[DIGI] Het leven is verroekelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-25 13:48

Oké ik heb eindelijk het ontwerp van de tuinroek goed kunnen keuren :D Ik wilde zelf ook graag een tuinbroek zodat ik er ééntje op kan plakken maar ik heb nog weinig geluk met er eentje (tweedehands) vinden die ik pas. Trouwens nog wel een voordeel van zo'n strijkembleem tegenover een tuinbroek met borduursel, ook mensen met lastige maten (zoals ik dus :+ ) kunnen de tuinroek gebruiken. Toch anders als je allemaal pasvormen moet gaan doen.
Ik krijg binnenkort een voorbeeldje, net als de kauw van jou patch, dus die ga ik natuurlijk laten zien als ik hem heb!

Er is een pakketje kwijtgeraakt bij PostNL en ik was benieuwd of ze het zouden vinden (dit is me nog nooit overkomen, normaal gaat het heel goed):
Afbeelding

Dus ik heb maar een nieuwe opgestuurd :+

En het borduursel van de Hip Hop petjes is bijna helemaal goed! De ketting is nog niet zichtbaar genoeg, dus dat gaan ze aanpassen. Verder ben ik helemaal blij.
Dit is trouwens een voorbeeldje op een proeflapje en dus niet helemaal recht/gecentreerd, maar je krijgt wel een idee.
Afbeelding

Laurora

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:03

Pff wat vervelend van dat pakketje, daar zit je natuurlijk niet op te wachten, lief dat je m opnieuw gestuurd hebt!

Ik kan niet wachten op de tuinroek! Ik heb geen tuinbroek, dus ik moet er ook maar eens eentje aanschaffen, ook wel lekker voor op stal, denk ik.

De hiphop is nu al leuk! <3

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-25 15:40

Ja heel eerlijk? Één keer in twee jaar is best netjes, alleen wel balen voor haar omdat ze het nu veel later krijgt. Hopelijk vinden ze het nog en krijgt ze dubbel, dat zou dan nog leuk zijn! En de vrouw van de klantenservice was aardig, eerlijk en grappig ('Hoop moet je altijd houden.' blijft er wel in denk ik) dus dat maakt een hoop goed :+

Ik ga een selectie van spulletjes maken voor mijn nieuwe punt, het is een vakantiepark! Met mooie huisjes, aldus mijn zus die er geweest was. Ik mag zelf kiezen wat ik er wil hebben liggen, sowieso kaartjes (een selectie van 15), en ik denk een paar mokken en petjes? Wat wil je hebben als je op vakantie bent? Vast geen verjaardagskalender. Ik ga sowieso de 'Groehoetjes uit de Veluwe' maken voor ze, ik denk dat het leuk is om zoiets op te sturen als je daar bent.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 16:08

Magneetjes voor op de koelkast?

De hip hop is echt leuk <3

La_Lune

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 23:41

Ik zou voor de wat nuttigere items gaan. Dus mokken, petjes en mogelijk de kauwsen (voor als er te weinig sokken zijn ingepakt :D )

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-25 15:13

Yes die dacht ik ook La_Lune! Maar magneetjes zijn ook wel heel leuk, ik zocht nog iets waar de eigenwijsvogel op kan en ik denk dat een magneetje wel erg leuk kan zijn! Er zijn natuurlijk honderd manieren om die magneetjes vorm te geven, ik vind die gewone platte full color-magneetjes altijd wel wat hebben. Daar heb ik zelf ook een paar van:
Afbeelding

Ik had ooit (anderhalf jaar geleden geloof ik) al een oehoe gemaakt dus die heb ik er weer bij gepakt. Ik gebruik die tekening als basis en ben al een eind verder gekomen, nog niet helemaal klaar!
Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 20:09

Mijn vogelkijkvriend vond zijn kadootjes heel erg leuk en gaat zelf ook je website nog eens checken! De theelepelaar mok gaat mee op zijn roadtrip naar de Noordkaap :D

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 11:54

Mokken, petjes, kaarten en kauwsen. Die zijn leuk en praktisch. Ik denk dat items als magneten het goed doen als kanootje voor thuis of aandenken, maar dat het dan wel wat extra’s moet hebben om te concurreren met de standaard selectie magneten.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:56

Magneten vind ik ook wel een leuke. En de pins zouden er ook perfect thuishoren imo. Ikzelf koop graag als souvenirtjes bv ook stickers, washi tape, kaartjes / prints (A5 formaat), notitieblokjes / schriftjes, sleutelhanger, patches, totebags ...

