En wil al een tijdje digitaal gaan tekenen. Maar met welk programma doen jullie dat, en hoe begin je? Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En wil al een tijdje digitaal gaan tekenen. Maar met welk programma doen jullie dat, en hoe begin je?
Dus ik volg dit topic even.
Ik kan zowiezo niet uit de lossen hand teken op de comp, wel op een blaadje
Maar toch bedankt! Ga met photoshop aan de slag.
.
. 
Juul schreef:Maar met hoe begin je bedoelde ik meer welke tools enzo.
)
Ik zie vaak bij die WIP's een soort van digitale verf op het tekenstuk zelf zegmaar. Wat is dat dan?
. Daar zitten ook ontzettend veel penseelstreken en potloodsoorten in. Juul schreef:Ik heb een zwarte Bamboo Wacomtablet.
Iceprincess: Vragen stellen mag toch? Ook domme vragen?Ik zie vaak bij die WIP's een soort van digitale verf op het tekenstuk zelf zegmaar. Wat is dat dan?
Maar dan begin ik gewoon in Photoshop.
.
Van school gehad, dus 't zal wel goed zat zijn.
En ik kan ook zelf wel nadenken hoor, heb ik ook gedaan. Maar niet iedereen is zo briljant om precies de dingen te denken die andere mensen zouden willen dat ze denken. En dus domme vragen stellen.Juul schreef:Ik heb een zwarte Bamboo Wacomtablet.
IcePrincess schreef:En ik heb het even nagekeken en ja, bij alleWacom tabletten zit een tekenprogramma;
Bamboo One: ArtRage2
Bamboo: geen maar deze is ook niet erg geschikt om te tekenen
Bamboo Fun: Adobe Photoshop Elements 5.0
En tuurlijk mag je domme vragen stellen, maar het zou erg fijn zijn als mensen eerst zelf nadenken.

(was 't gwoon zat om alles met de muis te doen) Juul schreef:Ik had inmiddels Fiffill al ff PB gestuurt.Maar toch bedankt! Ga met photoshop aan de slag.
Ik werk met Photoshop.
Ik zoek het liever zelf uit door gewoon te proberen. Gewoon wat spelen met je instellingen en brushes enz. Ik weet dat ik nog veel meer dingen uit mijn Photoshop kan halen dan dat ik nu doe, maar dat komt vanzelf wel door te oefenen en te oefenen.

Oefening baart kunst, hoop ik.