[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

yvanna

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:43

Dankje! Ja ik ook :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:45

RenskeFrea Jeetje, jij wordt er ook niet slechter op hé? Mooi gedaan! Hij staat er zo fier en statig, mooie kleuren en licht, en dat oog is echt geweldig. Die scan, tja, scanners zijn gewoon niet aardig. Ik doe dan met Gimp de boel weer een beetje opfrissen zodat het er weer uitziet zoals in het echt.
O ja, en dankjewel voor het achtergrondcompliment :D . Achtergronden vind ik zelf ook vreselijk moeilijk hoor, het is óf te weinig óf net te veel óf je kliedert dan net teveel over je onderwerp, hopeloos is het. Het voordeel met digitaal werken is dat je dan een tekening in lagen kunt opbouwen. De achtergrond wordt dan een aparte laag waar je naar hartelust kunt kliederen en sponzen totdat je het zo hebt dat het ergens op lijkt zonder dat je je eigenlijke tekening verprutst. Ik vind het toch een uitvinding...
Fnanne Wat een lief koppie heeft Machino! En gewoon weer hartstikke mooi. Dat hoofdje ook zo hé, dat neusbeen iets donkerder, prachtig.
xxCYNNxx Wees er gewoon maar tevreden mee hoor, dat oor oogt echt niet te groot, vind ik dan. Als er al iets mis mee zou zijn dan zou het wezen dat ie misschien net ietsjes meer mag krullen net als het andere oortje, maar dat is gewoon mieren hoor. Je hebt een mooie plaat neergezet van een knap, edel Arabieren kopje.
yvanna Haha, ook zo bekend, op een gegeven moment is het gewoon op, hé? Leuke schetsen! Ben het met cavallo_uomo eens dat dat close-up paard wel heel mooi is, maar de arabiertjes mogen er ook wel heel erg wezen.

Leer look-a-like knutselpapier, mijn inmiddels favoriete witte penstiftding, stift en referentieplaat (er lag een Bit naast me :o ). O ja, nee, ik ben geen held met lijnen trekken, ook dat kan digitaal. :D

Mooi Paard
Afbeelding

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:48

Wow pluizenbolpum! Die is echt mooi!

Ik ben niet zo tevreden over de mijne vandaag maar ik probeerde eens iets anders :D
Afbeelding
Dag 2
Met aquarel

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:18

Fnanne, mooi koppie heeft die. Lastige pose om te doen, ik vind hem top :)
Pluizebolpum, Dank je, het is wel een kwestie van tijd en concentratie denk ik, maar ik heb wel steeds meer het gevoel dat ik de schaduwen enzo beter onder de knie krijg. En het lukt alleen als ik een goed referentieplaatje heb, dus ik ben momenteel veel aan het oefenen van foto's en plaatjes die ik ooit uit tijdschriften gehaald heb :)
Digitaal bak ik helemaal niks van dus ik weet niet of ik daar nu aan moet gaan beginnen :P
Jouwe vind ik echt supergaaf. Geeft ook leuk effect zo dat leerachtige spul. En leuk dat je dat witte penstift geval zo goed bevalt. Ik vind dat je een prachtig lichteffect neer gezet hebt terwijl er zoveel nog weggelaten is. Super weer :)

Vandaag schets van ongeveer een kwartier op A5, naar een foto die ik vond van een vroeger favoriet manegepaardje die er nu helaas niet meer is. Ik vind hem wel leuk gelukt eigenlijk, maar het is maar goed dat jullie geen referentiefoto's zien, hahaha :P

Afbeelding

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 08:50

voor mijn eerste dag gewoon iets heel snel ik denk kwartier of zo aan gewerkt. ogen zijn helemaal niet goed weet ik maar dat komt omdat het een SCHETS is en geen echte tekening.

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 14:19

Cynn: mooie kop! Misschien eens kijken of je wat meer in vlakken kunt werken? Je hebt nu heel sterk de lijnen in het gezicht gezet -kaaklijn, over de ogen, om de bles- misschien eens bekijken hoe dat wordt als je het in vlakken bekijkt?
Yvanna: close-upje spreekt mij ook het meest aan.
Mooi paard is mooi pluizebolplum :j die aanzetten op de lipjes... :+:
Renskefrea: wat een mooi warm oogje!
Birgitje: maakt het wat uit? Schets is ook een tekening toch?