Als je een schriftje of notitieblokje doet zou je ook wel een soort vogelspotboekje kunnen maken op termijn :j Bv met je tekeningetjes o.a. en dat je dan kan aanvinken wat je gezien hebt.

Hier enkele magneetjes dat ik kocht als souvenir. Deze soort is mijn favoriet - lekker sterke magneet en de opdruk is moooi. Ideaal.
Afbeelding
Afbeelding

En hier een display in Edinburgh, daarvan heb ik de haas gekocht voor mijn moeder. Helaas herinner ik de naam van de artiest even niet meer.
Afbeelding

Vogeltje erbij gewoon omdat die wel toepasselijk is hier, haha.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 22:03

Wat leuk Solleke_Noah! Als hij nog tijd heeft om een foto te maken O:) Ik vind het altijd zo leuk om te zien waar het spul terecht komt! :D

Ik heb geen idee wat ze daar hebben eigenlijk Signe, ik zal wel even kijken als ik er ben :) Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik normaal niet zo bezig ben met concurrentie, mensen kopen denk ik wel wat ze leuk vinden. Er zijn ook een miljoen kaartjes en toch kiezen sommige mensen voor die van mij! :D

Oeh leuke ideeën Kaat! Die magneten vind ik ook mooi, voelen denk ik ook mooier dan mijn dunne platte magneten. En er kan natuurlijk wat tekst bij!
Ik heb wel echt even heel weinig budget voor nieuwe dingen dus het moet allemaal eventjes wachten maar ik vind pins inderdaad toch echt wel heel leuk :D En zo'n boekje klinkt ook wel heel erg leuk. Ik heb laatst op de streekmarkt hier in het dorp een geweldig nachtvlinderkwartet gekocht van Roeks Rariteiten:
https://roeksrariteiten.nl/product/nachttuinkwartet/
Dat gaf toch ook wel inspiratie om toch misschien speelkaarten te doen, of nog iets anders. We hebben het kwartet aan een vriend van ons gegeven die dol is op nachtvlinders en hebben het samen gespeeld en het zit echt heel leuk in elkaar! Het was ook zó lang geleden dat ik kwartet heb gespeeld :D

Ik heb trouwens mokken, kauwsen, petjes en kaarten ingepakt, binnenkort gaan mijn vader en ik samen langs de Veluwe om het spul daar neer te zetten! Nu nog van alles een beetje om te kijken of het daar überhaupt loopt, maar daar komen we vast snel genoeg achter.

Deze is besteld! Samen met 900 andere kaartjes, 7 verschillende in totaal. De andere 6 zijn gewoon weer voorraad hoor, maar het is soms toch gek om weer even te beseffen hoe snel dat is gegaan. In het begin kon ik niet geloven dat ik ooit 25 kaartjes kwijt zou kunnen aan mensen :+
Afbeelding

Morgen komen de kauw van jou patches al! Ik ga zsm foto's maken in het park om de hoek (waar ik bijna alle foto's maak) maar ik heb ook weer een stom mooi idee voor een video dus die komt ook ergens wanneer mijn vrienden en ik tijd hebben.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 22:07

Je zou ook een to do lijstje boekje kunnen maken met op de voorkant afvinklijstje
Moet je even kiezen of je er een vink of lijster bij zet...

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 22:22

Je vorige video was fantastisch dus ik kijk al uit naar een volgende, haha.

