[FOTO] Escha

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

[FOTO] Escha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 22:23

Niet voor het eerst op UK. Vanmiddag even shootje gedaan. Lekker fris. Haha!
Kwaliteit is trouwens stukkie achteruit gegaan zie ik.

Afbeelding

8Eveline

Re: [FOTO] Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:30

Erg mooi, hoe langer ik ernaar kijk hoe mooier die word.
Vind kleur jurk niet zo mooi erbij, misschien ook persoonlijk smaak, maar vind niet mooi tegen deze herfst achtergrond. De blik van haar vind ik echt geweldig Lachen erg knap hoe die erop hebt gekregen. En als ik dat toch op kritsch bui ben vind ik haar armen wat gespannen over komen.
Voor rest brr Haha! moet er niet aan denken met dit koude weer al.

Lovers maar i love it!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:53

ik stoor me een beetje aan haar voeten, ze trekt haar tenen op (kan ik me ook wel voorstellen met die kou Haha! ) en dat staat niet mooi, maar een beetje verkrampt.

verder had ik haar graag aan de andere kant zien staan, dus als haar lijf net zoals nu naar (voor de kijker) links is gericht had ik haar rechts neer gezet en dan het pad links van haar.
nu heeft zij haar lijf ergens naartoe gedraaid, maar daar is geen foto meer. snap je? Haha!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:16

Ik vind hem geweldig. Ik vind juist die jurk eruit springen tegen deze achtergrond. Goed gekozen.
Het is jammer dat ze inderdaad iets krampachtig staat, maar ik vind het een geweldige foto!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:09

Wauw, Julia! Leuk hoor, hoe jij er zo mee bezig bent. Ik heb wel twee puntjes, welke handig zijn om op te letten voor de volgende keer:
Je compositie vind ik een beetje krapjes, Ik had graag nog wat meer ruimte boven en naast Julia aan beide kanten gezien.
Ik stoor me netzoals LiSSy aan de voeten, maar om een andere reden, ze lijken door de lichte kleuren nauwelijks diepte te hebben (maar ik zit op een laptop, dus ga straks absoluut even op de andere computer kijken *LOL*.
Verder vind ik het heel goed dat stukje gras, dan komt de jurk weer terug met de kleur. Ook haar haar komt terug in de kleuren van de bomen. Hier heb je goed mee gewerkt, knap hoor!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 15:10

Iwan_Fjord: Ik snap wat je bedoeld met de 'gespannen' armen. Zie het nu zelf ook als ik er langer naar kijk.

Liselot, ik snap wat je bedoelt, al vind ik het plaatje dan misschien weer wat standaard, dit maakt 'm nu wel 'anders'. Vind het zelf niet storend, maar dat is per persoon ook verschillend. Lachen

Elise, ben ik nu opeens fotograaf en model op dezelfde foto? Haha! Haha. Ik snap wat je bedoeld. De - voor de kijker - rechtervoet van Escha is indd iets overbelicht. Was een beetje lastig met het licht.

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:16

Mooi!

Indringend plaatje, mede dankzij de indringende blik van Escha. Verder van jouw kant fijne nabewerking, mooie zachte kleuren en erg mooi licht. Fijn hoe je Escha hebt ingekaderd. Overbelichte voet stoort mij niet zo. Lachen

Netjes plaatje!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:31

Ja!
Ik vind hem echt geweldig. Juist die kleur in een herfst achtergrond vind ik erg geslaagd.
Ik heb alweer hele verhalen bij de foto verzonnen, mijn standaard voor wat ik een goede foto vind *LOL*
Ze straalt iets heel onschuldigs uit, zoals ze daar heel wit, bloot en alleen in het bos staat. Maar door die wat verkrampte armen en voeten, en haar blik krijg ik het gevoel van "hmmm... daar is iets niet pluis."
Bijzonder geslaagde foto Ja

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:14

Ik vind hem heel mooi Ja
hoe ze daar zo verloren staat in het bos Lachen

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:17

idd verloren is het goede woord maar toch ook weer uitdagend. Zo van mij krijg je niet klein..

Hele mooie foto Ja

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:19

guccio schreef:
idd verloren is het goede woord maar toch ook weer uitdagend. Zo van mij krijg je niet klein..

