[FOTO] Left behind

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brnc

[FOTO] Left behind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 22:49

Hallo
Heb gisteren even een paar foto's gemaakt van mijn hond Condor.
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden dus zou ik graag wat commentaar krijgen Lachen
vooral over de composities etc. Haha! heb dr ook nog wat andere foto;s bij gedaan. Je hoeft natuurlijk niet elke foto te beoordelen maar welke je maar wil en welke je favoriet zijn bijvoorbeeld, ik hoor graag jullie meningen.
De kwaliteit is achteruit gegaan omdat ik ze 2x heb verkleind met photobucket

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. hier heb ik expres gekozen voor deze compositie
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. oogjes uitgeknipt
Afbeelding

7. deze vond ik wel wat hebben, een fijne sfeer
Afbeelding

hier nog een foto van een katje dat een paar dagen bij ons heeft mogen wonen
Afbeelding

Maysie

Re: [FOTO] Left behind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 23:49

F1 & F2: Doen me weinig. Ik snap het idee maar krijg het gevoel niet echt uit de foto. Ik had de riem er wat drastisch omheen geknoopt en de foto ruimer genomen. Zodat de wereld groot lijkt en de hond echt alleen en klein als je snapt wat ik bedoel.
F3: leuk Ja. Vooral het oogcontact met de hond en de lens. Misschien ook leuk in z/w ??
F4/5: Vindt ik persoonlijk niks.
F6: Opzich mooi maar jammer dat ene oog wazig is.
F7: , geen fijne compositie, wazig, en lichtinval vind ik niet optimaal
F8: Schrok me dood van die grote ogen Huilen van het lachen Foto is opzich leuk. Misschiein hier en daar wat bijsnijden. Jammer dat ogen niet scherp zijn. Scherpte ligt vooral tussen de ogen heb ik het idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:59

1&2: Idee is leuk, maar uitvoering doet me niks. Ben het eens met maysie hier. Had ook een zo zielig mogelijke blik van je hond proberen te pakken. Gewoon een aantal schieten, denk wel dat je hond verschillende blikken heeft. Even geduld hebben is het wel. Zijn ook 2 bijna dezelfde foto's. Ik zou alleen 1 geplaatst hebben.
3: Compositie vind ik zelf niet zo leuk, en de blaadjes op de grond storen me wat. Liever of helemaal dat 'ie in de bladeren zit, of op de straat. Of in het gras bijv. Stukje van z'n hoofd helaas ook overbelicht.
4&5: Vind ik ook niks. Kleuren zijn niet mooi, onscherp, en de houding van de hond doet me ook niks. Zijn ook min of meer hetzelfde.
6: Mooi. Ja Deze had wat mij betreft (zeker in z/w) in de serie 'left alone' gepast. Vanwege de blik en de 'gevangen in het kader' compo!
7: Leuk idee maar heel wazig. Plantje(?) rechts stoort ook iets. Had de hond liever iets meer links gezien en met meer ruimte eromheen.
8: Onscherp, en de kleuren vind ik ook niet zo mooi.

Zou het eigenlijk wel leuk vinden als je nog eens je hond aan een paaltje zet en dan met oa de tips van maysie en mij een nieuwe serie maakt. Het idee is namelijk heel leuk, daar kan je onwijs veel mee! Echt de emotie van die hond proberen te laten zien, close-ups maken, totalen, med's. Gewoon echt laten zien dat die hond verloren is. Wachten ook tot hij bijvoorbeeld met z'n neus op de grond gaat zoeken en daar een sprekende foto van maken. Maar vooral, tijd ervoor nemen. Zo kan je zelfs foto's maken voor van die posters over dieren die achtergelaten worden door mensen die op vakantie gaan weetjewel. Lachen Als je tijd hebt moet je echt nog eens een serie maken en plaatsen, ben benieuwd!

Welke cam gebruik je trouwens?

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 16:16

Bedankt voor jullie reacties, heb ik wel wat aan Haha!
Als ik tijd heb kan ik nog wel eens zo'n serie maken met deze zelfde onderwerp. Lachen
@ Juul: Ik gebruik de Olympus E-510 en heb hier de 40-150 mm voor gebruikt.
Inderdaad met die foto van het katje jammer dat de ogen niet juist scherp zijn, maar ik heb nog wel moeite met dat scherpstellen omdat ik het niet heel duidelijk zie als ik de foto maak wat nou wel scherp is en wat niet.. dat zie ik pas echt als ik ze op de pc heb.. Maar dat word oefenen duss
Foto 7 idd jammer dat hij niet zo scherp is maar persoonlijk geeft hij mij een mooi gevoel Haha! Ik denk niet dat ik vaak nog zon moment krijg om dat zo te schieten jammergenoeg, was ideale situatie toen Tong uitsteken
Maar ik ga nog wel eens zo'n serie maken Lachen