[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 18:00

Dat lijkt mij ook erg leuk. Al vind ik goed materiaal, dat een leuk cadeautje is, voor een kleine prijs, wel heel lastig om voor iemand te kopen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 19:02

Leuk dat jullie zo enthousiast zijn. :o

Malenka, het gaat natuurlijk ook vooral om het gebaar. Hobby materialen zijn helaas best prijzig maar soms kun je voor een zacht prijsje ook wel iets leuks vinden.

Ik denk dat we misschien allemaal een bedrag kunnen voorstellen? En dan uiteindelijk voor het laagste bedrag kiezen zodat iedereen kans heeft om mee te doen?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 19:08

Lijkt mij een goed idee dan hebben we een beetje een beeld wat iedereen kan spenderen. Het is en blijft vooral het gebaar dus waar we op uit komen, alles is goed. Al wordt het alleen maar adressen uitwisselen zodat je mensen een crea kaart kan toesturen.

Ik zou het voor een secret santa leuk vinden om ook echt wat leuks en kwalitatiefs voor iemand te kunnen kopen. Dus voor mij zou 40 euro exclusief verzendkosten een beetje de max zijn wat ik kan besteden.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 19:14

CHALLENGE AUGUSTUS

TWEE-IN-ÉÉN

Een klein woordgrapje voor deze maand :+
Kies twee willekeurige dieren en combineer die tot één nieuw dier! Als extra uitdaging, omdat sommigen die ook heel leuk vonden, werk dit dier uit in de stijl van een uitgekozen kunstenaar!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 19:32

Thats_Me schreef:
Lijkt mij een goed idee dan hebben we een beetje een beeld wat iedereen kan spenderen. Het is en blijft vooral het gebaar dus waar we op uit komen, alles is goed. Al wordt het alleen maar adressen uitwisselen zodat je mensen een crea kaart kan toesturen.

Ik zou het voor een secret santa leuk vinden om ook echt wat leuks en kwalitatiefs voor iemand te kunnen kopen. Dus voor mij zou 40 euro exclusief verzendkosten een beetje de max zijn wat ik kan besteden.

Daar kan ik me best in vinden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 19:32

Polarize schreef:
CHALLENGE AUGUSTUS

TWEE-IN-ÉÉN

Een klein woordgrapje voor deze maand :+
Kies twee willekeurige dieren en combineer die tot één nieuw dier! Als extra uitdaging, omdat sommigen die ook heel leuk vonden, werk dit dier uit in de stijl van een uitgekozen kunstenaar!

Leuk!!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 19:37

Ik zal niet valsspelen en de vos x parkiet die ik met stage samen met de leerlingen had uitgewerkt gaan gebruiken _O- Heb daar zelfs een klei beeldje van staan haha

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 19:54

Leuke nieuwe challenge! Ik ga eens wat schetsen en even in mijn kunstboeken neuzen om inspiratie voor kunstenaars op te doen :D

Ik heb ook een challenge voor de volgende maand in gedachten!

Over de secret santa; 40€ exclusief verzendkosten moet mij ook lukken.
Wilden we het ook daadwerkelijk rondom de feestdagen doen?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 19:55

Dat lijkt mij wel leuk maar ik kan me ook voorstellen dat het voor mensen best een drukke periode is. Wat is jullie voorstel?

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 20:56

Ik zou graag weer mee willen doen en kletsen in het topic! :)

Heb een hele tijd niet/amper getekend, wegens een overlijden, familie gedoe, een nieuwe hond die eigenlijk hartstikke ziek bleek vanwege giardia. Moest zowat om het uur met haar naar buiten, dus even tijd voor mezelf zat er niet echt in. Is gelukkig helemaal goed gekomen en inmiddels is alles weer in wat rustiger vaarwater terecht gekomen, lijkt me leuk om met de nieuwe challenge weer te starten! Die ik overigens heel leuk bedacht vind, Polarize! :)

Heb wel steeds stil meegelezen en alle tekeningen/schilderijen/werken bewonderd, wat zijn er ontzettend veel mooie en leuke dingen gemaakt door iedereen! <3
Ook met de afgelopen challenge trouwens!

Ik zou ook wel mee willen doen met het Secret Santa idee, maar als jullie dat liever met het inmiddels vaste groepje willen doen snap ik dat ook helemaal. :)

Ik ga iig eens wat verzinnen voor de challenge, leuk!

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 21:53

Welkom Jindai, leuk!

Een secret santa doe ik niet aan mee helaas, ik ben aan het afstuderen en daarna heb ik geen idee wat ik ga doen, dus op het moment heb ik geen tijd en ik weet nog niet of ik daarna tijd of geld ga hebben hiervoor (waarschijnlijk niet). En ik ken mezelf, ik kan dat soort dingen niet half doen dus dat kost altijd veel meer tijd en stress dan strikt noodzakelijk.

De challenge is weer leuk :D Die van afgelopen maand vond ik ook erg geslaagd, daar is een berg werk voor gemaakt zeg :oo Batcat vind ik heel aangenaam om naar te kijken door de kleuren en inderdaad, hij ziet eruit alsof hij zelf wel uitmaakt of hij komt helpen of niet :')

Ik vind het ook erg leuk om de schetsboekinkijkjes te zien, leuk/interessant om te zien hoe iedereen werkt en ideeën opdoet en uitwerkt en wat er aan een tekening vooraf gaat.