Zijn tasjes nog een idee voor je nieuwe lokatie? Ik heb wel eens in zo'n winkeltje extra tasjes meegenomen omdat ik te veel had gekocht :')

Als je het wilt delen ben ik wel benieuwd of je hier nog wat aan verdiend? Draaien de 'vogeldingen' nog een beetje omzet of is het vooral een hoop werk en gedoe?

Oh wauw Gonniee, een vinklijstje, dat is een goeie!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 11:44

Bestaan er to do lijst boekjes? :oo Ik heb al heel lang 'vink het af' in mijn woordgrap-lijstje staan maar heb er nooit wat mee gedaan. Zouden mensen daar interesse in hebben denk je? Het notitieboekje gaat niet zo heel goed :+ Misschien zou zo'n memoblok beter zijn zodat je ze eraf kan scheuren. Ik ben wel oprecht benieuwd of mensen daar echt gebruik van zouden maken!

Ja tasjes zijn misschien ook leuk Indy_Mouse! Ik heb wel even iets onhandigs met de eco tasjes, mijn leverancier doet alleen nog maar DTF print, direct to film. Dat vind ik voor de zwarte tasjes mooi omdat de print heel mooi crisp wordt en heel duidelijk op de zwarte achtergrond is, maar voor de biotasjes vind ik DTG (direct to garment) veel mooier. Het blendt wat meer in met de stof en het glanst niet zo. Dus ik moet een nieuwe leverancier vinden!

Ik verdien er ondertussen wel mee! In het begin niet hoor, toen kostte het alleen nog maar geld. Logisch ook, want zo'n bedrijfje moet groeien en je verzint steeds weer nieuwe dingen erbij, die je dan eerst in moet kopen voor je ze kan verkopen. Ik kan er niet op leven, maar eind vorig jaar bijvoorbeeld was het wel de reden dat ik boodschappen kon doen en Marietje (pony) haar stalling en voer kon betalen. Toen was ik net afgestudeerd en kon ik nog niet beginnen met de PhD, dus ik zat overal een beetje tussenin. Winkels die het spul verkopen, krijgen zelf natuurlijk een percentage dus daar verdien ik minder aan, maar ze kopen wel weer een stuk groter in.
Ik heb het trouwens nooit gezien als een hoop gedoe! Hele specifieke dingen natuurlijk wel, zoals toen met die petjes of met de sokken toen ze 200 paar sokken mijn kant op stuurden die niet goed in elkaar zaten. Sommige leveranciers zijn ook niet zo heel aardig als je een klein bedrijf bent en je alleen maar kleine oplages kan inkopen. Maar de meeste wel hoor, en dan is het hele maakproces alleen maar leuk en spannend :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 12:39

Een notitieblokje lijkt me wel beter ja! :j Afvinken, geniaal. Ik zou er me al eentje aanschaffen dan! :D

Had je al een boodschappenlijster? Want dat zou ook nog een leuke memo zijn.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 13:06

Heb je dit soort magnetische to do/boodschappen lijstjes al eens gezien? Dat zijn blokjes die aan 1 kant gelijmd zijn en dus afscheurbaar per vel, de achterkant is karton met daarop een magneet. Ik gebruik dit soort dingen al jaren op mijn koelkast, wanneer ik in de keuken iets op maak dan zet ik het meteen op die lijst. Bij mij doet hij dus dienst als boodschappenlijst.

https://www.bekkingblitz.nl/p/to-do-koe ... and-tdf808

Ps, ik heb ook dit soort magnetische penhouders op de koelkast zodat er ook altijd een pen bij het lijstje hangt.
https://nl.aliexpress.com/item/10050065 ... DJEALw_wcB

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 17:44

Ik reageer zo even goed! Nu net even thuis van de uni, pakketje uitgepakt en zo gelijk door naar het paard, maar ik vind ze zo leuk <3
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 17:46

