[CENTRAAL] Sieraden maken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JodieR

Re: Sieraden maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:10

Dankje! Jij nog meer creatie's gemaakt.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:47

B_rOwny schreef:
Dankje! Jij nog meer creatie's gemaakt.

Ik ben volop bezig voor zaterdag. Zit nog op een bestelling te wachten en dat duurt nu natuurlijk extra lang ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:13

Ik moest even over je zin nadenken hoor SS, maar je bedoelt natuurlijk dat je spulletjes besteld hebt en dat die er nog niet zijn.
Hier het zelfde :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:50

Ja, zo bedoelde ik het idd :D

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:11

B_rOwny schreef:
Bedankt voor de tips weer, sorry dat ik af en toe een tijd niet reageer! maar dan ben ik best druk met mijn dochtertje!

Hier een armband die ik heb gemaakt
Afbeelding

*actieve meelezer strompelt binnen*
Is er ergens een tutorial voor die knooptechniek? Of is dat heel simpel?
Ik vind dat namelijk erg mooi en wil al een tijdje zo'n armband maken.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:55

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:19

Zo, maar dan met kralen op de tussenstukken ofzo?
Afbeelding

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:25

Ja, de kraal komt na de knoop. De donkerpaarse draden gaan door de kraal en de lichtpaarse gaan er omheen.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:50

:roll: Ik heb alweer jullie hulp nodig!
Wie kan en wil mij uitleggen hoe ik een plukje paardenhaar in het onderstaande "dopje" bevestig?
Ik ben er nu al een paar weken mee aan het klooien en het lukt gewoon niet! :(
Het is al meermalen door de kamer gevlogen dus ik vond het nu tijd worden om hulp in te schakelen :o
Als je het niet openbaar wilt zetten mag het natuurlijk ook via PB
Afbeelding

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:06

paxine schreef:
:roll: Ik heb alweer jullie hulp nodig!
Wie kan en wil mij uitleggen hoe ik een plukje paardenhaar in het onderstaande "dopje" bevestig?
Ik ben er nu al een paar weken mee aan het klooien en het lukt gewoon niet! :(
Het is al meermalen door de kamer gevlogen dus ik vond het nu tijd worden om hulp in te schakelen :o
Als je het niet openbaar wilt zetten mag het natuurlijk ook via PB

Dat is dus weer zo'n 'geheim van de smid', wat ik volgens holly eigenlijk niet moet vertellen :+ We hebben het er in het begin van dit topic uitgebreid over gehad over het wel en niet vertellen van technieken.
Ik weet zeker dat als je er nog eens voor gaat zitten je er vast uitkomt hoe simpel het eigenlijk is ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:33

Haha SS jij maakt het ook spannend _O-
Ik bepaal niet voor een ander wat hij/zij wel of niet verteld.
Wel heb ik in dit topic aangegeven dat ik dood werd gegooid met PB's met de vraag, hoe moet dat etc en dat ik daar geen antwoord op geef.
Ik moet zeggen, de PB's zijn er wel minder op geworden :D

Paxine het is gewoon proberen, friemelen en frutten totdat je een manier hebt gevonden dat het mooi, goed en erg stevig vast zit.
En zelfs als je een manier hebt gevonden, dan kan het zomaar zijn dat je over een poos er toch niet helemaal tevreden bent en weer wat anders gaat proberen.
Wat een ander doet, wil niet zeggen dat jij het zo ook fijn vind werken en dat Paxine is het mooie aan sieraden maken. Het altijd bezig willen zijn met het creëren van iets moois en het werken aan mooie afwerkingen.

SS morgen is de grote dag toch?
Ben je er al klaar voor? Beetje zenuwwappig?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 09:02

holly schreef:
Haha SS jij maakt het ook spannend _O-
Ik bepaal niet voor een ander wat hij/zij wel of niet verteld.
Wel heb ik in dit topic aangegeven dat ik dood werd gegooid met PB's met de vraag, hoe moet dat etc en dat ik daar geen antwoord op geef.
Ik moet zeggen, de PB's zijn er wel minder op geworden :D

Paxine het is gewoon proberen, friemelen en frutten totdat je een manier hebt gevonden dat het mooi, goed en erg stevig vast zit.
En zelfs als je een manier hebt gevonden, dan kan het zomaar zijn dat je over een poos er toch niet helemaal tevreden bent en weer wat anders gaat proberen.
Wat een ander doet, wil niet zeggen dat jij het zo ook fijn vind werken en dat Paxine is het mooie aan sieraden maken. Het altijd bezig willen zijn met het creëren van iets moois en het werken aan mooie afwerkingen.

