[FOTO] Hondenuitlaatservice

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

[FOTO] Hondenuitlaatservice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 20:44

Na mijn vorige topic: [UK] [FOTO] Kiki in avondzonnetje weer mijn tweede topic op UK. Gister foto's gemaakt van mijn schoonzusje. Ze wil een hondenuitlaatservice beginnen en had mij gevraagd voor foto's voor haar website.

Fototechnisch commentaar is zeer welkom, gezien ik nog beginnend ben (en soms van ellende de autostand maar gebruik *schaam* ).

Edit: Oja, foto's zijn afgezien van kader en verkleinen onbewerkt Lachen

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
Graafmachine linksbovenin vind ik ontzettend storend en heel jammer gezien ik het verder een mooie foto vind. Boos!

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
Nog even een kiekje van mijn eigen hondenbaal die ook mee was voor de foto's

7.
Afbeelding
Toevalstreffer, vond m zelf erg bijzonder Lachen

Doei, doei

Sigrid

Re: [FOTO] Hondenuitlaatservice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:53

Zo, dat zijn zeker weer nette plaatjes hoor Nelleke. Vind die laatste erg bijzonder! En wat een leuke hond heb jij zeg, is dat een setter achtige?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:54

Mooie foto's. Jammer van de onrustige achtergrond op nummer 2. Verder vind ik de foto van je eigen hond ook minder geslaagd, net wat je zegt, "kiekje". Qua belichting niet lekker en bovendien doet 'ie ook niet lekker scherp aan. Rest is mooi!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:57

Denk dat die van jouw een flat coated retriever is, niet? Als je die foto met die graafmachine graag op de site wil hebben, kan ik eventueel de graafmachine wel voor je eraf shoppen?
De laatste vind ik geweldig trouwens!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 11:41

Sigrid en Pluttersput: mijn hond is inderdaad een flatcoated retriever.

Nouks, de foto's zijn wel scherp op mijn computer maar worden door het verkleinen/uploaden echt slecht (helaas).

Pluttersput, ik kan de graafmachine er ook zelf af shoppen eventueel (of bijsnijden). Maar bedankt voor het aanbod Lachen

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:15

Citaat:
2.
Afbeelding
Graafmachine linksbovenin vind ik ontzettend storend en heel jammer gezien ik het verder een mooie foto vind. Boos!

Even aan het prutsen geweest..
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:23

Euhm Renate... Gebeurt ook van alles met de kleuren van de foto en dat vind ik er persoonlijk niet echt beter op worden...

Nelleke: doel met die "doet niet lekker scherp aan" puur op die ene foto. Waar het aan ligt weet ik niet, misschien scherpte net op de verkeerde plek.

Verder is het logisch dat je scherpte verliest bij het verkleinen; je raakt detail kwijt omdat je dezelfde info kwijt wil in heel veel meer pixels. Daarom is het handig om na het verkleinen voor web een klein beetje verscherping over je foto's te gooien.

Denk overigens wel (nabewerking van Renate doet me dat beseffen) dat een klein beetje nabewerking de foto's nog meer zouden kunnen laten spreken. Ik vind persoonlijk echter de newerking van Renate beetje over-the-top en de verkeerde kant uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:30

Ik vind de foto's mooi ,vooral de onderste.Maar wat mij als klant zou storen (heel pietluttig) zijn haar schoenen.Aan zo iemand zou ik dus niet mijn honden mee geven.Bang dat ze struikelt en dan met honden en al over straat dweilt.
En ik vrees dat ik niet de enige gaat zijn die daar over gaat vallen Knipoog .
Ik zou de foto's op nieuw doen met wat beter schoeisel aan.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 17:00

Renate, kan ook wegshoppen maar was te lui om het te proberen. Gaat meestal wel wat tijd in zitten gezien ik nogal perfectionistisch met dat soort dingen ben Clown

Nouks, ja nu ik er langer naar kijk zie ik wel wat je bedoelt. Scherpte ligt echt op de ogen en de neus is al wazig wat eigenlijk niet zo mooi is. Wat zou je nabewerken aan de andere foto's? Ik wilde ze zelf eigenlijk onbewerkt laten Lachen

Silvana, schoeisel was haar eigen keus. Ik was er zelf eigenlijk niet over gestruikeld ofzo, het is nu je het zegt dat het me opvalt.