Ik heb vandaag ook een schetsje:

Afbeelding
52/365 :)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:09

Dames, wat gaan jullie hard (of eigenlijk, wat gaat de tijd snel, natuurlijk). Ik loop vreselijk achter vanwege een expositie en opdrachten, dus ik haal het later in - en dan één per week, anders hou ik het niet bij nu de colleges weer zijn begonnen.

Pluizebol, die van jou worden echt steeds leuker. Deze laatste is echt heel mooi en je wasrek... geweldig! :)
Fnanne, je inktschetsen zijn heel erg leuk! Ik blijf het knap vinden hoe jouw werk zoveel kracht uitstraalt.
Yvanna en Renskefrea, jullie gaan alletwee vooruit, leuk om dat zo snel te zien :j
En tsja, Bimmerd. Die tekeningen van jou laten me altijd glimlachen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:38

ja dat van die lijnen was ook niet de bedoeling hoor; dat dat zo extreem contrasterend is. Volgende keer beter op letten en lichter aanzetten.

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:43

Sorry dat ik het nu alweer vraag :D maar ik zou ook graag willen weten wat jullie van mijn tekeningen vinden

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 18:52

Het was als tip bedoeld Cynn :) viel me gewoon op.
Cavallo_uomo dat wil ik wel doen als jij het ook doet ;)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:26

snap ik :) Het was iets wat me zelf ook opgevallen was. Details en schaduwplekken op het gezicht is nog iets waar ik flink op moet oefenen. Durfde bij deze niet flink te corrigeren, omdat ik ook nog eens aan pastel potloden moet wennen.
Maar komt wel :) is nog geen 2016 :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:36

Pag 40
Pluizebol: Aparte materiaalkeuze. Vind hem erg gedetailleerd op jouw manier. Dus de delen die je hebt ingekleurd zijn gedetailleerd en de weggelaten stukken zijn goed gekozen.
Cavallo: Leuke manier van inkleuren! Wel jammer dat je je gumresten nog ziet. Anatomie lijkt beetje houterig.
Renske: In vind het voor een kwartier werk een leuke tekening hoor!
Birgitje: Schets is ook een tekening! Ene oog is iets te donker maar verder vind ik het goed gelukt.
Fnanne: Jouw anatomie is zo smooth! Teach me :')

Ik ben en te laat en ik heb vals gespeeld :o
Had geen schetsboek/tablet bij m'n vriend dus toen dacht ik, dan ga ik gewoon grafisch iets proberen.
Dus een 'artistiek' werkje gemaakt met vectoren in Illustrator.

Afbeelding

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:49

even geen tijd voor commentaar. Hoeft bij die van mij ook niet.

21-2-2015. Uit het aanvraagtopic met mn eigen draai eraan. De schets is overgetrokken, wil hem later nog verder uitwerken. Licht, manen etc zelf er op gekrabbeld, (met foto ernaast) dit is ook nog niet af, maar voor vandaag geen tijd meer := Beter iets dan niets he?

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:33

cavallo_uomo Op zich is het idee met die vlekjes wel erg leuk, geeft wat fleur aan het plaatje. Jammer dat ie er niet helemaal op staat, maar zo dat stuk ziet er wel netjes uit hoor.
RenskeFrea Nja, als je denkt dat je het misschien leuk zou kunnen vinden moet je het gewoon proberen, dat digitale gedoe. Is best grappig hoor. En nee, bij mij ging het ook niet gelijk goed. Net als met gewoon tekenen is het toch ook een kwestie van oefenen en uitproberen. Trouwens, zo met referentieplaatjes werken is een heel goede manier om lijnen, kleuren en schaduwen onder de knie te krijgen. Ik leer ook nog steeds bij door afwisselend dingen na te tekenen en daarna 'los' te oefenen.
Jouw hoofdje oogt heel lief en zacht, krijg gelijk zin om 'm een aai over de neus te geven...
birgitje Schetsen, en tekeningen, hoeven ook niet perfect te zijn hoor. Ik zie twee leuke Fjordenkoppies met heerlijk dikke maantoppen. Gewoon een leuk plaatje.
Fnanne Mooie schets! Geeft ook heel goed zo een inzicht hoe jij een paard neerzet. Heel leuk om te zien, zo!
Slina Hihi, zat ik daar toch een beetje suf te kijken van 'Wat heeft een boom nou in hemelsnaam met paarden te maken?!?' en toen kwamen heel langzaam de paardjes naar voren. Gaaf! Ik vind hem heel bijzonder om naar te kijken. Zijn het er echt twee of moet ik toch een nieuwe bril?
prugelpiet Ach, jammer dat de hoefjes wat onafgewerkt lijken in vergelijking met de rest van het lijf. Dat ziet er namelijk al heel knap uit!

