[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 22:36

Prachtige werkjes komen hier voorbij zeg! Echt mooi!

Gefeliciteerd met je zwangerschap Kiimm_! Hopelijk verloopt alles goed, zonder veel kwaaltjes?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 23:09

JPitty schreef:

Gefeliciteerd met je zwangerschap Kiimm_! Hopelijk verloopt alles goed, zonder veel kwaaltjes?

Eerste trimester volledige dagen misselijk geweest en heel erg moe maar dat is nu gelukkig voorbij. Ondanks bekkenproblemen blijf ik lekker bezig en voel ik me goed, hopelijk blijft dat zo :D Nu nog dingen verzinnen om zelf te maken voor onze zoon :o

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 23:17

Dat hoor ik wel vaker van vrouwen in het eerste trimester van de zwangerschap zitten: misselijkheid. Lijkt me geen pretje. En die bekkenproblemen kan ik me ook wel iets bij voorstellen, je draagt toch best een extra gewicht nog met je mee: groeiende baby, placenta, vruchtvliezen, vruchtwater, de hele ratteplan.

Qua inspiratie om te maken kan ik je adviseren om eens rond te snuffelen op de site van Ravelry. Ik heb daar ook een account en je staat echt versteld hoeveel patronen je daar kunt vinden qua babydingen. Kleertjes, speelgoed, slofjes, dekentjes, echt van alles. Gratis patronen, maar ook betaalde exemplaren in verschillende niveaus van haken: van absolute beginner tot professioneel haakster. Kan het je aanraden.

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:49

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet ervan zolang het kan!
Ik was ooit van plan een activiteiten kubus te haken voor t zoontje van vrienden van ons. Alle spullen aangeschaft m... nu 2,5 jr later ligt t er nog. Voor ooit haha.
Maar das misschien ook een leuk idee?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:53

Kiimm_ schreef:
JPitty schreef:

Eerste trimester volledige dagen misselijk geweest en heel erg moe maar dat is nu gelukkig voorbij. Ondanks bekkenproblemen blijf ik lekker bezig en voel ik me goed, hopelijk blijft dat zo :D Nu nog dingen verzinnen om zelf te maken voor onze zoon :o

Ik heb bij de eerste een aantal dekentjes gemaakt. Ben niet handig genoeg voor knuffeltjes of zo :')

Afbeelding

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:55

Afbeelding

Een lekkere baddoek is ook altijd fijn!

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:57

Voor een kleine vind ik zelf deze enorm leuk om te haken: https://www.wolplein.nl/artikel/22654/f ... ket-1.html

Kleuren kun je zelf uitzoeken uiteraard. Ik heb er 3 gemaakt inmiddels. En alle 3 zijn ze veel gebruikt.

Overigens heb ik niet het pakket gekocht, maar alleen het patroon gebruikt en zelf garen erbij gehaald.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:33

EedihcrO schreef:
Voor een kleine vind ik zelf deze enorm leuk om te haken: https://www.wolplein.nl/artikel/22654/f ... ket-1.html

Kleuren kun je zelf uitzoeken uiteraard. Ik heb er 3 gemaakt inmiddels. En alle 3 zijn ze veel gebruikt.

Overigens heb ik niet het pakket gekocht, maar alleen het patroon gebruikt en zelf garen erbij gehaald.

Ohh, deze is geweldig ja <3 Naar zulke dingen ben ik dus op zoek, niet de standaard dingen :+ Ik maak wel een dekentje en cape maar verder wil ik 'bijzondere' dingen maken haha

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:42

Hopelijk heb je veel plezier met het halen ervan. Ik vond het toen heel leuk. En die kauwdingen die eraan zitten zijn heel veel gebruikt :P .

