[FOTO] Portret achtergelaten meisje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Si_monee

[FOTO] Portret achtergelaten meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 10:14

Ik heb een schoolopdracht gekregen een verlaten/mishandelt achtige foto te maken van een personage.
Ik ben aan de slag gegaan maar dat was nog niet zo makkelijk..
De blauwe plekken (wat ze moeten voorstellen Nagelbijten / Gniffelen) zijn helemaal mislukt.
En tjaa het is niet echt iets waar ik tevreden over kan zijn.
Het moest een foto zijn waar iets donkers aan vast zat, wat dat verlaten een beetje moest weergeven.
Ik heb de foto met photoshop nog donkerder gemaakt.

Het bewerken moet ik nog eens overnieuw doen want het doek op de 1e foto heeft daardoor een rare gloed gekregen.
En de blauwe plek op foto 2 moet ik ook veranderen dit is meer paars met roze dus lijkt nergens op Huilen van het lachen

Ik wil het nog een x overnieuw proberen maar dan met andere composities en een andere locatie.
Hebben jullie tips voor mij om het volgende keer wel tot een succes te laten lopen?

gr Simone
Afbeelding
Afbeelding

Aims

Re: [FOTO] Portret achtergelaten meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 10:32

Mislukt?? Voor de eerste keer om zo'n opdracht uit te voeren vind ik het het helemaal niet mislukt!
Ik vind dat je een super goede locatie hebt uitgekozen, 'eng' hoekje en het hout ziet er een beetje vies en oud uit.
Ik weet niet precies wat je bewerkt hebt? Maar ik vind het donkere om haar heen ook zeker geslaagd, geeft een heel apart sfeertje.. Foto 1 vind ik ook de meest gelukte, bij foto twee mis ik wat scherpte.

Wat ik wel jammer vind is dat het kleed een raar effect gekregen heeft, misschien omdat je er een filter over heen hebt gedaan?
Wat de sfeer ook een beetje minder maakt is dat het doek heel erg wit is en dat het meisje, ondanks de 'blauwe plek', er nog steeds heel schoon uit ziet. Ik denk dat een achtergelaten meisje er niet zo schoon uit ziet Lachen Schud haar haar lekker door de war en neem die deken mee naar stal laat hem daar een dagje liggen en dan is hij vast niet meer zo wit! Tong uitsteken
Probeer fotos te zoeken, hoe ziet een blauwe plek er nou precies uit? Ik denk dat als je het er heel lichtjes met een makeup kwast (zo'n grote voor poeder) wat blauw en paars op haar wang aanbrengt het er al meer uit zal zien als een blauwe plek. Probeer het ook netjes te laten overlopen op de huid, nu lijkt het of het er is opgeplakt.

Ik hoop dat je wat kan met deze tips! Zie het niet als negatief commentaar!
Gooi deze fotos ook zeker niet weg, want mislukt zijn ze zeker niet.
Succes! Lachen

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 10:43

Aims schreef:
Mislukt?? Voor de eerste keer om zo'n opdracht uit te voeren vind ik het het helemaal niet mislukt!
Ik vind dat je een super goede locatie hebt uitgekozen, 'eng' hoekje en het hout ziet er een beetje vies en oud uit.
Ik weet niet precies wat je bewerkt hebt? Maar ik vind het donkere om haar heen ook zeker geslaagd, geeft een heel apart sfeertje.. Foto 1 vind ik ook de meest gelukte, bij foto twee mis ik wat scherpte.

Wat ik wel jammer vind is dat het kleed een raar effect gekregen heeft, misschien omdat je er een filter over heen hebt gedaan?
Wat de sfeer ook een beetje minder maakt is dat het doek heel erg wit is en dat het meisje, ondanks de 'blauwe plek', er nog steeds heel schoon uit ziet. Ik denk dat een achtergelaten meisje er niet zo schoon uit ziet Lachen Schud haar haar lekker door de war en neem die deken mee naar stal laat hem daar een dagje liggen en dan is hij vast niet meer zo wit! Tong uitsteken
Probeer fotos te zoeken, hoe ziet een blauwe plek er nou precies uit? Ik denk dat als je het er heel lichtjes met een makeup kwast (zo'n grote voor poeder) wat blauw en paars op haar wang aanbrengt het er al meer uit zal zien als een blauwe plek. Probeer het ook netjes te laten overlopen op de huid, nu lijkt het of het er is opgeplakt.

Succes! Lachen

heel erg Bedankt voor je commentaar Knipoog ik heb het doek op de 1e foto meer zwart wit gemaakt, hij was inderdaad veel te wit waardoor ik hem probeerde wat zwarter te maakte maar dat mislukte een beetje.

Voor de rest ook heel erg bedankt voor je tips! ik ga het zaterdag nogmaals proberen dit keer in het bos en met de tips die je gegeven hebt!

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:05

sorry hoor maar mislukt is het ZEKER niet ! Haha! echt een erg mooi effect .

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:41

ik vind de eerste foto zeker niet mislukt! Lachen dat zwarte om het meisje heen geeft een heel mooi effect!

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:43

De eerste vind ik heel goed gelukt! Ja Alleen jammer van de blauwe plek, want die ziet er wel heel erg nep uit. Bloos
Verder goed dat je haar in een hoekje hebt gezet, geeft echt het gevoel dat ze eenzaam is. En met dat donkere om haar heen. Haar gezichtsuitdrukking is trouwens ook super.
Ik vind hem geslaagd. Lachen
Foto 2 vind ik veel minder. Hier is de gezichtsuitdrukking van het meisje niet sprekend, de foto is onscherp, en compositie vind ik minder.

Succes met je opdracht. Lachen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:49

Aims schreef:

Succes! Lachen

Niks aan toe te voegen.

Misschien beter; het meisje echt slaan voor de blauwe plek Knipoog Niks is realistischer

Nee grapje, ben het met bovenstaande punten eens, deken kan viezer, maak wat zwarte vegen op dr voorhoofd/wangen/kin, gooi dr haar wat in de war. Ziet het er al heel anders uit. Heb je geen oude kapotte deken?

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 18:40

Bedankt, ik ben inmiddels tevreden het is een andere foto geworden en dan in de kleur sepia:

Afbeelding