Leuk sanne ook mooi dat blauw. Ik wacht nog steeds op papier
sanneb
Geplaatst: 08-02-17 13:03
Dank je.. ik ben zelf echt niet tevreden. Vind het zo moeilijk. Maar blijf gewoon dooroefenen in de hoop dat het beter gaat worden. Papier is niet aan te slepen he Hopelijk komt het snel binnen.
Wie doen er allemaal nog mee? Ik heb het gevoel dat het stiller is.
Ik vind deze juist heel sterk omdat je fanatasie er iets mee kan waar staat het dier waardoor het licht zo valt het blauwe is dat van de maan of van iets waar het dier dichtbij staat. Ja ik vind hem sterk ik kan het zelf niet dan vind ik het nog beter
Ja ik wacht alweer 1.5. Week op m'n pastelmat bleek uitverkocht waar ik altijd bestelde en duurt daardoor langer vandaag moet het komen maar nu juist als ik kan tekenen kwa tijd heb ik nog niets
Nevony
Geplaatst: 08-02-17 13:22
sanneb schreef:
nevony, misschien zelf toch weer eens de potloden oppakken dan? Genoeg inspiratie hier toch
Het begint wel te kriebelen ja, maar ik heb altijd opstartproblemen met tekeningen, als ik eenmaal bezig ben dan gaat het wel, maar iets verzinnen en dat dan op papier zetten ... Maarja oefening baart ook wat dat betreft kunst (letterlijk haha) dus wie weet!
Ik leef ook nog Maar ik teken maar om de dag, misschien dat ik daarom al snel wat stiller over kom. Maar ik ben er in elk geval ook nog!
Heb een beetje een drukke week gehad, nieuwe baan, tandarts pff. Om mijzelf te belonen + om te vieren dat ik al een maand de challenge volgehouden heb, vind ik dat ik wat nieuwe spullen mag aanschaffen om te gebruiken bij de challenge. Ik heb een kroontjespen klaar staan in het winkelwagentje en een scala aan verschillende penpunten voor er in En nog wat extra markers, omdat ik die verleiding niet kon weerstaan Vanavond nog even betalen, en dan hopen dat het snel binnen is
sanneb, ooh wauw, wat een warme kleuren! En dat lijntje links is echt schitterend. Jammer dat het aan de andere kant niet helemaal goed ging.
Seven, wat ontzettend jammer dat het niet lukt zoals je graag zou willen. Ik vind jou werken stuk voor stuk echt een genot om naar te kijken. Maar ik weet natuurlijk niet wat je in je hoofd hebt en weet inderdaad hoe frustrerend het kan zijn als je, dat wat je in je hoofd hebt, niet op papier kunt krijgen.
Pagina 38
pompompom, dank je wel! Nou, eigenlijk moet ik eens wat eerder naar bed gaan, ipv tot diep in de nacht gaan zitten schilderen Bedankt voor je info wat betreft olieverf. Dat het langer moet drogen is juist een van de redenen dat ik nog heel erg twijfel. Ik ben nogal ongeduldig namelijk. Dat de kleur intenser is is juist wel een van de redenen waarom ik het graag eens zou willen proberen. Gewone olieverf gaat momenteel alleen nog niet lukken, omdat ik op m'n kamer moet werken en daar staan de ratten ook. Maar zit nu toch wel heel erg te twijfelen om toch een setje van cobra te kopen zodat ik met water kan werken. Deze challenge is echt zo niet goed voor mijn portemonnee En jou werken zijn echt schitterend. Ze zouden zo in een boek kunnen, echt geweldig. Wat een leuk idee ook om je eigen kaarten te maken.
eclair98, wat een leuk varkentje!
Seven, mooi! Oog is ook goed gelukt.
Telpeva, knap! Fijn is dat hè, als het soms eventjes allemaal lukt Zo leuk ook om je schets ernaast te zien. En vind dat je voor zo'n kleine formaat er toch wel echt veel detail in hebt gekregen.
