Ik heb mijn sjaal weer uitgehaald, want hij werd scheef. Als je dit patroon wilt maken moet je het in onderstaande volgorde doen.
Ik heb dat geprobeerd, maar ga altijd de mist in de met de laatste omslag, die vergeet ik altijd, waardoor ik 2 pennen later te weinig steken heb en dan moet ik weer uithalen. Te frustrerend voor mij. Heb ook nog een patroon liggen voor een wokkelsjaal. Ga daar maar mee verder. Daarna nog een baret breien voor mijn dochter en tenslotte zal ik me wagen aan een kerstbal. Heb daar wel 4 sokkenpennen voor nodig. Waar kan je die goedkoop scoren?
ankem schreef:Ik denk dat het scheelt dat ik al goed kon haken. Daardoor ging het breien aanleren ook heel vlot.
Het patroon is niet zo moeilijk. Je breit eerst 4 pennen recht ( ribbel), waarbij je de eerste steek altijd recht afhaalt, voor het nette zijkantje.
*
- De pen daarna de 1e 4 steken recht, *omslaan, twee steken samen breien *en tussen *tjes herhalen tot de laatste 4 steken. Laatste 4 steken ook weer recht breien. Ook hierbij weer de eerste steek recht afhalen.
- De pen daarna weer 4 steken recht, waarbij je de eerste recht afhaalt, de overige steken averecht breien en de laatste 4 steken weer recht breien.
- De pen daarna 4 steken recht, *twee steken samen breien, omslaan * tussen de sterretjes herhalen, waarbij je voor de 4 steken recht eindigt met een omslag. De laatste 4 steken weer recht breien.
- De pen daarna weer 4 steken recht, waarbij je de eerste recht afhaalt, de overige steken averecht breien en de laatste 4 steken weer recht breien.
*
Het stuk tussen de sterretjes herhaal je telkens.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Ik ben inmiddels een heel eind verder.