Ahhh zo cute! <3 *\o/*

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 18:06

Oh ja, super leuk!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-25 14:00

Afbeelding

Net even goede foto's gemaakt :D En gisteravond ook gelijk ergens op gestreken, ik had een rok waar ik hem heel graag op had. Daar zit een soort 'schortje' (dit heeft vast een naam) op waar hij natuurlijk op moest.
Afbeelding

Ik had gehoopt om een foto te kunnen maken dat ik hem aan had maar dat kon écht niet met dit weer, ik kan niet zo goed tegen de warmte dus ik zou er niet bijzonder goed op staan :+

Die ken ik niet Telpeva! Wel de basis, niet de magneet. Klinkt wel heel logisch dat dat goed werkt inderdaad :D Ik zei het gisteren tegen een vriendin van me en die vertelde dat haar moeder meerdere keren per jaar (verjaardag, moederdag, kerst...) van die voorgemaakte to-do lijstjes vraagt, ze verslijt er meerdere per jaar dus. Er gaat een wereld voor me open :D Nog steeds niet iets wat ik zelf ooit zou gebruiken maar kennelijk gebruiken mensen het graag.

Edit: Nog iets vergeten! De hop petjes!

Afbeelding

Deze kreeg ik van de leverancier, ze zijn echt bijna bijna klaar om te gaan nu :D Ze gaan met de trein dus het duurt nog wel even voor ze er zijn, maar het is wat duurzamer en erg veel haast heb ik nou ook weer niet. Ik weet wel dat ik zelf de eerste claim want ik heb de petjes nu helemaal gevonden :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:05

Nou ik ben ook wel een liefhebber van pen en papier hoor, volgens mij is dat wel een beetje zachtjes aan het uitsterven want veel dingen kunnen immers ook digitaal. Maar liefhebbers zullen er altijd wel zijn denk ik? Net als dat er ook nog altijd mensen zijn met een papieren agenda.

Ik ben benieuwd naar foto's met je rok maar ik geef je ook groot gelijk hoor dat je dat gisteren niet hebt gedaan, vreselijk met dat warme weer

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:47

Oh ik vind de kauw van jou patch echt te gek.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 11:14

Mooie patch idd!
Liet het net aan een collega zien, en zij zegt direct: ik mis de "ik word tureluurs van je!"

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-25 12:18

Oh ik ben ook echt zo blij met de kauw van jou patch :D
Ik heb weer wat gehannes met de roekenpatch, ze hadden me vorige week nog een keer de werktekening doorgestuurd, ik zei dat ik die al had goedgekeurd en of ik de echte sample mocht zien. Geen reactie. Gisteren nog maar een mailtje gestuurd met hoe ver ze waren met de sample: 'die hebben we volgens onze administratie vorige week doorgestuurd'. Nou goed, dus uiteindelijk een foto van de sample gekregen en hij is al een heel eind, maar nog niet helemaal goed. Ze hebben dezelfde kleur voor de basis van de vogel en de highlights gebruikt waardoor de roek nu een grote zwarte vlek is. Komt vast wel goed! Maar ik kijk er zo naar uit dus het wachten is zo jammer.

Ik heb de oehoe kaartjes, en ze zijn echt mooi gelukt! Gelukkig maar, want de drukkerij heeft een klein foutje gemaakt en nu heb ik er 200 ipv 50, ze hebben volgens mij deze dubbel geprint in plaats van de 'hulde aan het spechtpaar' kaartjes. Misschien even zoeken of ik een tweede verkooppunt op de Veluwe kan vinden :+ Ik neem aan dat de drukkerij dit wel op gaat lossen en de belangrijkste kaartjes heb ik wel dus het komt vast goed!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-25 10:47

Afbeelding
De oehoe! Hier heb ik er dus 200 van :+

En ik heb net even een foto van de kaartenmolen gemaakt :)
Afbeelding

Nu moet er dus een selectie in want er zijn te veel kaartjes voor de molen :+ Maar de meeste verkooppunten willen toch graag vogels die in de buurt voorkomen, dus het is oké. Vind het wel echt leuk staan zo!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 10:18

Jaa hij is leuk zo <3