[SCH] Trekpaard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pompompom

[SCH] Trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 07:52

jaja, t is weer zover, ik kreeg een creatieve aanval Knipoog, ditmaal was meike mn verzorgtrekpaard het voorbeeld.

( de lucht lijkt wel erg licht op de foto's, maar komt door de flits, in t echt is die wat donkerder )

ik ben alleen niet zo tevreden over t bit + bitschijf, dat is een beetje té grijs ofzo, het wil niet echt een 'metaal kleurtje' worden ( iemand tips ? ), en ik vraag me af of ik de indeling wel goed heb gemaakt, misschien iets teveel rug? en had t hoofd iets meer naar t midden gekund ? Tips zijn welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tivoli

Re: [SCH] Trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:20

Hele mooie compositie,en je hebt ook een mooie,losse schilderstijl.
Het enige jammere vind ik het hoofdstel.
Het lijkt uit verhouding,is niet overal even dik en toont geen diepte.
Dit bitring is IMO te klein,net als de rubberen ring eromheen.

Nog een klein dingetje; ik zou een kleine oplichting maken in het oog,dat maakt het net iets levendiger. Lachen

Jan_ty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:15

Het kan aan mijn internet liggen hoor, maar de foto doet het niet..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:17

Hier doet hij het helaas ook niet Verdrietig

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 15:23

hm,, inderdaad, volgens mij ligt mijnalbum eruit. ik zal ze als ik straks thuis ben even met andere site uploaden.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 19:20

Als het goed is moeten ze het weer doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:31

Oh ik vind hem heel gaaf! Je hebt een eigen stijl, duidelijk maar ook weer niet super gedetailleerd. De bitring en zo zijn inderdaad een beetje klein, wat al eerder is gezegd. Zou de keelriem ook iets duidelijker maken.

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:34

wauw wauw wauw!
Wat een geweldige tekening wat een mooi kleurcontrast! Heel mooi hoor! Petje af!

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 23:11

het bit en de bitring zijn opzich naar mijn idee wel naar de verhouding zoals die in het echt ook is ( vergeet niet bij zo'n trekpaard hoofd lijkt alles ienieminie Tong uitsteken ), maar had voor het mooie idd wel wat groter gekunt. maar het stoort mij vooral dat het bit zelf zo 'grijs' is en er een beetje teveel uitspringt, en de bitschijf een beetje 'nep' doet overkomen.

hoofdstel had ik idd wat meer aandacht aan kunnen besteden Lachen.

Het oog nog een oplichting geven heb ik bewust niet gedaan, wel erg over getwijfeld, maar een trekpaard heeft vaak zon rustige kalme blik, ik denk dat als ik het oog ga oplichten het 'karakter' van het paard té alert/fel word. Of zou het juist mooier worden en het karakter verder niet beinvloeden ? adviezen hierover welkom!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:57

HOi!
Ik vind de uitdrukking van het hoofd erg mooi geworden. Het oog: omdat het oog wat geloken is lijkt de uitdrukking sowieso kalm. Ik denk als je het een kleine oplichting geeft, en je maakt die niet te fel wit, dat het dan toch wat levendiger wordt.

Ook in het hoofdstel zou ik de randjes van het hoofdstel meer accentueren, en er een oplichtingsstreepje in doen.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:37

hee, erg knap voor elkaar gekregen hoor.
je ziet meteen dat het n trekpaard is en wat voor een.
enkel vind ik dat het bit te scherp is in vegelijking met de rest. dus doordat het bit/hoofdstel zo scherp is lijkt de rest van het hoofd heel wazig

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 10:15

Wow! Erg mooi!! Je hebt een hele gave dromerige sfeer in je schilderij!

Ik vind het bit in verhouding juist te wit, het past hierdoor niet helemaal bij het paard, ik zou het zelf nog iets grijzer en donkerder maken ook nog, om het minder in het oog te laten springen.. misschien dat je alleen de keelriem nog iets kan accentueren, want het lijkt nu verzonken in de kaak.. Als je de rest nog gaat accentueren springt het hele hoofdstel eruit, terwijl juist het hele schilderij zo'n mooie sfeer heeft..

De positie van het paard vind ik juist heel erg leuk gekozen, wat het een niet alledaags schilderij maakt.

Als trekpaardliefhebber vind ik het oog juist precies de goede uitstraling hebben, ik zou daar niks aan doen..

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 16:52

bedankt voor alle reacties, kan ik zeker wat mee.

Ik denk niet dat ik nog ga knutselen aan dit schilderij aangezien t altijd zon gepriegel is om weer op de juiste kleur te komen, en vaak word het er niet mooier opals ik achteraf nog ga prutsen, maar zeker weer wat handige informatie voor de volgende keer!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:54

Wouw echt heel erg mooi! Haha! Ik kan je geen tips geven maar ik vind hem echt mooi!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:39

mooi zeg, lekker zacht, mooi kleurgebruik

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:04

Ik vind hem eigenlijk wat flauwtjes, alsof het pas de basis is zeg maar. Blijf van grijs af als je metaal wil schilderen, dit doe je het beste met wat meer contrast om zo de glans goed neer te zetten (o.a. met blauw en geel). Het halster lijkt ook in het paard te verdwijnen ipv dat hij het draagt. En ik heb het idee dat je de achtergrond later hebt gedaan, vooral rond de oren lijkt het rommelig.

Omdat dat allemaal best negatief klinkt: wel vind ik dat de algemene sfeer heel dromerig en rustig is en vind ik ook zeker dat je vooruit gaat. Er zitten al best wat kleuren in! Top. Ga zo door. Ja

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 08:59