[VER] verhaal zonder naam...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ECM

[VER] verhaal zonder naam...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 19:15

Citaat:
Ok, ik schrijf best veel maar met dit verhaal wil ik echt verder gaan! Tot nu toe is het nog niet zo spannend maar dat komt wel in de loop van het verhaal! Tot nu toe is het grootste deel, veel van het begin, gemaakt door Carmen (Misty_C hier op Bokt) Het laatste door mij!

HOOFDSTUK 1
Langzaam kwam ik omhoog vanuit mijn bed, de wekker ging af om kwart voor 5! Veel te vroeg dus. Ik stapte uit mijn bed en kleedde me aan. Dat ene leuke rokje met dat stoere vest erboven. Enkelsokjes en All Stars eronder was de complete look! Mijn zwarte nagellak glinsterde als geen ander vandaag. Veel mensen zeggen dat ik Gothic ben omdat ik zwarte nagellak heb… dat is dus helemaal niet waar! Ik pakte mijn leerboeken en stopte ze in mijn grijze Eastpak tas. Ik kom beneden aan, mijn ouders beginnen meteen weer te zeuren. ‘Heb je je paarden al gevoerd?’vroeg mijn moeder. ‘Nee, dat doe ik zo.’antwoordde ik. ‘En nu heel rap die knollen van je voeren of je gaat zonder eten naar school!’ ‘Ja mamma!’ Zo gaat het nu dus altijd, als ik rustig aan wil doen word mijn moeder boos. Ik liep de stal binnen, ik werd begroet door luid gehinnik. ‘Hee, schatjes! Even kijken of jullie er allemaal nog zijn.’ ‘Panda, Bert, King en Charlie.’ Ik werd weer begroet door luid gehinnik. Ik pakte twee balen hooi en splitste ze allebei in tweeën, elk paard kreeg een helft en een schepje biks. Ik holde weer naar binnen om mijn boterham met pindakaas op te eten en mijn glas met melk leeg te drinken. Ik pakte mijn witte oma fiets en sjeesde met een rotgang naar café de Step, waar ik met vriendinnen had afgesproken. ‘Hee! Sophie!’ werd er geroepen vanaf café de Step. Het was Dewi. Ik had ze al zolang niet meer gezien, dat ik ze ging omhelzen, alle 5. Dewi, Eileen, Jelena, Mandy en Sanne. ‘Heb je al gehoord in welke klas je zit?’vroeg Eileen. ‘Ja, ik zit in 2G1. Ik ook! Riepen Dewi, Eileen, Jelena en Sanne. Mandy keek bedroefd. ‘In welke zit jij dan Man?’ ‘In 2V1.’antwoorde Mandy. “Ach ja, ik heb gelezen dat 2G1 en 2V1 veel samen doen.’zei Jelena. Mandy’s gezicht klaarde meteen op. ‘O, ja? Is dat zo?’Vroeg ze. ‘Ja echt waar!’riep Sanne. Daarna fietsten we verder.
De school was opeens best groot, volgens mij hadden ze Zwaluw College Wouterbos verbouwd! We moesten in de aula gaan zitten. Ik zag me daar toch een ongelooflijk lekkerding, en raad eens! Ik zit bij hem in de klas en hij glimlacht steeds naar mij. Of hij lacht me gewoon uit omdat ik een enorme puist op mijn voorhoofd heb. Mijn mentor heet trouwens Meneer van Alfa. En mijn junior mentoren heten Alex en Kyra. Alex zit in 4 Gymnasium en Kyra in 4 Atheneum. Ik zit trouwens naast Dewi. Ik tikte Dewi tegen haar schouder. ‘He De, zullen we uit school naar Café de Step gaan, ik heb zin in een Cola.’ ‘Oké.’ Antwoordde Dewi. Na school ging ik naar mijn kluisje, het waren blijkbaar allemaal groene kluisjes. Ik kon eerst kluisnummer 180 niet vinden maar ik werd geholpen door die lieve jongen uit 2G1, die trouwens Daniël heet.
