoorheen was het geheel misschien iets evenwichtiger geweest.

benj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:51

Ik vind het erg mooi is weer eens wat anders. Ik hou wel van je stijl.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:35

Het paard an sich vind ik gaaf op de manier waarop je die hebt neergezet. Ik denk wel dat het mooier was geweest als je een andere kleur voor de achtergrond gekozen had. Nu vind ik het paard wat wegvallen terwijl die er juist vanaf zou mogen spatten. Wel is het geheel in een heerlijke vlotte stijl gedaan!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 07:29

Thanks dames, het is nog NIET af, hoor!...
maar heel erg bedankt voor de suggesties!
De achtergrond was eigenlijk hetgeen de eigenaar om vroeg. Ikzelf houd meer van terra of donkergroen of blauw. Ieder zijn ding..
Die neus is idd wel apart ja, opd e foto ook. ZAl zsm eens de foto van het dier plaatse.
Soms is het ook leuk een werk te zien wat nog afgewerkt moet worden he? Maar dat je dan toch een indruk hebt..

Ja, degenen die zien dat ik een vlotte toest heb: Dat klopt. Ik ben niet mega gedetailleerd ofzo, impressie op expressieve wijze gaat me beter af dan iets fotografisch neerzetten. Daarbij meot het imo een schilderij zjin, geen kopie van een foto.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 08:39

Hij is weer gaaf Ja !
Paar kleine puntjes, maar ik zie dat ie nog niet klaar is, dus wellicht had je dit al gezien Tong uitsteken . De voorpluk zou van mij iets meer af mogen steken, het lijkt nu niet echt een voorpluk, weet niet goed hoe ik het uit moet leggen.
De kleur van het paard vind ik ook iets vlezig (huidskleurig) voor een schimmel, maar misschien komt het eigenlijk wel door de kleur van de achtergrond, waardoor de kleur van de schimmel wat anders lijkt.
Oog staat er trouwens weer fantastisch op!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:13

Volgens mij speelt de kleur van de achtergrond daar inderdaad wel een beetje een rol bij, hoewel dat bij deze kleurencombi niet verkeerd hoeft te zijn Lachen
Je stijl vind ik echt heerlijk, lekker vlot en toch helder neergezet. Het verschil in toets tussen paard/ achtergrond en de manen (die wat 'waziger' zijn neergezet) stoort me nog een beetje, maar desondanks: dit smaakt naar meer Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 19:14

hey, goed gezien, Fnanne, wit was op, geel en lichtblauw ook, dus manen gaan we de volgende keer weer mee verder.

Oog is nog niet klaar maar zit er imo ook wel lekker in, achtergrond stoort me voronl boven de oren.
Kortom: het is echt nog neit klaar!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:23

Ben heel erg benieuwd hoe deze er in een later proces uit ziet! Echt erg mooie stijl, lekker vlot maar toch met precies genoeg streken om een karakter van een paard naar voren te brengen.
Het voor het paard rechteroor vind ik nog wat te grof/breed en de manen zouden nog een andere kleur mogen hebben om wat meer op te vallen.. maar ik las dat hij nog niet klaar was dus ben erg benieuwd!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 10:25

Thanks, meid, leuk dat mensen het grove waarderen, want ik ben idd niet precies, zolang ik het leven en het karakter maar kan vangen. Persoonlijk zjin die belangrijker voor em dan een keurig nette toets of perfecte nabootsing.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 17:00

Afbeelding

Rechts onder aan de hals zou ik eventueel nog wat kunnen bijwerken,net als linksboven aan de nek, dat bruine vlekje. Verder wil ik het zo eigenlijk laten tenzij de opdrachtgever nog anders wil..

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:49

Hij is echt prachtig geworden na deze laag! Uitdrukking vind ik erg sterk, hele mooie botstructuur, vooral de neus is echt super. Het paard steekt nu veel meer af tegen de achtergrond dan op de eerste versie, de kleuren vind ik ook erg mooi geworden. Ja

Manen zijn wat duidelijker, misschien zou je dat ook iets kunnen laten terugkomen in de voorpluk, die loopt nu een beetje over in de vacht. Ook de onderhals vind ik nog erg 'wit' tegenover de rest van de vacht.

De stijl en kleuren spreken me echt erg aan, heel vlot en tegelijkertijd heel mooi uitgewerkt. Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 08:26

Wat leuk sommige mensen zien echt veel he? Vond het nl zelf ook wel wat wit en op de foto zie ik ook dat de voorpluk niet echt sterk oogt.Ik had dmv blauw wat meer contract in de voorpluk kunnen brengen.

De nieuwe eigenaar kwam gister, werd er helemaal hoteldebote van dus het ding is afgevoerd..
Hoop maar dat ze het mooi blijft vinden.
Het was wel helemaal "haar" Serra, da's dan wel weer leuk. Hij wordt dit weekend op gehaald, zal hem gaan missen. Is echt zo'n dier met een verleden.

Bedankt voor je complimenten!