Vandaag ietwat onverwacht drie keer 'voerdienst' bij de paarden, dus net maar even snel tijdens het koken wat op mijn kladblokje gekrabbeld. Beetje erg goed gelukt, geloof ik.
Blauwe en rode balpen, fineliner, potlood en mijn inmiddels bijna overleden witte penstift ding. En niet eens een referentieplaatje, had alleen een pan spaghetti om naar te kijken...

'Slaap paardje, slaap'
Afbeelding

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:37

De pan spagetthi heeft er een heel leuk paard uit getover, pluizebol! :D

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:39

Ja super leuk. Ik hou ervan hoe je je met je 'krabbel' lijntjes (als ik het zo mag noemen) zo'n mooie karakteristieke tekening neerzet!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 20:53

Slina: mooi zo! Vraagt erom om goed bekeken te worden :)
Prugelpiet: die staat ook nog ergens op min lijstje. Voetjes zouden inderdaad nog wat aandacht mogen, wat pluizebolplum ook zegt.
Je spaghetti-krabbel is tof pluizebolplum! Ook deze zou weer niet misstaan in een lijstje :j

Heb mijn schets van vandaag uitgewerkt: [UK] [SCH] Speedpaint! (voor mijn doen...)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:56

Pluizebol: Het zijn er 3 :P Even zoeken nog haha.
Spoiler:
Onderin

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:07

Pleuzenbolpum: gaaf idee!
Slina: wow daar zou ik nooit op komen :D

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:52

Ik weet niet of dit hier mag, maar omdat prugelpiet vroeg of ik wel eens join.me's doe, ik ga nu werken aan mijn paardje voor week 8 (cartoon paardje) dus voor geïnteresseerde:
https://join.me/300-354-640

(sorry als dit hier niet mag, laat het me graag weten dan verwijder ik dit bericht)

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:57

Birgitje: mooie fjorden!
Fnanne: ik wil ook zo kunnen schetsen :D

Die van mij, voor dag 3, een kudde aan de horizon

Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 22:27

Fnanne, mooie schets, daar zit goed veel spierkracht in. Ik vind je uitwerking ook mooi trouwens.
Slina, gaaf zoekplaatje. Ik zag eerst maar 1 paard, maar toen jij zei at het er 3 waren heb ik ze ook gevonden. Tof hoor :D
Pluizebolpum, ik heb zowaar geprobeerd Gimp te downloaden vanochtend, maar toen liep er vanalles vast, dus moet later nog maar eens kijken. Misschien is dat in elk geval nuttig om scans te bewerken zodat het op het origineel lijkt.
Prachtig plaatje hoor, zeker voor helemaal uit je hoofd. Hij is echt fluffy in zijn wintervacht. Handig om je tijd te doden bij het koken :P En tijd voor een nieuw wit pengeval ding dan. Ik moet er ook zo een hebben!

Ik ben vandaag achter 2 dingen gekomen.
Allereerst dat zomaar een paard tekenen van een referentieplaatje prima te doen is, maar als je een specifiek paard wil tekenen zoals ik vandaag dat dat toch een heeeeel stuk lastiger is :+ Zeker om hem er nog op te laten lijken.
Ten tweede dat ik veels te ambitieus was omdat mijn treinreizen nog altijd veels te kort zijn en mijn referentiefoto ontzettend donker en onduidelijk.
Deze heb ik vandaag in de trein gemaakt, onderweg naar de dierentuin in Arnhem, en terug. Iets van uurtje enkele reis. Hij is nog lang niet af eigenlijk, ik heb het op het laatst een beetje afgeraffeld, maar ik ben veels te moe om nog verder te gaan. Misschien maak ik hem later wel af, maar ik denk het niet. Begin wel weer een keer opnieuw als ik meer tijd te besteden heb :P

Afbeelding

Breezer van mijn manege naar een foto van mij erop op wedstrijd een paar jaar terug (nog lastig om zadel en hoofdstel (en mens) weg te denken :P) op A4 met kleurpotlood. De verhoudingen zijn een beetje.... apart als ik het nu zo bekijk. En ja, zijn voorbeen is wel echt krom :P
Maar ik vind hem toch wel heel leuk geworden.

