[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirtedl

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 21:02

waar haak jij ze mee?
ik zou ze het liefst met merino of alpaca wol maken maar dan wordt het al snel een dekentje van 60-80 euro en hoewel ik mn collega's waar ik de dekentjes voor haak heel aardig vindt, is me dat een beetje te... :Y)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:29

Ik gebruik meestal stylecraft special DK

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:35

De Hobbii Rainbow katoen vind ik niet stug, ik zou voor een babydekentje nooit kiezen voor acryl. Dat ademt niet, het pluist en het kan maar op 40 graden in de was, terwijl katoen ook in de kookwas kan (handig met spuitluiers etc).

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 11:50

Het is ook maar net het doel van een dekentje natuurlijk. Mijn acryl dekentjes zijn altijd gebruikt in combinatie met een standaard katoen dekentje of gebruikt in de box of op de grond om op te liggen. Ik maak altijd pixel dekens die groot uitvallen, dus als ik die met katoen zou maken wordt dat echt veels te zwaar

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 21:52

Ik kom hier (weer, lang lang geleden) eens kijken. Heb van de week de Zoomigurumi gekocht en weer aan het halen geslagen.

Toen ik op wolplein garen aan het bestellen was liep ik dit patroon tegen het lijf:
https://durableyarn.com/uploads/files/c ... eer-nl.pdf

Ik kon het niet laten, en heb het garen besteld!

Ben vanavond begonnen en heb lichtelijk onderschat hoe ingewikkeld haken met pluizig garen is 8)7

Wat tips gelezen en blijkbaar moet het op gevoel, leuk gedacht, maar mij te ingewikkeld. Ben dus met een extra draad mijn steken aan het bijhouden.

Afbeelding

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 22:00

Och, pluizig garen. Ik heb daarmee een alpaca gehaakt, tig keer uitgehaald en bijna aan de kant gemikt. :')
Maar uiteindelijk gelukt en het resultaat was het waard. :D

Ben benieuwd hoe ie wordt, foto bij het patroon ziet er leuk uit!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:05

1x met pluizig garen gehaakt en het was te doen, maar het moet idd op gevoel. En bij goed licht :+

Die foto is wel superschattig, ik snap heel goed dat je het toch wilt proberen :D

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:15

Oooh wat is boris beer leuk!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:37

Hij is leuk hè! Ik ben voor groen gegaan. Van die kleur groen hadden ze wel het garen voor de neus en de “reparatie patch”, maar het garen voor de oren was niet beschikbaar in groen. Dus die ga ik van hetzelfde garen maken als het lichaam en dan met het groen van de neus/patch een binnenkant van de oor maken, als dat lukt. Dus hij wordt ietsje anders.

Ik begin het langzaam wel te voelen, maar ik merk dat ik heel snel de tel verlies. Mijn systeem om de steken bij te houden werkt best goed.

Het gaat niet zo heel erg snel, maar ik kan wel goed de tel bijhouden en de steken vinden. Ik wikkel de hulplijn gewoon steeds rond de lus die om mijn naald zit.

En wissel tussen elke toer van blauw naar rood en weer naar blauw.

Afbeelding

Het gaat super langzaam, maar ach, het werkt wel en begin wel gevoel te krijgen voor hoe de steek voelt, dus misschien is het niet nodig voor het hele haakwerk. Maar het helpt een begin te maken en wat zelfvertrouwen te kweken.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:25

Ohhh succes met dat garen, vond het vreselijk. Afbeelding
Ik heb beertje Bram net af, met stonewashed gemaakt

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:56

Ik had laatst nog deze koala gehaakt.
Afbeelding

En ben nu bezig met een wintersjaal met garen van Stylecraft. Superwarm en zacht. <3
Afbeelding

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 15:08

Een lekkere warme sjaal staat hier ook nog op de planning

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 23:08

Ooh. Beertje Bram is ook cute! Vond dat stonewash ook niet al te prettig haken, dus dat was een behoorlijke klus ook!

Mandarijn, ooh die koala is echt schattig en de sjaal ziet er heerlijk warm uit.

Het gaat nog steeds traag, maar krijg de smaak te pakken. Heb inmiddels de bal voor het hoofd af :D

Afbeelding

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 06:37

Het resultaat word wel heel aaibaar! :D

Magische cirkel wil niet altijd met stonewashed, maar verder zijn we wel vriendjes :))

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:26

Ik heb drie kleine beertje gehaakt in 3 verschillende kleuren stonewashed die ik de armen van wilde vast zetten in “niet horen niet zien niet zwijgen”.

Alleen moet nog altijd (na 3 jaar of zo) die armen erop naaien en vastzetten.

Maar vond dat ook geen makkelijk garen, je blijft zo makkelijk in dat losse spul hangen dat je dan weer eruit trekt. Maar ik heb ook wel de neiging om heel strak te haken.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:31

Afbeelding

Ik had laatst dit in een bolletje Stonewashed. Voor garen van 3,50 per bolletje van 50 gram vind ik dit best schandalig :=

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:33

Oh ja, dat had ik ook wel eens. Super irritant. Met amogurumi beetje terug halen, stukje overslaan en knoopje leggen, maar ja, dat is op een lapje natuurlijk niet zo makkelijk. Maar wel slecht ja.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:55

Ik heb wat steken uitgehaald zodat ik nog een 'goed' eindje had, het slechte stuk afgeknipt en daarna de draad weer aangehecht. Maar ik was goed pissig ja :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:00

Het wordt al wat…

Ben aan het experimenteren met alternatieve oortjes, ben hier wel tevreden over

Afbeelding

Gaat goed komen

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:03

Heb hier ook nog wat pluisgaren: Scheepjes panda sparkle. Met de haaknaald heb ik t opgegeven, pak er de breinaalden voor. Werkt stukken fijner.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 15:07

Dat ziet er al aardig uit, Shiloh! Hoe gaat het inmiddels met je fluffy project?

Ik wil graag een tochtstopper haken, maar twijfel heel erg... Ik lees overal dat je er eigenlijk niet aan ontkomt om een binnenhoes te naaien voor de vulling. Logisch natuurlijk, maar ik heb daar helemaal geen zin in. :o Ik weet ook nog totaal niet wat voor vulling handig is. Hier mensen die daar ervaring mee hebben?

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 15:32

Zonder hoes moet ook kunnen toch? Wanneer ik knuffels haak gaat daar toch ook geen apart binnenhoes in? Zolang je steken strak en klein genoeg zijn moet dat geen probleem zijn. Voor vulling gebruik ik altijd goedkope binnenkussen van bijvoorbeeld de ikea.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 16:15

Ja maar dat is niet zwaar genoeg om mooi tegen een deur aan te blijven liggen. Zeker niet met mijn twee katten die nog wel eens het één en ander verslepen :') Anders doe ik ook nooit een extra hoes hoor, ik haak best strak.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 16:36

Qua binnenhoes voor de vulling: zou je daar niet een oud of goedkoop kussensloop voor kunnen gebruiken? Of een oude of goedkope panty? Bij de Action, Wibra of de Zeeman ofzo kosten die dingen geen drol. Dan kun je de vulling daarin proppen, ding even dichtmaken en dat in je deurstopper stoppen. Scheelt wel een hoop naaiwerk.

Voor een knuffeltje dat ook rechtop most blijven staan heb ik ooit granulaatkorrels als vulling gebruikt. Zie: https://www.oogjesenzo.nl/a-54607792/vu ... t-korrels/ of https://hethaakbeest.be/granulaat/ voor meer info.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 16:48

Oh ja een panty zou wel kunnen werken, dat lan lekker languit rekken!