Gisteravond even op stap geweest met mijn camera, en ik moet zeggen: er komen steeds betere foto's eruit!
Heb je commentaar, laat dan een berichtje achter! Opbouwend is ook goed!
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8 Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
, maar dat is mijn mening hoor
Oamaru schreef:Wat is de suggestie qua sluitertijd? En flitsen in het donker niet doen? he, goeie tip! Weet ik dan ook weer! Ik fotografeer met nog altijd een Olympus SP550UZ, en de zonsondergangen heb ik met een zonsondergangstand gemaakt op de camera (echt waar!)Oeh, niet flitsen in het donker. Geeft een heel onnatuurlijk licht, geen mooi effect.
Je zonsondergangen zitten érg veel ruis, en soms is de zon nog wat uitgebeten. Misschien kan je wat spelen met sluitertijd ed.
HorseyDude schreef:Oamaru schreef:Wat is de suggestie qua sluitertijd? En flitsen in het donker niet doen? he, goeie tip! Weet ik dan ook weer!Oeh, niet flitsen in het donker. Geeft een heel onnatuurlijk licht, geen mooi effect.
Je zonsondergangen zitten érg veel ruis, en soms is de zon nog wat uitgebeten. Misschien kan je wat spelen met sluitertijd ed.

Dan komt het helemaal goed ! Oamaru schreef:Dus Shutter (sluiter) en Aperture (Diafragma) op lager getal als het te donker is?Dan moet je je diafragma wel groter maken. [ Dus een lager getal ]Dan komt het helemaal goed !