[DIGI] Running free

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

[DIGI] Running free

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 21:50

Dit werk is niet geheel af, maar wel bijna.

En weer een werkje van mijn hand.. Heb een lange tijd niks getekend, geen zin gehad, had wel wat beters te doen, etc.
Nu toch maar weer verdergegaan met een oud werkje, echt al maanden aan bezig geweest.
Heb een techniek gebruikt waarvan ik dacht dat ik hem nooit zou gebruiken omdat ik er barslecht in was, crosshatching. (Geen idee wat het Nederlandse woord ervoor is, heb tekenen in het Engels gehad)
Heb mijn eigen stijl crosshatching ervan gemaakt (ontzettend door elkaar heen..), en ik vind het zelf jammer dat je dit wel duidelijk in het achterste paard, maar minder in het voorste paard ziet. Het voorste paard is alweer te realistisch.

Dit werkje heeft wel heel veel betekenis voor me. Het voorste paard is Jip, onlangs hebben we hem moeten laten slachten vanwege medische redenen. Het achterste paard is zijn maatje, die ik waarschijnlijk binnenkort mag uitproberen. Het werk is bedoeld als een verjaardagscadeau voor de oude eigenaresse van Jip.
De bedoeling van de titel 'running free' is dat hij nu verlost is van zijn pijn, dat hij kan rennen zonder pijn in zijn benen. Ik heb bewust zijn maatje erbij getekend omdat die 2 echt, maar dan ook echt onafscheidelijk waren. Waar de één stond, was de ander. Was de één weg, dan wachtte de ander hem op. Ze horen gewoon bij elkaar.

Over de achtergrond.. Ik ga waarschijnlijk de regenboogbrug maken. Heb hem nu tijdelijk zwart (ik kan hem ook net zo goed zwart laten, maar het past IMO niet echt bij het verhaal achter dit werk) gelaten, om even een idee te geven. De afwerkingen moeten nog gedaan worden, oa bij de manen van het achterste paard, de staart van Jip en de benen van het achterste paard.
Zelf vind ik het voorbeen van Jip wat lang (linksvoor) en de rechtervoorhoef van het achterste paard ook wat uit vorm. Maargoed, dat laatste valt nog goed aan te passen.

Genoeg gepraat, hier alvast een voorbeeld van hoe het er nu uitziet:

Afbeelding

En een klein detail:

Afbeelding

Graag kritiek/commentaar. Leer ik alleen maar van.

De manen van het achterste paard en de staart worden sowieso aangepast, maar de manen van Jip, zal ik die zo 'rough' laten?
Origineel formaat is 2400 x nogwat. Niet zo groot.

_Tara_

Re: [DIGI] Running free

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:53

Wow Wow! Heb hier geen woorden voor, echt niet. Lijkt wel een foto. Vind alleen dat de 2 achterbenen van het achterste paard er een beetje vreemd bijhangen. Maar dat kan ook aan mij liggen Bloos

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:55

Wow echt supermooi, geen commentaar! Haha!

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 04:32

of ik ben gek... (komt van de nachtdienst)
of dit plaatje heb je al een eerder gepost
...
ik weet iig zeker dat ik het plaatje al ken!

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 10:04

haha ik dacht dat het een foto was en wou bijna typen:wat heb je dat mooi uitgeknipt Tong uitsteken
mooi gedaan dus!!!!!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 13:19

MlieZ88 schreef:
of ik ben gek... (komt van de nachtdienst)
of dit plaatje heb je al een eerder gepost
...
ik weet iig zeker dat ik het plaatje al ken!

Ik heb een WIP eerder gepost op een ander forum en ooit in mijn profiel, en een WIP staat ook op mijn Deviantart (http://www.jiphorse.deviantart.com), het uiteindelijke resultaat heb ik nog nergens geplaatst behalve hier! Lachen

Trouwens.. ik zie nu..

Deze WIP staat gespiegeld.. Huilen van het lachen Verward

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:25

Heb je een WIP van tussendoor + een close-up daarvan? Ik zou het graag eens van basis tot nu zien.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 13:30

Jep, ik zal ze even voor je uploaden.
Heb meerdere WIP's liggen van dit werk, ik doe wel de meest toonaangevende.

http://i6.photobucket.com/albums/y243/d ... wip3-1.jpg
Heel vroeg stadium

http://i6.photobucket.com/albums/y243/d ... ipwip5.jpg
Tussendoor, kun je het programma zien (Corel PSP X)

http://i6.photobucket.com/albums/y243/d ... ipwip9.jpg
Vrij ver stadium

http://fc33.deviantart.com/fs32/f/2008/ ... phorse.jpg
Full view. Deze staat wel goed (niet gespiegeld) en er is ook extra contrast aan toegevoegd.

Ik werk altijd met een basiskleur ondergrond. Zo werk ik altijd. De happen uit de nek, daar zit nog een laag bij (onzichtbaar) waar later de manen overheen zijn gegaan.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:03

Hmm ja, ik vind hem leuk maar erg flets. Net alsof je de foto helemaal letterlijk hebt overgenomen terwijl je met een digitale tekening/ of een gewoon schilderij juist de macht hebt een foto enorm te verbeteren.

Het kan zijn dat de benen vertekenen omdat je het letterlijk van e foto hebt overgenomen dat kan soms op een tekening heel anders uitpakken in verhouding.

Stonden deze twee paarden ook samen op de referentie foto? Of heb je ze samengevoegd? Al met al knap gedaan hoor!

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:05

Wow! Ik dacht dat het een foto was...

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 23:31

Bedankt! Lachen

Nee ze stonden niet samen op de foto, en de pose is ook zelf getekend (zou mooi zijn als ik zo'n foto had...). Het achterste paard is in het echt een paar cm groter, dus ik denk dat ik hem ook iets groter had moeten maken, maargoed, Jip staat even centraal.
Ik blijf mijn twijfels hebben bij dat ene voorbeen.

Maargoed.. hij is nog niet af Lachen

Ik zal naderhand het contrast terugbrengen naar een vorige WIP (laatste link ergens in een post van me hiervoor)

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 23:38

Heel erg mooi ! ik dacht ook dat het een foto was ! Cool

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 00:36

prachtig +:)+
Zou willen dat ik zo kon tekenen (zowel digitaal als gewoon met een potlood) :o

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:01

Ik vind het op zich mooi getekend,
maar zoiets zou ik niet echt aan mijn muur willen. het lijkt te hard op een foto , is een beetje flets.. Lijkt wel of ie echt uitgeknipt is en lekker op een achtergrondje geplakt. Ook vind ik de ''omtreklijnen'' te scherp..
In een schilderij kan je toch heerlijke kleuren gebruiken ?
Maar goed , dat is mijn mening.
De benen van Jip zijn misschien goed op een foto , maar het ziet er raar uit op een tekening (zonder achtergrond dus )
Ook vind ik dat je de manen te puntig hebt getekend, net als de staart. Alsof je héél hard hebt ingezoomd en echt punten getekend hebt.

Ik vond je werk van Lodewijk (op devianart) veel mooier.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 11:03

De manen en staart (staat in de beginpost Knipoog ) ben ik nog mee bezig en zijn nog verre van af.
Ik ben met je eens dat ik er meer fantasie en dus ook stralende kleuren/contrasten erin mag gooien, er meer 'mijn werk' van mag maken.. Dat probleem had ik bij het vorige werk ook al.

Pff.. ik ga jullie toch eens verassen met mijn volgende werk hopelijk.. Haha!

Bedankt voor jullie commentaar Lachen