Hele mooie foto Ja

inderdaad Tong uitsteken
het schommelt er een beetje tussenin.. aan de ene kant vind ik dat minder, maar ook wel intressant Ja

intressante foto dus Knipoog

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 13:28

iks toor me ook ana haar voeten! en de manier waarop ze staat
benen uit elkaar maar wat scheef? en haar schouder wat weggedraaid..mmaar aan de andere kant vindt ikde houding ook wel weer goed ..hmm moeilijk Tong uitsteken!
verder vindt ik de kleuren wel weer heel mooi! past goed bij het plaatje, en kleur van het jurkje
het jurkje springt niet uit de foto maar valt zeker wel op Ja allende haar huid is soms niet erg mooii belicht
geslaagd plaatje en je blijft ernaar kijken Haha!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 12:54

Bedankt voor alle reacties! Lachen

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:02

Whaha, grappig dat de reacties tot nu toe overwegend positief zijn. Ik vind het namelijk niks! Clown
Ik vind de blik niet mooi, heel 'vuil'. Ik vind haar armen en benen er raar uitzien, net alsof ze 'opgezwollen' zijn. Vooral haar onderbenen/enkels/voeten vind ik niet mooi. Ook de kleurtoon, belichting, uitgebetenheid en iso-instelling vind ik niks. Ook de kleur van het jurkje vind ik vloeken met het groen op de achtergrond (vooral rechtsachter).
Whaha, ik vind het dus echt allemaal niks. Haha!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 14:06

Hier is het zowat dezelfde kleur. Wat is er zo raar aan ISO op 200 overdag? Escha stond gedeeltelijk in de schaduw. Wat had jij er van gemaakt dan? Ik snap ook niet waarom je haar blik 'vuil' vind, vind ik zelf totaal niet eigenlijk. Dat je onderbenen, enkels en voeten niet mooi vindt uitkomen kan ik begrijpen. Lachen

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:17

Ik snap Butterfly wel Ja ben er zelf ook niet zo enthousiast over. ISO is goed idd, ik zie geen ruis Lachen de blik vind ik ook goed. De uitgebeten blekken vind ik wel storend en het jurkje vind ik niet mooi in deze foto. De kleur is het inderdaad net niet en de stof.. hmm, nee. Beetje kreukelig en 't is zo duidelijk een elastisch jurkje (hoe zeg je dat *LOL* ).

Slecht is hij zeker niet, maar mij spreekt hij niet aan Lachen

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 09:50

ISO 200 is inderdaad niks mis mee. Ik zie er iets aan, waarvan ik aannam dat het ruis was, maar dat zal dan niet. Waar je het erger ziet; bv in de schaduw op haar bovenbenen. Maar, aangezien ik daar niemand anders over gehoord heb, misschien komt het door mijn beeldscherm.
Hij is apart,anders, dat is goed, maar wat Jettie inderdaad zegt, hij spreekt mij niet aan. Lachen

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:44

Ik ben over deze foto ook niet zo te spreken; het is een leuk idee, maar imo is het geheel too much geworden. Ik vind de kleuren niet mooi bij elkaar passen en Escha komt niet mooi uit.

Ik heb ook het idee dat je heel veel kleur hebt weggenomen uit de foto? Ik vind het geheel wat te blauw (?) geworden, gezien de dofheid van alle kleuren...

Ik weet het niet zo goed, want daarentegen is het opzich helemaal niet een hele slechte foto... Ik denk er nog even over na. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:26

Ik ben er niet helemaal enthousiast over. Vind Escha's gezicht wat "oncharmant" en de houding in haar benen ook niet erg flatteus, zo'n spreidstand naast elkaar. Compositie is wel leuk, verder de kleuren met name vind ik wat minder (vind het wat flets).

Het ongestreken/gekreukte jurkje: was het je doel een weinig charmant beeld neer te zetten (hoofd + spreidstand + jurkje) of niet? Indien ja; niet geslaagd (had het veel oncharmanter gekund/gemoeten), indien je wel een charmante foto had willen maken: niet geslaagd. Sorry Lachen

ISO 200 is overigens niks mis mee. 100 of 200 had voor het beeld niks uitgemaakt in dit geval (1/640 of 1/320 is allebei kort genoeg) en ISO 200 is absoluut niet negatief voor de beeldkwaliteit ofzo. Je zit al heel snel op 200. Sterker nog, als ik eens studiofotografie doe, zit ik al standaard op 200. En dan heb ik toch licht zat Clown