[SCH] Xzabie en Gizmo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_Baukje

[SCH] Xzabie en Gizmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 19:55

Een nieuw schilderij in opdracht van Inoterry op bokt Haha!
Was een leuk werk om te doen. Even prutsen met de compositie was het wel.

Afbeelding
- Acryl
- 30x30

Commentaar en tips zijn welkom Ja
Ben benieuwd Lachen

marjoke

Re: [SCH] Xzabie en Gizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:01

Zou je misschien een grotere foto kunnen plaatsen? Daar bedoel ik mee dat ik liever een foto zie waar meer schilderij op staat. Dit is erg moeilijk beoordelen. Je ziet weinig details. Lachen

De compositie vind ik niet super. Ik had de honden meer naast elkaar gezet. Schuin boven elkaar i.p.v. recht boven elkaar. Nu stopt de nek van de bovenste hond in het niets. Snap je? Lachen

Verder vind ik hem erg mooi, en heb ik er voor zover ik kan zien weinig op aan te merken. De vachtstructuur lijkt heel mooi.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 20:11

Dankje Marjoke Ja

Voor dat ik de hoofden er zo optekende, wist ik inderdaad dat de bovenste hond de nek in het niets zou verdwijnen. Toch heb ik er voor gekozen, omdat iets anders bijvoorbeeld wat jij zegt (geen idee hoe je dat wil zien Bloos ) de hoofdjes te klein zouden worden denk ik.

Hier een foto met meer details, maar de kleuren zijn er hard en de achtergrond is vlekkerig. (heeft de foto hierboven ook een beetje, komt door het weinige licht id kamer)
Afbeelding

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:41

ik zag m al op je schermafbeelding, dus meteen ff op UK kijken^^ Vind m erg mooi, vooral de dalmatier, ik moet wel zeggen dat die andere hond er toch een beetje vreemd boven zit, erg jammer..

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:15

de honden vind ik echt práchtig gemaakt, echt prachtig. Details zijn ook heel mooi, heel levendig.
Maar de compositie vind ik niet goed gekozen, vooral omdat het gewoon twee hoofden zijn, had je van de bovenste het lijf door laten gaan tot aan de onderkant, dan was het wel mooier geweest.
Maar naast elkaar is ook wat intiemer..

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:31

Ik vind het echt weer een geweldig schilderij, wat je toch elke keer weer tevoor schijn 'tovert' geweldig gewoon! Ze komen me zo tegemoet. Vachtstructuur vind ik ook onwijs mooi gedaan, bovenste hond lijkt hariger, terwijl de onderste juist weer gladder lijkt Ja wouw!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:06

Gaaf plaatje die gespiegelde kopjes op deze manier boven elkaar!
Hier valt het op dat je werken steeds kleurrijker worden. En toch blijft het een heel natuurlijk/realistisch resultaat hebben.
Het enige dat hier jammer is is dat het evenwicht iets verstoord wordt doordat de bovenste hond een breder lijf heeft als de onderste, wat beter andersom had kunnen zijn.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:56

Nevony schreef:
Vachtstructuur vind ik ook onwijs mooi gedaan, bovenste hond lijkt hariger, terwijl de onderste juist weer gladder lijkt Ja wouw!

Dat viel mij inderdaad ook op. En in het echt klopt het nog ook, Gizmo heeft langer haar dan Xzabie.
Ik vind het schilderij in ieder geval erg mooi, ze lijken echt te leven op het doek.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:24

Een interessante compositie, maar ik had hem absoluut andersom gedaan (bovenste hond onder) omdat hij nu echt, maar dan ook echt niet werkt. Ik ga daarin mee met eerder commentaar. Dat er steeds wat meer kleur in je werken sluipt kan ik alleen maar toejuichen. Wel oogt het niet als een schilderij, bij het ontbreken van duidelijke toets.

Ik zou voortaan echt wat beter nadenken over de compositie als je jezelf beperkt tot dit formaat. En beter dat je een opdracht weigert omdat je op het vereiste formaat (waarschijnlijk een kwestie van budget van de opdrachtgever) niet uit de voeten kunt zou ik eerder kiezen dan een minder werk neer te zetten.

Je had hier meer van kunnen maken. Wat niet wegneemt dat het verder heel netjes is geschilderd hoor. Knipoog

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:46

JoSav schreef:
(waarschijnlijk een kwestie van budget van de opdrachtgever) Knipoog

Gelukkig vind de opdrachtgever in kwestie het wel mooi Knipoog .
En gelukkig kan jij niet in mijn portomonee kijken

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:48

Inderdaad. Waarom neem je niet i.p.v. een vierkante doek een rechthoekige? Da kunnen de hoofden wel meer naast elkaar. Lachen

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:42

Je hebt pb Knipoog .

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:36

@inoterry: hoeft ook niet. Er kan ook een andere reden zijn dat je voor dit formaat hebt gekozen. Maar meestal gaat het in dit soort gevallen om het budget. Daar bedoel ik niks vervelends mee. En blij toe dat jij het mooi vindt. Dat is het doel van iedereen die in opdracht werkt. Lachen

Maar AB had meer kunnen doen qua compositie, zelfs met de beperkte mogelijkheden van dit formaat. Daarmee zeg ik overigens niet dat het schilderij niet mooi is. Lachen

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:19

Ik vind het juist een aparte compositie.
Anders dan anders en misschien wilde Inoterry het wel zo. Misschien staat het wel ergens voor deze opstelling.
Ik ben helemaal weg van de Dalmatiër (die oogjes).
Wederom erg mooi Babe, net een foto maar dan zachter.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:27

Ik juich de neus van de dalmatier toe, wat een geweldig stukje schilderwerk Haha! .. Verder haal ik er idd ook niet echt een toets uit en checkte toch weer even naar het materiaalgebruik.. Bloos

Het oogt alsof de bruine uit de witte komt; vind het knap opgelost hoor, maar als er geel tussen de koppen was gebleven, ongeacht de compositie, dan denk ik dat het wat rustiger had geoogd... Knipoog

Verder knap werk!
Vooral de witte. Pling