En weer een werkje van mijn hand.. Heb een lange tijd niks getekend, geen zin gehad, had wel wat beters te doen, etc.
Nu toch maar weer verdergegaan met een oud werkje, echt al maanden aan bezig geweest.
Heb een techniek gebruikt waarvan ik dacht dat ik hem nooit zou gebruiken omdat ik er barslecht in was, crosshatching. (Geen idee wat het Nederlandse woord ervoor is, heb tekenen in het Engels gehad)
Heb mijn eigen stijl crosshatching ervan gemaakt (ontzettend door elkaar heen..), en ik vind het zelf jammer dat je dit wel duidelijk in het achterste paard, maar minder in het voorste paard ziet. Het voorste paard is alweer te realistisch.
Dit werkje heeft wel heel veel betekenis voor me. Het voorste paard is Jip, onlangs hebben we hem moeten laten slachten vanwege medische redenen. Het achterste paard is zijn maatje, die ik waarschijnlijk binnenkort mag uitproberen. Het werk is bedoeld als een verjaardagscadeau voor de oude eigenaresse van Jip.
De bedoeling van de titel 'running free' is dat hij nu verlost is van zijn pijn, dat hij kan rennen zonder pijn in zijn benen. Ik heb bewust zijn maatje erbij getekend omdat die 2 echt, maar dan ook echt onafscheidelijk waren. Waar de één stond, was de ander. Was de één weg, dan wachtte de ander hem op. Ze horen gewoon bij elkaar.
Over de achtergrond.. Ik ga waarschijnlijk de regenboogbrug maken. Heb hem nu tijdelijk zwart (ik kan hem ook net zo goed zwart laten, maar het past IMO niet echt bij het verhaal achter dit werk) gelaten, om even een idee te geven. De afwerkingen moeten nog gedaan worden, oa bij de manen van het achterste paard, de staart van Jip en de benen van het achterste paard.
Zelf vind ik het voorbeen van Jip wat lang (linksvoor) en de rechtervoorhoef van het achterste paard ook wat uit vorm. Maargoed, dat laatste valt nog goed aan te passen.
Genoeg gepraat, hier alvast een voorbeeld van hoe het er nu uitziet:

En een klein detail:

Graag kritiek/commentaar. Leer ik alleen maar van.
De manen van het achterste paard en de staart worden sowieso aangepast, maar de manen van Jip, zal ik die zo 'rough' laten?
Origineel formaat is 2400 x nogwat. Niet zo groot.

Heb hier geen woorden voor, echt niet. Lijkt wel een foto. Vind alleen dat de 2 achterbenen van het achterste paard er een beetje vreemd bijhangen. Maar dat kan ook aan mij liggen

) ben ik nog mee bezig en zijn nog verre van af.