[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:23

Kimmie schreef:
xpattystagor schreef:
Volg! ik heb vandaag een BuJo gekocht (echt met stipjes) en al enthousiast wezen tekenen en schrijven. ik deel m op in maanden en die weer opdelen in weken. ik gebruik hem voor planners voor school, maar ook daily trackers en trackers voor series en boeken :)

Klinkt georganiseerd :) , heb je foto's?

haha ja hope so! ik kan wel een paar fotos uploaden als ik iets verder ben :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:40

Telpeva schreef:
Over Rhodia notitieboeken, dit is eerder al besproken in het topic maar ik snap het nog steeds niet zo, is er iemand die mij bij het volgende kan helpen:
Ik werk graag met vulpennen, nu heb ik begrepen dat leuchtturm wel 'ok' is met vulpennen maar dan Rhodia fijner werkt. Máár er zijn verschillende type notitieboekjes van Rhodia, ook met dots, en nu weet ik niet welke ik het beste kan nemen als bujo voor gebruik met vulpennen? Er zijn ook websites die het uitleggen maar ik denk dat ik gewoon te blond ben want ik snap het niet :o

Want je hebt:
Rhodiarama goalbooks
Rhodiarama webnotebooks
Rhodia webnotebooks

Mjn huidige leuchtturm bujo gaat namelijk behoorlijk hard, met mijn tempo van pagina's volkliederen zal die het eind van het jaar niet gaan halen :') ik ben alvast aan het rondkijken voor een opvolger

Ik heb nu een LT en ga over naar een Rhodia Goalbook. Die is speciaal voor de bujo trend ontwikkeld. Goed papier ook! En genoeg bladzijden! Ik gebruik eigenlijk ook heel veel vulpennen. Ook in m'n LT eigenlijk! Gaat ook heel goed.

LuffB

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:57

ik heb de mijn bullet journal van mus, maar ben niet enthousiast over het papier. logisch ook voor de prijs (12,50) maar er treed veel ghosting in op en het papier zuigt ietwat betreft de fijnlijners. Ik heb als oplossing nu gekleurde balpennen bij de lidl gekocht (5 voor een euro hihi) waardoor ik wel een stel kleuren kan gebruiken zonder teveel ghosting te krijgen.

vandaag mijn bj aangevuld met een winstpunten tracker :) ook ben ik bezig met september weer erin te zetten. mijn opzet is; maand overzicht op 1 blz met persoonlijk en paarden dingen in 2 kollomen, dan mijn daily tracker en to do's. dan mijn stemming en dankbaarheid paginas en vervolgens mijn financien
(daar zag ik nog een vraag over langskomen. veel mensen doen hun geld dingen per maand, zodat ze uitgaven en inkomsten per maand telkens kunnen bekijken (en bijhouden ;))

Dan maak ik een paar lijstjes/ andere leuke tracker pagina's en begint een nieuwe maand weer. echt praktisch met leuk afgewisseld voor mij :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:15

Hallo :wave:

Lang geleden dit concept al eens tegen gekomen, maar "dat houd ik toch nooit vol". Laats een beetje gaan kijken naar handlettering om een boekje wat ik voor iets anders bijhield nieuw leven in te blazen. En toen bedacht ik me dat ik misschien toch ook wel iets kan met dat bullet journal.

Afgelopen dagen begonnen met dit topic door te lezen en een paar YouTube filmpjes van Boho Berry bekeken die in dit topic benoemd werden. Veel ideeën opgedaan, en ook bedacht dat ik niet teveel in een keer moet willen. Dus ga ik als eerste een habit tracker opzetten. En van daaruit per dag kijken. En m'n vulpenen weer eens opduikelen en functioneel maken. Ik schreef altijd met vulpennen, soms wel eens periodes niet, maar ze lagen nooit langer dan een jaar in de la. En nu heb ik ze al zeker 4 jaar niet meer aangeraakt :(

En als mijn habit tracker mij verteld dat ik braaf doe wat ik wil doen dan eens kijken naar een mooie Moleskine of Leuchtturm of iets anders met stippen of ruitjes om er echt iets moois van te maken!

En ondertussen is het veel te laat geworden om m'n andere projectje nog even te voorschijn te trekken. En ik had zoveel goede ideeën opgedaan....
Ach ja, morgen weer een dag. En dan lees ik stukje bij beetje ook weer bij vanaf pagina 13 :D

Dorus

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 02:53

Pfff, heb alle pagina's van dit topic gelezen. M'n hoofd draait overuren en ik wil aan de slag! Wat een ideeën en inspiratie in dit topic!
En heb nou helemaal spijt dat ik die pastel markeerstiften van Stabilo in Luxemburg heb laten liggen -O-

Begin me nu ook te realiseren dat dit voor m'n werk misschien wel een hele goede methode kan zijn. Vertik het alleen om zelf een duur notebook voor m'n werk te kopen en van m'n baas hoef ik op dat gebied helemaal niets te verwachten.

Voorlopig begin ik met m'n andere boekje opzetten en inhalen en een habit tracker bij te gaan houden. Ik wil altijd gewoon veel te veel tegelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:22

Ooooh, wat leuk dit! :D Ik ga nu naar de kunstacademie, dus ik ga dit ook doen nu ik er de tijd voor heb. *gaat naar winkel*

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:47

De bullet journal 'for beginners' die ik heb gekocht en hier gepost een tijdje terug is best wel een flop -O-
Hij drukt echt enormmmm door, wanneer je een titel met stift (of zelfs fineliner) hebt gedaan, kan je de achterkant van die pagina gewoon amper nog gebruiken... Ik hou 'm gewoon bij om wat mee te oefenen voor set-ups etc, en dan start ik in 2017 met een degelijke bujo! Iemand tips (behalve de leuchtturm of moleskin, die zijn het meest gebruikt dacht ik). Eventueel atoma-dingen waar je 'mislukte' pagina's kan uithalen? :D

Heb wel deze week de pastel fineliners (0.4mm) kunnen scoren bij Kruidvat <3 €3.99 voor een pakje van 8!

