[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wistaire

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 22:51

Is het niet zo dat je nu eerst gewoon 'los' 6 lossen haakt, en dan 12 steken overslaande verder haakt waar je de naald nu hebt zitten?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 04:51

Ik denk dat je zes lossen moet opzetten en dan vervolgens vanaf de vasten aan die toer 32 verder moet gaan.
Dus de lossen zijn niet vastgezet aan toer 32, maar de vasten wel.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 07:09

Sani schreef:
Ik denk dat je zes lossen moet opzetten en dan vervolgens vanaf de vasten aan die toer 32 verder moet gaan.
Dus de lossen zijn niet vastgezet aan toer 32, maar de vasten wel.

Dit is het, werd er maar zo voor de wekker wakker van.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:13

Als ik dan zo vrij mag zijn om ook een vraag te stellen- Ik ben bezig met een omslag topje, maar ik snap het meerderen voor het armsgat niet. In het patroon staat het volgende:

"Als het werk 16-16-16-17-16-14 cm meet, begin dan met meerderen voor het armsgat. Meerder 0-1-1-1-0-1 keer 1 stokje, meerder dan 0-1-2-3-5-7 keer 2 steken. Haak aan het einde van de eerste toer aan de verkeerde kant losjes 5-5-6-7-8-8 lossen (inclusief 3 lossen om het werk mee te keren) voor het armsgat (= in totaal 3-6-9-12-16-21 stokjes gemeerderd voor het armsgat). Het werk meet ongeveer 19-20-21-22-23-24 cm. Keer het werk en haak 1 stokje in de 4e losse vanaf de haaknaald (= 2 stokjes), haak 1 stokje in elk van de volgende 1-1-2-3-4-4 lossen en haak tot het einde van de toer zoals hiervoor.

Wanneer ik dan maat s haak, haak ik dan helemaal geen toer of haak ik dan een toer zonder meerderen? Het is een drops patroon en ik heb de vraag op de website ook al gesteld, daar zeggen ze dat je meteen 5 lossen maakt, maar dan kan mijn haakwerk toch nooit 19cm meten wanneer het 1 toer terug (of eigenlijk nog dezelfde toer, gezien je op het einde meerdert) nog maar 16cm was? Ik heb even doorgestreept wat voor de maat die ik haak niet van toepassing is.

Dit is het patroon: https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=9185&cid=7

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 13:31

Ik zou zeggen dat je in ieder geval twee toeren moet haken (omdat anderen dus tweemaal x moeten meerderen).
Kom je dan wel in de buurt van de 19 cm?

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 15:12

Dat heb ik idd gedaan en dan kom ik wel op 19 cm, ik denk dat ik dat voor de andere kant dan ook maar doe. Met het antwoord dat ik via drops kreeg kon ik niet zo veel -O-

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 11:06

Nogmaals bedankt voor jullie hulp, het is gelukt.

Afbeelding
Afbeelding

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 13:05

<3 Och zo schattig.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 14:02

Hij is heel leuk geworden!

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 16:01

Mooi gemaakt!!
Heel schattig! Daar gaat iemand erg blij mee zijn.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 12:36

Wat goed dat het gelukt is! Ze is erg mooi geworden zeg.. leuk die haartjes ook zo

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 21:28

Ik ben zowaar door mijn haakprojecten en alles wat ik in mijn hoofd had heen. Ik weet gewoon niet meer wat te haken en ik moet echt een nieuw project hebben.. :')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 22:36

Kiimm_, is er niet ergens een leuke CAL (Crochet a-Long) te vinden? Een mooie deken voor jezelf voor komende winter bijvoorbeeld?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 22:40

JPitty schreef:
Kiimm_, is er niet ergens een leuke CAL (Crochet a-Long) te vinden? Een mooie deken voor jezelf voor komende winter bijvoorbeeld?

Ik heb al 18 dekens liggen en er ook een heleboel weggegeven of voor anderen gemaakt. Mijn vriend vermoord me als ik weer een Cal of andere deken maak :')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 23:17

Heeft jouw vriend dan geen wensen, dingen die hij nog graag eens wil hebben? Bijvoorbeeld een sjaal of sokken of een trui ofzo?