Seven, wat een ontzettend schattig plaatje En mooi met dat groene op de achtergrond.
sanneb, wauw, knap hoor, zo zonder schets. Hoe ga jij dan te werk, door meteen met inkleuren te beginnen, of zet je met acryl wel nog eerst een beetje de buitenste lijnen op? Vind het blauw erin ook erg mooi.
Pagina 39
Telpeva, whaha, heb echt met heel veel plezier naar deze tekening gekeken en zitten ontdekken wat je allemaal nog wilt gaan doen. Zo ontzettend leuk
Sanneb, haha, ooh sorry, mag eigenlijk niet lachen, maar vind je foto wel geniaal! Maar kan me je frustratie goed voorstellen! Ben stiekem nu ook wel heel erg benieuwd wat er onder gezeten heeft...
pompompom, zucht, wauw! Zelfs jou schetsen zijn geweldig om naar te kijken! Echt knap hoe jij dat allemaal op papier krijgt! En je zeehond is ook weer zo mooi
RenskeFrea, wat een mooi konijn. Hondje vind ik anders ook leuk hoor, al kijkt'ie wel een beetje boos.
sanneb, ja, dat lijkt mij ook een hele uitdaging, vandaar dat ik het constant maar voor mij uit aan het schuiven ben Ohja, wit op zwart staat hier inderdaad ook nog op het lijstje en dat zonder schets gaan schilderen lijkt mij ook wel een uitdaging. Misschien dat ik daar vandaag eens mee bezig ga (als ik durf)
eclair98, wat een lief ratje! Oogje is erg mooi gelukt! En die witte streep acryl past er ook wel bij, net alsof er op die plek licht valt.
Telpeva, ooh, daar zitten ook nog wel leuke ideeën bij voor op mijn lijstje! Thanks.
Nevony, leuk je hier te zien, kan me nog wel erg mooie tekeningen van jou herinneren van een paar jaar terug!
sanneb, deze is ook weer erg mooi. Neusje lijkt me wel wat aan de korte kant, maar de kleuren en de manier van schilderen vind ik erg gaaf! En het vorige schilderij fungeert mooi als achtergrond
Seven, mooi! Ik vind de achterhand juist wel gaaf, alsof hij met heel veel kracht afzet. Hoofd lijkt mij ook wel goed hoor. Vind hem gewoon erg mooi
Pagina 40
sanneb, wauw, deze is ook weer schitterend. Mooie lichtinval en dat blauw vind ik er heel sterk bij. En ik ben er nog (heel eerlijk, nooit verwacht dat ik het zo lang zou vol houden. 2 jaar geleden ook een poging gedaan en toen was ik het na de 1ste week al zat )
Seven, ooh, balen zeg dat je zo lang moet wachten. Hopelijk dat het dan vandaag eindelijk komt. En ja, dat zul je altijd zien, heb je eindelijk tijd en dan werkt zo iets je tegen.
Nevony, gewoon doen! Ik herken opstartproblemen namelijk heel sterk, maar juist zo'n challenge trekt je dan over de streep, omdat je wel iets moet tekenen!
eclair98, wat een leuke neushoorn, die is goed gelukt!
Telpeva, hihi, mezelf belonen heb ik vorige week ook al gedaan En nu zit ik er over te denken om misschien toch nog olieverf aan te schaffen, deze challenge is zo niet goed voor mijn portemonnee
En dan ook even mijn werkje van gisteren:
07/2
En er ook weer een filmpje van gemaakt. Al missen er wel stukken omdat de camera niet helemaal mee werkte. En je kan nu goed zien dat ik op het begin eigenlijk geen flauw idee had welke kant ik op wilde gaan
Goed dat je het volhoud Telpeva, met al die nieuwe dingen. Succes met je nieuwe baan. Ik beloon mezelf ook steeds met nieuwe spulletjes, haha. De postbode kent me ondertussen al..