Cabelona

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 17:03

Ik heb een nuuna. Dikker papier dan de door jou genoemde. Paar pagina's terug heb ik er foto's van gepost

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 19:59

Ik heb vandeweek gebruik gemaakt van de aanbieding op bol.com en een mus gekocht. Ziet er goed uit en heeft drie lintjes. Alleen jammer van de slappe kaft, maar ja, voor dat geld kon ik hem niet laten liggen.
Op basis van wat ik nu heb gezien wordt de volgende toch een Leuchtturm.

Wel heel bewust een vaste. Anders heb ik teveel vrijheid en blijft ik teveel reorganiseren en kom ik nooit meer aan andere dingen toe.

Ik heb ook de fineliners, stiften en markeerstiften bij de Bruna meegenomen. Had spijt dat ik ze in Luxemburg niet meegenomen had, maar toen ik die aanbieding voorbij zag komen ineens niet meer :D

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 01:12

hoe bevalt jouw mus dorus? ik vind het papier iets teveel ghosten, al doet het niet echt doordrukken..

ik ga voor de pastel markeerstiften. bij de marskramer hebben ze er 6 (dscht ik) voor 8 euro

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 06:38

Ik ben er nog niet in mee begonnen. Mijn week is een beetje opgeslokt geweest door mijn baas en hij ligt ook pas 3 dagen op tafel.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 07:46

Mijn bujo is niet echt een bujo maar gewoon een notitie boek waar ik bij hou, pixel voor de laatste maanden, over mijn paniekaanvallen, sleeplog en wat ik met mijn paarden doe en van mijn psycholoog moet ik 3 postitieve dingen opschrijven en heb een maandoverzicht. Weet niet of je het een bujo noemt :')

Andere zijn veel creatiever

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 08:21

Het oorspronkelijke idee van een bullet journal is heel rechttoe rechtaan, creativiteit is geen vereiste.

Ik probeer een schema te verzinnen om alle stappen van het schilderwerk in huis bij te houden. In beginsel is dat een simpel schema, maar het zijn alle klein uitzonderingen waar ik nog over aan het denken ben.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:54

*\o/* Een BuJo topic!
In de vakantie begonnen met handletteren en toen 'struikelde' ik uiteraard over mensen die een BuJo hadden. "BuJo? :o? "
Het maar eens opgezocht en...ooh...wauwww..al mijn creatieve genen op hol :') :+

Dus een besteld en gisteren kwamen we thuis van vakantie en toen was 'ie er! :):)
Gelijk de hele avond zitten fröbelen :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:10

Wat een mooie creaties allemaal.

Ik heb ook een Nuuna dus, ben er superblij mee, vind hem erg fijn.

Even showen:
Afbeelding
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:53

Heb je dat er zelf op gedoodeld :oo

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 07:23

Volgens mij komen de nuuna's met dergelijke designs.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:20

Dat is inderdaad het design zelf :) heel gaaf, zowel voor als achterkant en loopt door aan alle zijkanten ook.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:04

Misschien hebben mensen hier ook nog wat aan: https://www.buzzfeed.com/rachelwmiller/ ... #.cn77Qnwp
Hoe je Bujo kunt gebruiken als hulpmiddel psychische problemen. Maar ook voor iedereen die dat niet heeft, twee tips die ik er wel uit kan halen:
1. stel haalbare doelen voor je trackers, want hoewel een beetje aanmoediging van trackers niet erg is, is het niet erg motiverend als je alleen maar lege vakjes ziet omdat je de wereldvrede alweer niet hebt bereikt vandaag

2. je journal moet niet zo perfect worden dat je bang wordt om het te gebruiken, want dan schiet je je doel voorbij. (Tenzij het natuurlijk echt een kunstproject is :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:43

Erg leuke tips in dat artikel! Ook fijn dat ze niet alleen de ingewikkelde versies geven waarbij je elke dag 10 schema's opnieuw moet tekenen, maar ook de extra light versies waarbij je maar een paar dingen hoeft op te schrijven.
Die kleine hokjes met 1 tekening per dag vind ik echt geniaal, dat heb ik nog nooit gezien, erg leuk!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:27

Zijn jullie heel fanatiek met je 'daily's'? k heb zo het idee dat ik eigenlijk wel genoeg heb aan de 'weekly's'. Maar wellicht verandert dat nog als de weken drukker worden.

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:37

ik hou wel flink mijn daily tracker bij en een sleeplog :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:43

Ik heb wel een (heel langdurige :') ) spaartracker gemaakt:
Afbeelding

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:52

Oh die tracker is leuk!
Ik heb momenteel geen daily's heen genoeg aan mijn weekly. Wanneer ik dusdanig druk ben/ wordt dat ik het overzicht ga verliezen voeg ik hele simplistische to-do lijsten of daily's toe.
Ik zie anders de toegevoegde waarde niet.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:55

Cabelona schreef:
...
Ik zie anders de toegevoegde waarde niet.

Ja dat heb ik dus ook een beetje.
Ik dacht er eventueel over om alleen een daily te doen als er bijvoorbeeld iets bijzonders is gebeurd.