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:12

Afbeelding

Ik doe een poging om kattenmandjes te haken voor de stg waar ik voor op de dierenambu rij.
Deze is met dubbele draad gehaakt als try out. Nu bezig met de 1ste echte versie met super dik garen (vd action). Resultaat volgt later *D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:17

ijslandfan schreef:
[ [url=m/zfiSLk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik doe een poging om kattenmandjes te haken voor de stg waar ik voor op de dierenambu rij.
Deze is met dubbele draad gehaakt als try out. Nu bezig met de 1ste echte versie met super dik garen (vd action). Resultaat volgt later *D

Wat een leuke! Is daar een patroon van :)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:37

JPitty schreef:
Heeft jouw vriend dan geen wensen, dingen die hij nog graag eens wil hebben? Bijvoorbeeld een sjaal of sokken of een trui ofzo?

Nee haha. Ik denk dat ik 2 mandala's ga maken van Heartsxxl voor mijn moeder en schoonmoeder voor moederdag

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:44

Heb al tijdje niet gehaakt maar heb weer wat voor een nieuw projectje besteld :)
Merk gewoon dat, dat gepriegel niet zo mijn ding is. Was paar weken geleden op Kreadoe en daar ben ik beetje verliefd geworden op Bobbiny. Dus ik heb wat spul besteld om een kussen te maken, wel tunisch haken want leek me wel tof om wat nieuws te leren! Dus ben benieuwd :D

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:51

Jaa dat bobbiny is leuk hè! Ik was er ook heel enthousiast over..
Bij de kreadoe in oktober hadden ze ook hele leuke paddenstoelen.. wie weet nog leuk voor de herfst als project

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:08

BloemBloem schreef:
ijslandfan schreef:
[ [url=m/zfiSLk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuke! Is daar een patroon van :)

Ja zeker, en gratis ook! Haha
https://hobbii.nl/kitty-kattenmand

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:41

Nou heb ik even een vraag. Ik zie hier regelmatig mensen pixel-haken, komen prachtige dekens/ kleedjes voorbij. Dat pixel-haken heb ik zelf nog nooit geprobeerd, maar zou het graag willen leren. Dus ik vraag me af: hoe werkt dat pixel-haken, waar begin je (met een ketting van lossen denk ik, maar hoeveel)?, Maar ook: welke steek gebruik je, en hoe doe je dat met "pixels" in verschillende kleuren? Enzovoorts, enzovoorts. Kortom, een kleine introductie of tutorial zou leuk zijn. Helaas word ik via Google nog niet veel wijzer. Is er iemand die mij een bepaalde site of bepaald Youtube-filmpjes kan aanraden hiervoor? Liefst wel in het Nederlands omdat het voor mij iets totaal nieuws is. Kan iemand mij op weg helpen hiermee?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 16:19

Als je zoekt op C2C, corner to corner kun je wel allerlei uitleg vinden.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 16:32

Dank voor je tip assie, ik ga daar eens naar kijken!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 18:57

JPitty schreef:
Nou heb ik even een vraag. Ik zie hier regelmatig mensen pixel-haken, komen prachtige dekens/ kleedjes voorbij. Dat pixel-haken heb ik zelf nog nooit geprobeerd, maar zou het graag willen leren. Dus ik vraag me af: hoe werkt dat pixel-haken, waar begin je (met een ketting van lossen denk ik, maar hoeveel)?, Maar ook: welke steek gebruik je, en hoe doe je dat met "pixels" in verschillende kleuren? Enzovoorts, enzovoorts. Kortom, een kleine introductie of tutorial zou leuk zijn. Helaas word ik via Google nog niet veel wijzer. Is er iemand die mij een bepaalde site of bepaald Youtube-filmpjes kan aanraden hiervoor? Liefst wel in het Nederlands omdat het voor mij iets totaal nieuws is. Kan iemand mij op weg helpen hiermee?

Ik haak veel dekens in pixel. Je kan in principe alle steken gebruiken voor pixel haken, je steken moeten een vierkant vormen om de juiste verhouding te krijgen. Zo is bij stokjes 2 gehaakte stokjes 1 pixel uit het patroon. Als je C2C gebruikt maak je vierkantjes waarbij 1 vierkant een pixel uit het patroon is. Hopelijk begrijp je een beetje wat ik bedoel :+