Ben benieuwd Jeika. Lekker plaatsen
Joey_Lover, dank je voor je reacties. Ik begin inderdaad gewoon. Meestal bij een oor, en vandaaruit ga ik door. Wel eerst in dikke vlakken en later pas ik steeds meer de vormen aan. Helaas heb ik geen foto an mn flop. Nu wel spijt van. Ben blij dat je nog meedoet, vind jou stijl zo gaaf! Ook je filmpje is echt leuk om te bekijken. Dat ga ik ook maar een proberen. Wat is dit nou voor verf wat je gebruikt?
Malenka, Jammer dat je gestopt bent. Heel veel succes en plezier op je nieuwe baan. Wie weet als je weer wat meer energie hebt je nog eens meedoet?
Dank je. Voor een tekening in de week zou het wel lukken denk ik. Maar vaak reageren is bijvoorbeeld echt niet te doen.
joey_lover
Geplaatst: 08-02-17 15:09
Jammer Malenka, vind je werk altijd erg mooi om te zien, maar wel begrijpelijk dat het soms allemaal een beetje erg veel is. Zou wel leuk zijn als het je eens per week zou lukken, en dan reageer je toch minder of niet. Hoewel reacties leuk zijn, is het ook erg leuk om andermans werk te zien en ik zou het zonde vinden als mensen afhaken omdat ze het gevoel hebben dat ze perse moeten reageren op iedereen. Hopelijk lukt het je om toch nog zo nu en dan wat te plaatsen!
sanneb, bedankt voor je antwoord, denk dat ik dat ook maar eens ga proberen Wat ik gebruik is gewoon acrylverf en ik heb een medium dat ervoor zorgt dat je het beter met water kunt mengen.
Aargh, ik heb een luxe probleem. Ik ben deze challenge begonnen om voor mijzelf het plezier terug te vinden en om lekker te experimenteren. In de loop van de tijd is ergens in m'n achterhoofd het ideetje ontstaan om misschien op het eind ergens te gaan exposeren. Geen flauw idee hoe, en of het überhaupt mogelijk is en wat er allemaal bij komt kijken. Het is echt gewoon een ideetje wat mij wel heel gaaf zou lijken en waar ik lekker over kan fantaseren Ook zou ik het heel leuk vinden om op het eind alle schilderijen die ik tot dan toe gemaakt heb, bij elkaar te zien.
Maar nu komt het probleem: mensen vragen of schilderijen te koop zijn. Sowieso natuurlijk een groot compliment, maar nu zit ik dus met een dilemma, want hoe moet ik gaan exposeren als de betere werken al weg zijn. En dan kan ik ook niet meer alles leuk bij elkaar zien op het eind. Maar aan de andere kant, ik weet nog helemaal niet of het überhaupt mogelijk is om te exposeren, en heel eerlijk schat ik de kans dat het mij wel lukt eigenlijk behoorlijk klein in (en sowieso, 365 werken exposeren! Hoe dan?), en verder ligt hier het werk ook maar in de kast niets te doen en ik heb overal foto's van, dus al het werk samen zien kan ook op de computer ( ). En eerlijk is eerlijk, centjes als student zijn altijd fijn, zeker als je allemaal nieuw materiaal wilt uitproberen. Al wil ik geld eigenlijk niet mee laten beslissen, want ben deze challenge niet om het geld aangegaan en wil ook absoluut niet dat mijn tekeningen daardoor beïnvloed worden, want dat was nou juist de hele reden dat ik het niet meer leuk vond om te tekenen.
Maarja, wat te doen. Heb al aangegeven aan sommigen dat de tekeningen na volgend jaar te koop zijn. En hoewel sommigen dat geen probleem vinden, merk je dat anderen dat wel vervelend vinden. En ik zou het ook weer jammer vinden als schilderijen die ik nu weg zou kunnen doen, straks alleen maar in mijn kast blijven liggen.
