[TEK] Paard, klaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[TEK] Paard, klaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 16:12

nav dit topic: [UK] [TEK]Paardenmond, testje hier het EINDRESULTAAT van het paard... best nog goed gelukt, vindt ik... alleen die neus ROFL Huilen van het lachen

En hij kijkt SCHUIN naar je, dus als het goed is klopt het met de ogen... maar wat vinden jullie??

Afbeelding

Niwla

Re: [TEK] Paard, klaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:15

Hoi,

Ik vind de ogen erg sprekend!
Alleen die neus.. tsja:p Net alsof iemand m platgeslagen heeft;)

Edit: Ik zie dat je m uit je hoofd getekend hebt, erg knap!
Laatst bijgewerkt door Niwla op 22-09-08 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:26

De neus vind ik idd. wat plat, probeer wat meer diepte ,Verder is hij leuk )

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:38

Ik vind het oog aan de rechterkant er vreemd uit zien en de neus is veel te plat. De onderkant van de mond is wel weer goed gelukt.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 17:30

Kloppen de verhoudingen eigenlijk wel, want daar heb ik soms ook weleens moeite mee..... en hoe krijg ik die neus minder plat? (althans, hoe laat ik 'm minder plat lijken?)

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:34

De diepte, schaduw, Nog eens de originele foto bekijken Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:03

met een raster werken helpt veel, leer je van:)

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:14

Weer een typisch werk in jouw stijl. Ik begrijp niet goed waarom je hiervoor weer een nieuw topic moet openen, wat me dan ook regelmatig opvalt bij jou.

Maar goed. Om terug te komen op je vraag over de verhoudingen: nee, die kloppen niet. Eigenlijk zelfs niet een heel klein beetje. Ja, je ziet dat het een paard is, maar alles is (zoals bijna altijd bij jouw tekeningen) helemaal opgerekt. Is dat erg? Nee, want je werk valt daardoor juist op. Het heeft iets heel eigens omdat je met de lijnen heel mooi uitwerkt en met de verhoudingen juist niet oplet of lijkt op te letten. Dat doe je misschien niet opzettelijk, maar je werk valt daardoor wel in positieve zin op. En misschien vind jij het heel negatief dat de verhoudingen zo verkeerd zijn en je daarover zoveel opmerkingen krijgt maar je kunt het ook als iets positiefs zijn juist omdat je werk daardoor in het oog springt.

Je houdt je niet aan de regels van 2D 3D laten lijken: door lijnen op bepaalde plaatsen en een bepaalde manier neer te zetten houden je hersens je voor de gek en denken een driedimensionaal iets te zien. Dat is bij jouw tekeningen niet zo: dat geeft een lachspiegel effect. Of dat verkeerd is, is aan jou. Ik vind het niet verkeerd. Er is al zoveel van hetzelfde.

Met een raster werken zou ik niet aanraden omdat je daar minder van leert dan echt heel goed leren kijken. Lukt het je echt niet, dan zou ik tekenles nemen, niet gaan rasteren. Dat is meer een paardenmiddel dan een oplossing.

Ik vind het een leuke tekening, want het werk heeft karakter. Dat is knap. Dat meen ik echt.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:44

ik heb anders wel geleerd van rasteren en overtrekken. Dan leer je juist waar je de lijnen moet zetten, daarna ga je over tot natekenen, en dan is het zoeken naar je eigen stijl. Dat duurt (bij mij) jaren. Maar het is maar net wat je wilt. Wil je deze stijl? zoals joSav zegt: lachspiegeleffect? of wil je gewoon realistisch tekenen.. daar zit een groot verschil in. Ik vind het een goede basis om eerst proberen wat realisctisch te tekenen, en vanuit daar je eigen stijl te halen.. Zodat je wel weet hoe de verhoudingen zijn, maar dat je ze expres uit elkaar haalt.