[TEK]Puppy maud

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK]Puppy maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:33

Doei! Hallo allemaal.

Ik ben lekker op dreef Haha! Ben zojuist een tekening begonnen van Maud mijn hondje. Ze is een Friese Stabij pup van nu vijf maandjes oud. Een lekker ondeugende pluis Lovers

Aangezien ze zo pluizig/harig is, en ik érg slecht ben in harig, open ik deze WIP. In de hoop dat jullie me kunnen helpen met alle pluisjes *LOL* Ikzelf heb de hoop al laten varen, maar mischien kunnen jullie mij nog redden Pling

De foto: (Ik gebruik zelf de kleurversie, maar deze had ik al online Knipoog )

Afbeelding
Afbeelding

De tekening tot nu toe:

Afbeelding
Afbeelding

Wendyoost

Re: [TEK]Puppy maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:13

Wouw mooi! ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet als hij klaar is!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:15

Zo dat oog zit in ieder geval al een emotie in OK dan!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:16

Heeeeeel knap! ik kan zelf nog net een bloemetje maken.. hihihi.. ben heeeel benieuwd naar het eindresultaat!

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:17

wordt mooi Astrid !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:22

Sjee wat een hoop complimenten al, had ik nog niet verwacht! Ik dacht die reageren pas als ik wat verder ben als alleen een deel onderlaag Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:40

Hele slechte foto:

Afbeelding
Afbeelding
Foto is zwaar slecht. Tekeningen fotograveren is zowiezo al moeilijk. Maar helemaal als je slecht licht hebt Nagelbijten / Gniffelen

Morgen een beter foto Knipoog
Genoeg voor vandaag, ogen worden moe Lachen

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:15

Leuke uitdaging astrid! Het begin ziet er goed uit. Op de foto zie ik nog een eyelinerachtige schaduw boven het oog die ik in je tekening nog mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:32

Bedankt Lau Haha! Op het moment dat je dat zei, had ik net die schaduw getekend Ja Hoezo toeval *LOL*

Nieuwe update: (wéér erg slecht foto, excuses hiervoor. Heb hier gewoon geen goed licht Lachen )

Afbeelding

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:36

Erg leuk hondje heb je ook, het ziet er nu al netjes uit Haha!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:38

Ziet er al netjes uit As, toch een keer aan Maud begonnen? Tong uitsteken

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:38

Wat een leuke hond!
En je bent al goed op weg met je tekening. Ziet er al goed uit! Als ik jou was zou ik wel nog donkerdere tinten toevoegen, dan krijg je veel meer diepte, maar je bent natuurlijk ook nog niet zo ver, dus misschien was je dat nog van plan Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:47

Lontje schreef:
Ziet er al netjes uit As, toch een keer aan Maud begonnen? Tong uitsteken

Ja En ik baal er nog van ook ROFL Stomme pluizebol Is het *LOL* Ik hou niet van pluis als ik het moet gaan tekenen ROFL Schijnheilig
Wel een hele lieve pluis trouwens Lovers Zoals ze sochtends zo vrolijk op me af komt rennen. En savonds als ze zo moe is dat ze half ligt te slapen, dat ze toch de moeite neemt om op te staan Lovers En om vervolgens bij mij op schoot te gaan liggen ronken Lovers

Bedankt allemaal voor jullie berichten en tips!
Die zijn erg welkom bij deze pluis Haha!
Zal eens kijken of ik morgen een foto kan maken bij daglicht (En het niet vergeet zoals vandaag, omdat ik de koetjes moest melken Tong uitsteken ).

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:21

Naar mijn idee klopt de basisschets niet helemaal. Ook mis ik bij de invulling diepte. Het is allemaal een groot bruin vlak nu en ik vermoed dat uiteindelijk de enige vorm bepaald zal worden door de bruin-witte vlakken. Dat is jammer. Ik mis echt kleur en nuance. Het is nu een bruin-wit verhaal. Dat maakt een werk vlak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:46

@JoSav, je hebt helemaal gelijk Ja Kleur moest ik nog gaan toevoegen, had alleen nog geen idee welke kleuren. Ik wil niet meer alle kleuren door elkaar gaan gooien, maar meer wat kleuren die bij elkaar passen, zodat het een geheel wordt. Nu heb ik voor paars/rose tinten gekozen Lachen

Ik heb nu wat meer kleur toegevoegt, dus ik zal meteen even updaten:

Afbeelding

Ik wil ook even erbij zetten, dat ik de laatste tijd heel weinig tijd heb gehad ivm allerlei andere zaken (ziekenhuistoestandje Knipoog ). Dus ik ben eigenlijk nog geen steek verder Nagelbijten / Gniffelen
Ik hoop nu weer wat meer tijd te hebben, en wat sneller op te kunnen schieten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:07

Ik moet trouwens zeggen, dat geen enkele foto die ik maak van de tekening. Goed uitkomt met de daadwerkelijke kleuren Nagelbijten / Gniffelen
Alleen de eerste foto in dit topic komt met de daadwerkelijke kleurenovereen. Heb daarnet zon tien foto's gemaakt. Maar geeneentje die goed is Scheve mond

Iemand tips hoe ik mijn werk goed op de foto krijg? Clown

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:07

Tip: Werk in lagen, Begin bijv. met het opzetten van de hele kop in bruin, uiteraard al bedenkend waar je openlaat voor lichtere plekken, en eventueel iets harder drukt bij de plekken waar het donkerder moet worden, zet er zo telkens meer kleur, diepte en contrast in in plaats van vanuit een punt in detail werken.