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:48

Kiimm_ schreef:
EedihcrO schreef:

Ohh, deze is geweldig ja <3 Naar zulke dingen ben ik dus op zoek, niet de standaard dingen :+ Ik maak wel een dekentje en cape maar verder wil ik 'bijzondere' dingen maken haha

Laatst vroeg iemand aan me of ik geen vestje of truitje wilde maken voor de nieuwe kleine. Durf ik alleen zelf niet aan.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 10:11

Mijn vriendin heeft een complete baby uitzet gehaakt in bepaalde kleuren voor haar eerste baby. Een bak vol knuffeltjes en een dekentje. En een rups bestaande uit allemaal ronde bollen. Echt heel erg leuk.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:48

Gehaakte kledingstukken ben ik niet zo dol op. En een hele uitzet vind ik ook niet leuk :') Gewoon her en der wat bijzonders vind ik een leuke toevoeging :o Dank jullie voor de tips. Ik kan aan de slag :D

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:25

Ben als tussenproject bezig met sneeuwvlokken haken. Als ik er genoeg heb wil ik ze als kerstkaartje weggeven aan mn collegas :o

Opgespannen en met verdunde lijm besmeerd om stijf te worden
Afbeelding

Afbeelding

Deze moet ik nog opspannen
Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:30

Die zijn mooi! Ik heb een paar jaar geleden ook zoiets gedaan, heb toen allemaal kleine ornamentjes gehaakt en gebreid en die als kerstgroet verstuurd! Vielen zeer goed in de smaak!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 12:43

Prachtig, Barbara! Die zijn ook echt leuk om te krijgen, je kunt ze ieder jaar weer tevoorschijn halen en dan denk je ook gelijk even aan de gever. :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:33

Zijn er hier ook mensen die graag met fijner garen werken?

Ik merk dat ik zelf eigenlijk toch wel meer van de garen ben waar ik naald 4,5 of groter voor kan gebruiken...

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 11:31

ynskek schreef:
Zijn er hier ook mensen die graag met fijner garen werken?

Ik merk dat ik zelf eigenlijk toch wel meer van de garen ben waar ik naald 4,5 of groter voor kan gebruiken...

Ik haak alleen met garen voor naald 5 of dikker :) Anders heb ik voor mijn gevoel niet snel resultaat :') Royal is het dunste garen waar ik mee haak haha

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 11:45

Ik heb nu perongeluk dus een bol met dunner garen meebesteld via Ice Yarns... is 250 gram een 1000 meter. 50% katoen, 50% acryl

Afbeelding

Proef stukje gehaakt maar met een 4 mm wordt t niet meer mooi dus ik zou echt 3,5 moeten gebruiken :')

Mocht iemand anders er wel mee uit de voeten kunnen laat maar weten

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 12:04

Ik haak graag met dun garen.
Maar dan het liefst nog wat kleiner dan een 3,5mm op micro niveau met naai garen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 12:35

jenne schreef:
Maar dan het liefst nog wat kleiner dan een 3,5mm op micro niveau met naai garen.

Deze is ongetwijnt dus zou je bijna nog kunnen splitsen _O- al denk ik dat dat nog een enorme berg werk opleverd

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 12:37

Dun garen red ik me wel mee, maar ongetwijnd brand ik mn vingers niet aan :=

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 12:42

ynskek schreef:
jenne schreef:

Deze is ongetwijnt dus zou je bijna nog kunnen splitsen _O- al denk ik dat dat nog een enorme berg werk opleverd

Dat doe ik wel met borduurgaren, maar dat zijn maar stukken van 8 meter :')

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 13:20

Ben lekker bezig met mijn deken.
Afbeelding
Ben al zo ver.
Afbeelding
Deken krijg ik er niet helemaal op. Want hij is 125 cm.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 22:47

Ik haak met Scheepjes Catona op een naald 3 of 3,5. Anders worden de mazen te groot van de amigurumi en piept de vulling er tussendoor. Hoewel ik nu ook met een C2C deken ben begonnen, ook met Scheepjes Catona, op een naald 2,5. Werkt nog wel lekker weg tot nu toe.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 23:08

ynskek schreef:
Ik heb nu perongeluk dus een bol met dunner garen meebesteld via Ice Yarns... is 250 gram een 1000 meter. 50% katoen, 50% acryl

[ [url=m/EYA9Kt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Proef stukje gehaakt maar met een 4 mm wordt t niet meer mooi dus ik zou echt 3,5 moeten gebruiken :')

Mocht iemand anders er wel mee uit de voeten kunnen laat maar weten

Waar woon je? Ik kan er prima mee overweg en wil hem best overnemen.