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 22:35

Renskefrea: inderdaad een beetje een krom achterbenen maar ik vind de hals en het hoofd echt leuk!!

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 00:32

(ik meende me te herinneren dat je je eigen berichten kan aanpassen maar ik ben de knop kwijt :') ) Bij deze, de join.me is afgelopen. Bedankt iedereen die is komen kijken, ookal was het maar even ^^

Mijn inzending voor week 8
Afbeelding
Een cartoon paardje. Toch weer net een wat andere stijl dan anders, meer geïnspireerd door stripboek stijl met van die diepe zwarte schaduwen :j

Even reacties op die van anderen (vanaf vorige pagina tot nu)

Pluizebolpum; prachtig dat steigerende paard :oo mooi stijltje. Lekker diepe schaduwen.
cavallo_uomo; leuk koppie ^^ De oortjes mogen wat verder omhoog maar ziet er zeker al goed uit. Het hoofdstel ziet er ook goed uit zo.
Fnanne; lekker beetje losse stijl maar wist meteen welke foto je ervoor had gebruikt (had hem ook zien staan in het aanvraag topic :j)
prugelpiet; yayy cartoon paardjes *\%/* haha geinig zo die ogen super dicht op elkaar, zeker vaker doen, cartoon paarden tekenen!
Pluizebolpum; oeww dit zou zo een screenshot kunnen zijn uit een tekenfilm. Leuk onderwerp, leuk uitgewerkt :D
RenskeFrea; mooi kleurgebruik, heel goed gedaan met het licht dat op het paard schijnt. Wat mij betreft zou het contrast nog wel wat hoger mogen (net even wat diepere schaduwen en dikkere witte highlights) maar ga zo door!
Fnanne; ohh die vind ik echt heel gaaf! Zoiets zou ik best aan de muur hangen.
xxCYNNxx; ik vind het oortje niet heel storend hoor. Hij oogt iets wat streperig maar vind hem wel goed gelukt verder. Mooi gevormd koppie.
yvanna; ondanks dat het enkel hoofden zijn zie je wel de beweging erin zitten. Heel knap. De mondjes gaan wel ietsjes te hard omhoog (paarden monden zitten toch net wat 'lager') maar verder mooie schets.
En de andere 3 zien er ook goed uit. Haha de challenge om een hoofd kijkend naar rechts te tekenen, is je goed afgegaan hoor :) En ook leuk dat je verschillende aanzichten hebt getekend. Heel belangrijk als je wil groeien in het tekenen van paarden :j
En de laatste is ook leuk, mensje erbij, nieuwsgierige paarden, leuke schets.
Pluizebolpum; wooooooooooow die vind ik echt heeeeel gaaf! Super mooi concept, super mooi uitgewerkt :oo
cavallo_uomo; paardje is iets wat uit verhouding (beetje slungel beentjes) maar wel leuk gedaan zo met die gekleurde vlekken. Geeft een leuk artistiek effect :D
RenskeFrea; dat is al bijna geen schets meer :p mooie uitgebreide schets.
birgitje; ziet er goed uit hoor, zou zeker leuk zijn om verder uit te werken.
Fnanne; had het al gezegd in je uitwerk topic, super toffe schets. Lekker actieve pose.
Slina; oewww die is ook echt heel gaaf ^^ Paardjes verstopt in de boom. Mooi concept, en ook echt heel mooi uitgewerkt. Moet je vaker doen!
prugelpiet; ohh ik ben erg benieuwd hoe die gaat worden :j zeker uitwerken!
Pluizebolpum; wat leuk zo met die paarse lijnen ^^ mooie paardje
cavallo_uomo; Jammer dat de foto zo klein is, maar de kleuren in de lucht zien er erg mooi uit, en dan die git zwarte silhouetten, heel mooi concept, leuk uitgewerkt :)
RenskeFrea; super leuk om te zien dat je zo bezig bent met kleurtjes. hier en daar wat paars en bruin tussen het blauwe, gaat echt de goede kant op met dat kleurgebruik!

Zo dat waren meer tekeningen dan ik had gedacht :evaw:

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 07:45

Oeffff, ik heb jullie een beetje in de steek gelaten :'( giga druk geweest, griepepidemie in huis gehaald en nu bezig met een volksverhuizing.. De paardjes gaan van doe het zelf naar halfpension, hopelijk met als gevolg meer tijd voor mezelf en dus tekenen..