[FOTO] Knabbeltijd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO] Knabbeltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 19:39

Onder het mom van dingen weglaten (de kunst van het weglaten) hier wat foto's. 2 Haflingers die elkaar staan te knabbelen... best wel aparte foto's al zeg ik het zelf (en ook mooi scherp)

Afbeelding

Afbeelding
Haha, kiekeboe spelen... Haha!

Afbeelding

Ik probeer eens op andere manieren foto's te maken van paarden, dus of alleen monden, oren, neuzen, ogen... dat soort dingen...

En tussendoor legde internet ook nog eens het loodje...

pinuts

Re: [FOTO] Knabbeltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:49

aii, ik vind ze (sorry) helemaal niet mooi.. Leuk dat je iets ''aparts'' zoekt, maar weet je hoeveel neuzen, ogen haren van paarden hier al staan op uk? Iedereen denkt dat dat ''anders'' is volgens mij. Je fotos spreken me niet aan omdat: ze donker zijn, de ogen raar zijn (heel blauw) en het onderwerp niet spannend is. of niet spannend gefotografeerd is. De kunst van het weglaten snap ik niet helemaal, tis meer een close-up. Ik hoop dat ik niet te hard overkom;)

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:20

ik ben het eens met de eerste reactie, al moet ik zeggen dat ik de 3e foto wel erg mooi vind. bij die is de kunst van het weglaten gelukt imo.
ga zo door, blijf lekker oefenen en proberen Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:33

Ik ga ook mee in bovenstaand commentaar.
Het is in het donker genomen waardoor er geflitst is,... dit geeft onwerkelijke kleuren. Daarbij zijn de ogen nu blauw door de flits en dit is erg jammer.
Als je deze foto's overdag had genomen waren ze al heel anders uit de verf gekomen Ja

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:36

Ik ga niet mee, ik vind ze beeldig, toont rust, liefde en een knus gevoel uit, als je balou nou eens op de kliek komt nemen Lachen

Jammer van de ogen alleen, en bij de eerste de lichtjes in de verte, de derde vind ik het mooist.

Edit : Iets bijgevoegd.

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:38

ik vind die blauwe ogen wel heel erg storend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:40

1: Stukje neus mist op de foto, heel krap gesneden sowieso. Geflitst wat de kleuren geen goed doet, met name de ogen. Achtergrond stoort.
2: Leuke compositie opzich, alleen hier staat een stukje oog er niet op. Had denk ik ook iets meer van het voorste paard willen zien. Verder zelfde verhaal als 1 over het flitsen.
3: Leuk. Maar ook zonde van de flitser, al stoort dat hier minder.

Buiten met een groene achtergrond en mooi weer hadden deze foto's al een heel stuk mooier geweest.

Wel een leuk onderwerp!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:17

Jammer dat ze in het donker gemaakt zijn met flits. Zo worden je foto's erg 'hard' en de kleuren vertekenen. De flits in de ogen is ook vervelend.

Verder vind ik te foto's net iets te krap gemaakt. Vind het gewoon niet fijn om naar te kijken..

Mijn tips voor de volgende keer: let erop dat je geen halve lichaamsdelen erop zet (zoals een stuk oor en neus dat mist op foto 1)

En voortaan geen flits meer gebruiken in het pikdonker, maar gewoon lekker overdag foto's maken! Worden ze een stuk sprekender van Lachen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:24

Ik vind het zelf geen mooie foto's
Ik hou zelf helemaal niet van de flits en vind het te close-up

Ik zou de volgende keer de foto's overdag maken, het liefst in het zonnetje en dan wat meer van het paard erop zetten, dan zijn ze naar mijn mening wel wat prettiger om naar te kijken.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:34

1: vind ik 'wel leuk',
maar meer ook niet.
Het hoofd is net niet echt schuin, maar ook niet recht,
achtergrond is niet egaal zwart, maar er zijn lichtjes en een paardenkont linksonder..
Verder vind ik te oren enigszins storend omdat ze alle (nou, ja eigenlijk 2) kanten op staan.
(ik weet dat deze dingen niet door jou komen, maar het maakt het wel minder)
2: Mijn favoriet van de drie.
Wel jammer van de ogen, maar verder weet ik er niks op te zeggen Lachen
Vind het wel jammer dat ie niet verder doorgaat naar links Clown
Ben benieuwd hoe het er dan had uitgezien..
3: Ook leuk, maar ik zou 'm n beetje croppen...
Een stuk rechts er af en boven ook een heel klein beetje...
Het leid de aandacht af van het interessante deel van de foto en ik krijg er het idee van alsof de foto nog verder doorgaat,
maar dat kan ik dan weer niet zien..
Redelijk frustrerend Huilen van het lachen

Vind het overigens een leuk onderwerp Lachen
Hoop dat je er iets aan hebt Knipoog

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:45

ik vind de eerste en 3e foto niets door de zwarte achtergrond dit maakt het heel kil.
de 2e daarintegen vind ik prachtig zo om aan de muur te hangen, alleen zou ik het blauw nog eventjes weghalen uit de ogen.

de 1e: deze vind ik niet mooi door het paard op de achtergrond en de verkeerde uitsnede.
de 3e: door de tanden die je ziet lijkt het nogal vreed. ook het zwarte op de achtergrond stoort hier

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 12:07

Ze zijn ook overdag genomen, maar ze stonden allemaal in de ponypaddock. Dat over de flitser, misschien dat ik de rode-ogen-reductie uit had moeten zetten... (sorry voor het late commentaar, ik typ dit op mijn werk en thuis ligt internet op zijn kont)

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:18

pinuts schreef:
aii, ik vind ze (sorry) helemaal niet mooi.. Leuk dat je iets ''aparts'' zoekt, maar weet je hoeveel neuzen, ogen haren van paarden hier al staan op uk? Iedereen denkt dat dat ''anders'' is volgens mij. Je fotos spreken me niet aan omdat: ze donker zijn, de ogen raar zijn (heel blauw) en het onderwerp niet spannend is. of niet spannend gefotografeerd is. De kunst van het weglaten snap ik niet helemaal, tis meer een close-up. Ik hoop dat ik niet te hard overkom;)

Sluit ik me bij aan. Bloos