Hoe bevalt de aquarelverf je Ezel?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 22:00

40 euro klinkt voor mij ook als een goed budget ^^ zit wel met "arme kunststudent" geld, maar 40 euro valt makkelijk even van tevoren opzij te zetten :D

Over schetsboeken gesproken, een mini procesje! Ik gebruik niet echt guidelines om een schets helemaal op te zetten, dus die eerste is ook echt hoe het na 5 minuten op papier staat. Geen idee hoe die skill zich ontwikkeld heeft :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 00:33

Dat aqaurel verf vind ik super leuk om te doen. Maar op 1 of andere manier gun ik mezelf de rust niet om het vaker te gaan doen.

Ik denk dat ik toch echt de boeken even in moet duiken en even wat moet gaan lezen, wat nu even moeilijk is, maar misschien toch proberen.

Die van 40 euro wil ik ook wel aan mee doen.
Kan zijn dat ik er even een bokker mij moet helpen, want ben niet zo bekend met wat goede kwaliteit is enzo.

De challenge. Super leuk. Vraagje. Mag ik ook gewoon 2 dieren samen voegen en mijn eigen kunst in verwerken?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 00:56

Jindai, wat mij betreft doe je lekker mee hoor. The more, the merrier :D

Roodvos, succes met afstuderen. Dan heb je inderdaad wel iets anders aan je hoofd. Als je wel een gezellige, zelf gemaakte kaart wil dan stuur je je adres maar via pb.

Ezel, die hulp is er wel hoor. :j

Polarize, ik ben jaloers op jouw skills <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-25 09:37

Gaaf Polarize!

Secret Santa zouden we in November kunnen doen?

Leuk de challenge voor deze maand :):) ik weet wat en welke kunstenaar <3

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 10:19

De nieuwe challenge is leuk :D Eens even bedenken welke dieren leuk zijn om te combineren. :D

@Ezellover: gewoon doen wat/hoe je het zelf leuk vindt toch? De challenge is er om mensen aan het kunst'en te krijgen, niet om het jezelf te moeilijk te maken. :)

In m'n tekenboekje staat al wel eens schets die voor de challenge zou kunnen maar dat is valsspelen. roodvos had deze foto van m'n geit die trots naast een versgelegd ei lag gemaakt:
Afbeelding

Dus daarvan moest het vervloekte nageslacht wel getekent worden natuurlijk:

Afbeelding

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 10:39

@ezellover, het deel met in een stijl van een andere kunstenaar werken kan je meer zien als een extra uitdaging! Niet verplicht hoor. De challenge is natuurlijk wel bedoelt om je uit te dagen om wat te experimenteren, maar het moet niet als "moeten" gaan voelen of iets zijn waar je met tegenzin aan gaat zitten.

Wat je misschien wel kan doen om die uitdaging wat minder groot te maken, is kijken of er kunstenaars zijn die met een soortgelijke stijl werken, en dat in je eigen werk toe te passen! Zo blijf je toch bij je eigen ding/comfortzone, maar heb je wel gekeken naar andere kunstenaars. Maar again, dat is niet verplicht.

@julius, dat nageslacht is wel geweldig _O- vooral die rechtsonder :')

Ik had op stage al eens een vos x parkiet kruizing gemaakt, en die met klei uitgewerkt. ik ga voor deze challenge even een random animal generator erbij pakken en wat daaruit komt proberen te combineren haha

Afbeelding
Afbeelding

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 12:15

Kijk wat je hebt aangericht Polarize _O-

Ik slaap met één oog open vannacht
Een konuil

Afbeelding

Stijl is er een beetje bij ingeschoten. Ik doe een dieren teken cursus van Aaron Blaise waaronder roofvogels dus daar komt t het dichtst bij in de buurt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 13:47

Die is wel erg leuk. Ik zit zelf ook te denken aan een kruising met een konijn alleen x alpaca.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 14:07

Het is net een Furby Tabbladen :D

Jis_ schreef:
Secret Santa zouden we in November kunnen doen?

Goed idee, dan zitten we voor de drukte van de feestdagen en hebben we ook nog wat tijd om dingen uit te zoeken voor elkaar :j

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 15:03

De challenge is leuk! Ik zit al bomvol ideeën, nu is het moeilijke om 2 dieren uit te kiezen, misschien moet ik een hele fantasiedierentuin maken :Y)

De secret santa is voor mij helaas niet haalbaar, ik heb er niet de mentale capaciteit noch het geld voor.
Ik vind het idee wel erg leuk!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 15:26

November lijkt me prima. Net voor alle drukte. Laurora, jammer dat je niet mee kunt doen maar ik begrijp het wel. Als jij ook een zelfgemaakte kaart wil mag je ook je adres via pb sturen.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:36

Even wat kleine dingetjes getekend.

Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:40

Wat een leuk en vrolijk werk! Jouw stijl is ook heel herkenbaar.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 21:25

Dankjewel Roodvos!
Succes met afstuderen, drukke tijden zijn dat, zet 'm op!

Leuk inkijkje zo, Polarize!
Die vosxparkiet is tof bedacht!

Ezellover, op Insta/YouTube/TikTok zijn ook veel tutorials te vinden, misschien is dat makkelijker te doen dan vanuit een boek nu?
Leuke werkjes heb je gemaakt, lekker vrolijk!

Dankjewel Tazzey, leuk!

Ik ga stuk om die geit, om zowel de foto als de schetsjes die daar uit zijn voortgekomen, super leuk gedaan! :D

De konuil! :') Erg leuk verzonnen, vind de ogen heel mooi gedaan!