Die volgende ochtend zat ik achter msn, ene Daniël Brood had me toegevoegd. O! Natuurlijk! Die Daniël uit 2G1. Yes, dat lekkere ding had me waarschijnlijk via via gevonden. Wow! Een jongen had moeite voor me gedaan! Ik ben nu echt verliefd. ‘Sophie! Kun je nog even snel langs de supermarkt gaan, de boter is op!’ ‘Ja, mam natuurlijk!’ Ik liep de trap af en trok mijn Uggs aan, pakte mijn fiets en reed snel naar de supermarkt. Ik was druk aan het zoeken, ik kon de boter nergens vinden. Ik tikte zo’n vakkenvuller aan, en raad eens, het was Daniël! ‘hey’ zei Daniël. ‘Hai’ antwoordde ik met een rode kop. ‘En waar had je me voor nodig of kwam je gewoon gezellig praten?’ En dat zei hij met een knipoog. ‘Uhm, ik eh zoek eh de eh boter?’ Ik gunde hem een glimlach. Hij glimlachte terug! Hij wist dat ik hem leuk vond en ik wist dat hij mij leuk vond. Hij wees me naar de boter en vroeg of ik tot na één uur kon blijven, dan konden we samen naar huis fietsen. Ik vond dat ok. Het was toch kwart voor één. Ik stond buiten te wachten op een bankje, ik klokte de laatste druppels Ice Tea achterover. Hij kwam naast me zitten. ‘Je vind mij leuk he?’ Zei hij opeens uit het niets. ‘uhm, jah.’ Antwoordde ik terwijl ik naar beneden staarde. Hij legde zijn hand op mijn wang en draaide mijn gezicht naar hem toe. ‘ik jou ook.’zei hij. Hij trok me naar zich toe en kuste me. Wow! Mijn eerste kus, en wat was het lekker! Een mix van warmte en liefde. Echt fijn.
Toen ik thuis kwam, was ik helemaal rozig. ‘heb je gezoend ofzo?’vroeg mijn oudste zus met een lach. Ik mompelde wat. En snelde de trap op naar boven, lekker onder de douche. Na het douchen checkte ik nog even men mail, één berichtje van Eileen. Ze vraagt of ik morgen even langskom, samen een tekenopdracht maken en zoals gewoonlijk brownies bakken! Ik mail terug:
Van: SophieDrents@hotmail.com
Naar: Eileen-Kerker@hotmail.com
bericht:
Hee! Eileen.
Natuurlijk ga ik morgen naar jou toe, gaan we weer zoals gewoonlijk brownies bakken?
Groetjes Sophie.
Ik drukte op de verzendknop.
Die ochtend word ik wakker van geschreeuw beneden, het is mijn moeder, zo te horen is ze weer aan het schreeuwen tegen mijn vader over geld. Wat trek ik nu aan? Uhm, die ene leuke witte jurk, het word toch warm. Ik loop naar beneden. ‘Zitten jullie weer te ruziën,’ mompel ik. ‘Wat zeg je daar!’ siste mijn moeder. ‘O, niks hoor.’ Langzaam schoof ik aan tafel en pakte een bak cornflakes. ‘Pap, ik ga om tien uur naar Eileen.’ ‘Ok.’ Antwoordde mijn vader kort. ‘Niks ok, je moet je huiswerk nog maken.’ ‘Al, gedaan.’ ‘Je kleding in de was doen en strijken.’ ‘Ook gedaan.’ ‘Je kamer opruimen.’ ‘Wat toevallig! Ook al gedaan.’ Zei ik een beetje nijdig. ‘Hm, ga dan ook maar.’ ‘Yes! Dankje mam! En pap natuurlijk!’ ‘Het zit al goed.’Zei mijn vader lachend.
Om tien uur ga ik op mijn fiets naar Eileen, onderweg kom ik Daniël tegen. Hij geeft me een knipoog en fietst door.
Als ik bij Eileen’s huis aankom zijn alle ramen en deuren gesloten. Ik loop naar de deur waar een briefje licht. ‘Beste Sophie, wij zijn naar Engeland voor een tijdje want mijn vader kon het niet meer hebben in Nederland, over ongeveer een half jaar zijn we weer terug, wil jij op Sietse letten? Hij kan wel bij jou in de lege ponystal, toch? Ik hoopte dat je wat eerder kwam zodat we het allemaal haarfijn konden uitleggen, maar je was blijkbaar wat later. Dat geeft niet echt hoor. Haha! Xx Eileen.’
Ik liep achter het huis waar Sietse in zijn stal stond.

Midy

Re: [VER] verhaal zonder naam...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 08:49

Ik vind het een leuk verhaal!
Ik heb eigenlijk geen foutjes kunnen ontdekken.
Ik hoop dat je nog verder gaat met schrijven!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:56

Probeer op te letten dat de stukken die je plaatst lang genoeg zijn. Er is een minimum van 1500 woorden per stuk dat je plaatst.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:06

ma_rie_tje schreef:
Probeer op te letten dat de stukken die je plaatst lang genoeg zijn. Er is een minimum van 1500 woorden per stuk dat je plaatst.

En vandaar hier dan ook een slotje. Neem even de regels van UK/CB door. Daar zie je dan ook meteen dat je vanwege je leeftijd hoort te posten op CB Knipoog