Pfff, lastig hoor, die luxeproblemen! Hoewel ik in eerste instantie nog wel stellig was dat ik tot volgend jaar wilde wachten met de verkoop, begin ik nu wel steeds meer te twijfelen. Jullie nog ideetjes hoe ik dit het beste aan kan pakken?
sanneb
Geplaatst: 08-02-17 16:31
Joey_lover, Nu ben ik natuurlijk heel benieuwd welk medium je daarvoor gebruikt:D Ik heb namelijk erg veel moeite met lekker smeren met Acryl.
De rest van je verhaal vind ik erg herkenbaar. Alleen heb ik al een ruimte om te exposeren. Ik verkoop dus nog niets. Hoewel het erg lekker zou zijn om de Challenge te kunnen sponsoren ermee. Daarnaast is het natuurlijk maar afwachten of ik het jaar kan afmaken.. ik maak me nu al ernstig zorgen over de zomer en geplande vakanties dit jaar, haha.
In jou geval kan je het natuurlijk alleen zelf bepalen
joey_lover
Geplaatst: 08-02-17 16:41
Even spieken, het is van Golden, acrylic flow release. Ook een paar acrylic inkts aangeschaft, van Golden en van liquitex. Wilde in eerste instantie echte inkten aanschaffen, maar daar zit meestal schellak in, iets wat ik liever niet gebruik. Zodoende kwam ik bij de acrylic inkts. En toen las ik ergens dat je met de flow release eigenlijk ook een soort van je eigen acrylic inkts kunt maken. Dus alles maar aangeschaft
Oooh, handig zeg dat je al een ruimte hebt! Mag ik vragen hoe je eraan gekomen bent? Want ik zou niet eens weten hoe ik zou moeten beginnen met het zoeken naar ruimte. En ben je dan van plan om echt alle werken op te hangen (hopelijk 365 ), of een selectie? Mag ook via pb
Malenka
Geplaatst: 08-02-17 16:43
Alles exposeren is lastig. Je zou een deel op kunnen hangen en een ander deel via een beamer kunnen presenteren. Dan zou je al het een en ander kunnen verkopen als je er hele goede foto's van hebt.
Ik gebruik altijd gewoon water om acryl mee te verdunnen.
Joey lover, tja lastig....alleen jij kan natuurlijk de keuze maken. maar als je nog twijfelt.... later alsnog verkopen kan altijd nog.
En wat betreft olieverf. Je kan je onderschildering ook in acryl doen, dat droogt snel en dan de laatste lagen in olieverf.
Sanneb, je kan ook met acryl schetsen he. Bijv gele oker heel verdund gebruiken om mee te schetsen en dan daarna met acryl laagjes er weer overheen. Dan zie je er niks meer van maar heb je wel een steuntje wat betreft verhouding.
Je paard in kleur is tof! Enige puntje is dat ik het jammer vind dat de voorbenen niet doorlopen of dat de suggestie er iig is. Bij het achterbeen doe je dat echt heel tof. Daarloopt t mooi over in de achtergrond zonder dat je achterbeem 'zweeft' Nice!
Eclair, mooie neushoorn. Je zou er nog wat schaduwvlakken aan toe kunnen voegen.
Seven, erg leuk werk! Ik vind je werken echt levendiger worden! En knap zo zonder voorbeeld..
Seven
Geplaatst: 08-02-17 17:28
Vandaag was dan eindelijk m'n papier er en oei werkt lastiger dan verwacht Ben zo gewent aan velours als materiaal dat papier erg lastig werkt. Nouja hier wat foto's van m'n werkje van vandaag
Zie nu op de foto's dat de neus te breed is geworden
een vraagje voor iedereen die wel eens tekeningen heeft verkocht of dat wil gaan doen, hoe zijn jullie gekomen op de uiteindelijke prijs? ik vind dit erg lastig in te schatten omdat ik nog maar zo weinig ervaring heb eigenlijk
Seven ik snap niet hoe je dat doet. Heb je dat gedaan met pastelkrijt? Hoe kan het dat het bij jou zo strak is. Bij mij veegt het altijd gelijk uit....?!?!?!??!?!?!