[FOTO]Kijk maar uit, visjes...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO]Kijk maar uit, visjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 10:55

... Want er staat een grote reiger te loeren aan de waterkant! (die ik met zeer veel geduld op de kiek had gezet) Commentaar, tips/suggesties... allemaal welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Achja, je moet toch met IETS weer je fotocollectie aanvullen? Haha!

marjoke

Re: [FOTO]Kijk maar uit, visjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:40

Foto's zijn overbelicht en niet allemaal scherp. De laatste heeft erg mooie kleuren, maar het overbelichte stoort me erg, de achtergrond is ook niet super vind ik.
Misschien moet je niet onmiddellijk al je foto's die je trekt plaatsen, maar eerst kritisch naar je foto's kijken of er niets mis aan is. En ze dan pas plaatsen als je er zelf helemaal tevreden over bent. Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 21:03

marjoke schreef:
Foto's zijn overbelicht en niet allemaal scherp. De laatste heeft erg mooie kleuren, maar het overbelichte stoort me erg, de achtergrond is ook niet super vind ik.
Misschien moet je niet onmiddellijk al je foto's die je trekt plaatsen, maar eerst kritisch naar je foto's kijken of er niets mis aan is. En ze dan pas plaatsen als je er zelf helemaal tevreden over bent. Lachen
Ik heb nog maar weinig foto's over, om eerlijk te zijn! Oorzaak is verderop in Bokt te lezen, dus ik ben al blij dat ik deze foto's kon plaatsen... maar ik zal eens goed op zoek gaan naar mooiere (lees: betere) onderwerpen!

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:11

Ik denk dat Marjoke bedoelt dat je niet elke keer als je fotos gemaakt heb dat je ze op bokt moet plaatsten, tenzij je er écht tevreden mee bent! Blijf lekker fotos maken! Maar kies je fotos zorgvuldig(er) uit Lachen

Over de fotos, ik vind de kleuren van foto drie heel mooi, jammer genoeg stoort de 'vieze' achtergrond mij wel (ookal is het zijn natuurlijke omgeving.) Van mij had je ook meer door je knieen mogen zakken, alhoewel dat vast niet makkelijk zal zijn bij een wilde vogel.
Verder stoort de overbelichtheid op de andere fotos, en hetzelfde geld voor de composities. Ik weet niet hoe dicht je bij de reiger zat? Maar probeer wat meer door je knieen te gaan zodat je op ooghoogte de reiger fotografeert. Ik denk dat de fotos dan veel sterker worden.

Maar ik zie zeker dat je elke keer weer voor uit gaat! Blijf dus zo lekker door gaan Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 09:58

Even 2 dingen: 1) als ik door mijn knieën zou gaan dan had je lelijke gebouwen in de verte en 2) ik zat op mijn fiets naar mijn werk toe. Maar fijne opmerking dat ik vooruit ga! Ik zat op best wel ruime afstand van de reiger, en deze zijn met de volle zoomlens gemaakt. (zou je niet zeggen, toch?) Reigers vindt ik echt hele mooie vogels om te fotograferen (alleen zijn ze zo slim om als je ook maar éven niet oplet om gauw weg te fladderen! Boos! )