Door uit een punt te werken heb je geen goed overzicht, en nu weet je bijvoorbeeld niet hoe het oog eruit gaat zien in de kop, want de kop is er nog niet.
Het is voor jezelf makkelijker om dus eerst alles op te zetten, en dan uit te werken.

Zo blijft je tekening ook een eenheid.

Succes!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:31

hmmm dat is in dit geval een 'gevaarlijke' tip Klijntjuh. Als ik me niet vergis is ze de tekening aan het maken met de Derwent Coloursoft. Als je de kop al in bruin op zou zetten is het heel moeilijk om daar nog andere tinten aan toe te voegen omdat je papier dan heel snel verzadigd, wil je een mooi dekkend eindresultaat krijgen. De Coloursofts mengen wel maar met een beperking. Je kunt maar een paar lagen over elkaar zetten (3 a 4?) als je hele vlakken kleurt. Als je echter door middel van verschillende kleurvlakjes je basiskleur opbouwt kun je met veel meer kleuren je tekening sprekender maken. Ik doe dat dan streepje voor streepje Knipoog zoals zovelen weten maar er zijn meerdere manieren voor. Daarnaast wordt hij qua kleur dan heel erg saai om naar te kijken. Door in kleurvlakken/vlakjes te werken (variërend van grootte van b.v. een cm tot een potloodstreep dikte) heb je meer mogelijkheden om verschillende kleuren met elkaar te laten mengen om voor het oog een geheel te krijgen.
Buiten dit alles om vind ik zelf geen enkele bruine hond geheel bruin...

As je bent goed op weg maar tja.. zoals je bovenstaand kunt lezen vind ik je bruine vlak al te groot. Ik vermoed namelijk dat er lichtplekken in de vacht zitten die ik niet met bruin zou aangeven maar b.v. lila of licht roze etc. Hou wel altijd in je achterhoofd dat je met de potloden niet met licht over donker kunt gaan. Je 'glaceert' hiermee je ingekleurde stuk maar je lichte kleur kan dan nooit meer de overhand nemen Lachen

edit: wat voor papier gebruik je hiervoor?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:25

Ziet er al leuk uit. Lachen Ik ga verder mee met Lon, ik zou ook meer streepje voor streepje werken en met meer kleuren. Dan heb je de higlights en lowlights toch net wat meer in de hand. Knipoog
Ik ben benieuwd hoe hij wordt. Lachen

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:41

Lontje schreef:
hmmm dat is in dit geval een 'gevaarlijke' tip Klijntjuh. Als ik me niet vergis is ze de tekening aan het maken met de Derwent Coloursoft. Als je de kop al in bruin op zou zetten is het heel moeilijk om daar nog andere tinten aan toe te voegen omdat je papier dan heel snel verzadigd, wil je een mooi dekkend eindresultaat krijgen. De Coloursofts mengen wel maar met een beperking. Je kunt maar een paar lagen over elkaar zetten (3 a 4?) als je hele vlakken kleurt. Als je echter door middel van verschillende kleurvlakjes je basiskleur opbouwt kun je met veel meer kleuren je tekening sprekender maken. Ik doe dat dan streepje voor streepje Knipoog zoals zovelen weten maar er zijn meerdere manieren voor. Daarnaast wordt hij qua kleur dan heel erg saai om naar te kijken. Door in kleurvlakken/vlakjes te werken (variërend van grootte van b.v. een cm tot een potloodstreep dikte) heb je meer mogelijkheden om verschillende kleuren met elkaar te laten mengen om voor het oog een geheel te krijgen.
Buiten dit alles om vind ik zelf geen enkele bruine hond geheel bruin...

Jij werkt ook met een techniek waardoor je niet in lagen werkt, ik denk dat je daarom mijn opmerking niet snapt.

Wat ik bedoel is dat je beter overal tegelijk aan je tekening kunt werken, dan 1 punt meteen compleet gedetalleerd uit werken en dan pas het volgende puntje.
Zo heb je niet goed overzicht. Als je in 'lagen' werkt (en daarmee bedoel ik niet de hond helemaal buin inkleuren als een kleurplaat! maar gelijkmatig opbouwen) dan kun je ook overal tegelijk je schaduwkleuren en lichtkleuren aanbrengen, waardoor het veel natuurlijker oogt.
Knipoog
( ik zal eens kijken of ik een voorbeeld heb.. )