[FOTO]Het is herfst...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO]Het is herfst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 15:31

Simpel maar toch mooi, de herfst...

Afbeelding

Afbeelding
Deze vond ik wel mooi: ruiter in de mist, in de ochtend...

Afbeelding

Berdien

Re: [FOTO]Het is herfst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:45

Eerste vind ik heel mooi, heel sfeervol.

Tweede is het idee leuk, maar de uitwerking kan beter. Ruiter en paard staan er niet echt.. charmant op Knipoog Mooier is het om een mooie standfoto in de mist te doen Lachen

Foto drie is leuk, maar ik mis een beetje de échte herfskleuren, die zijn er nou ook niet nog. Dit zijn gewoon vieze dode, bruine bladeren.

Nog even wachten, en dan is het écht herfst met de kleuren die echt bij herfst horen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:59

Ik denk dat het een goed idee is als je wat meer naar de inhoud van je foto's gaat kijken.
Probeer is een goede serie te maken, met echt een verhaal.
Probeer iets te vertellen, iets over te brengen, of dat nou een mening of gevoel is, of beide.
Dan leer je echt meer kijken naar wat voor techniek er bij je foto's past en zo leer je ook weer verder kijken dan je neus lang is.
Dit zijn natuurlijk leuke plaatjes maar er ontbreekt gewoon inhoud aan, vind ik dan.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:01

De laatste vind ik zeer goed gelukt
Aparte compositie maar zeer goed gelukt OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:08

Nee , ik vindt het niks.

Foto 1: Niks geeft mij het gevoel dat het herfst is. Zelfs lente had nog gekunt..

Foto 2: Totaal niet scherp en niet mooi centraal.

Foto 3: Hmm.. hier zit niet (zoals Guernica al zei) geen inhoud in.

Veel succes.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 22:12

Hum ja, volgens mij had ik de titel van dit topic net iets verkeerd gekozen. Ze zien er eigenlijk ook niet erg herfstachtig uit... maar toch blijf ik het mooie foto's vinden, alleen snap ik nog steeds niet wat Guernica bedoeld met geen inhoud hebben van de foto's. Weet iemand het antwooord hierop? Heb geen flauw idee wat ze daarmee bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:24

Wat ik bedoel slaat op al je foto's, niet alleen deze. Wat je nu, voor mijn idee, doet is rond gaan lopen en op de foto zetten wat je mooi vind en toevallig tegenkomt.
Maar probeer van te voren is een plan te maken. Schrijf op wat voor foto's je wil maken en ga dan zoeken, als je van te voren weet wat je wilt kan je ook veel meer bezig zijn met techniek en lichtval, bijvoorbeeld.

Ik mis gewoon een verhaal in je foto's. Fotografie is juist zo gaaf omdat je er alles mee kan vertellen wat je maar wilt, dan is het toch zonde om alleen maar lukraak wat plaatjes te schieten?
Want volgens mij heb je inmiddels wel laten zien dat je vooruit ben gegaan, probeer jezelf steeds nieuwe uitdagingen op te leggen!