SS morgen is de grote dag toch?
Ben je er al klaar voor? Beetje zenuwwappig?

Zo bedoelde ik het ook niet :+

Maar om hier nou als enige te gaan vertellen hoe ik het haar bevestig in die kapjes vind ik eigenlijk ook niet leuk.

Ben nog helemaal niet klaar voor morgen. En als die bestelling nou niet gauw komt dan heb ik wel een probleem :( Niet dat ik nou geen enkel voorbeeld heb maar ik wil altijd nog iets extra's meenemen. Ben niet zenuwachtig ;)

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 09:37

;(
Ok dan geef ik het voorlopig op.Heb genoeg andere dingen om me mee bezig te houden :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 09:44

Ik las het met een smile SS en gaf antwoord met een smile. Zo was ie toch ook bedoelt, of niet?

Nee ik snap je. Als het al niet langer duurt, dan lijkt het wel langer te duren allemaal.

Paxina, niet opgeven omdat iets niet wil lukken.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:11

Ik geef het ook niet op.....alleen voor nu even ;)
Heb nog wat bestellingen liggen die ik eerst af maak voor ik weer agressief wordt van dat haar-geval :')

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:43

Paxine, je komt er vast wel uit ;-)
Eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje flauw dat we hier allemaal zo geheimzinnig zitten te doen over onze sieraden. Het is tenslotte allemaal al een keer uitgevonden dus niet onze eigen techniek. We hebben er alleen onze eigen draai aan gegeven.

Ik heb de bestelling binnen *\o/*

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:26

Nog net op het nippertje. Jippie *\o/*

Het is absoluut niet flauw bedoelt SS.
In tegenstelling tot de meeste in dit topic is sieraden maken mijn werk.
Tuurlijk kan iedereen een sieraad van paardenhaar maken, maar ik zou het beleg op mijn boterham weg geven als ik iedereen die er naar vraagt uitleg geef.
Maar dat is niet alleen voor mij zo, voor jullie is het eigenlijk precies zo, toch?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:40

holly schreef:
Nog net op het nippertje. Jippie *\o/*

Het is absoluut niet flauw bedoelt SS.
In tegenstelling tot de meeste in dit topic is sieraden maken mijn werk.
Tuurlijk kan iedereen een sieraad van paardenhaar maken, maar ik zou het beleg op mijn boterham weg geven als ik iedereen die er naar vraagt uitleg geef.
Maar dat is niet alleen voor mij zo, voor jullie is het eigenlijk precies zo, toch?

Voor mij is het hobby. Zou leuk zijn als ik mijn werk er nog eens van kan maken :D

Heb jij de paardenhaarsieraden niet op jouw site vermeld?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:51

Uh jawel normaal gesproken wel hoor, maar de site is nog steeds in verbouwing :o

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:40

Wat ik nou toch weer heb gedaan.
Ik ben met mijn bureaustoel met wieltjes over mijn lapje delicaatjes heen gereden :')

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:04

ik vind dat we zelf moeten weten of we wel zeggen of niet hoe je iets maakt. ik vind het altijd wel fijn als ik word geholpen.

Iemand nog een leuke techniek voor mij om uit te proberen :) dat haken hebik geprobeerd, maar snap er maar weinig van, haha

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:56

B_rOwny schreef:
ik vind dat we zelf moeten weten of we wel zeggen of niet hoe je iets maakt. ik vind het altijd wel fijn als ik word geholpen.

Iemand nog een leuke techniek voor mij om uit te proberen :) dat haken hebik geprobeerd, maar snap er maar weinig van, haha

Tuurlijk, daar is dit topic ook voor en ik help graag ;)
Het gaat er meer om dat de mensen die hier sieraden verkopen niet graag iemand willen tegenkomen die hun produkten copieerd. Ik denk dat het daar om gaat, als ik even voor de anderen mag spreken -:)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 01:10

B_rOwny schreef:
ik vind dat we zelf moeten weten

Dat zeggen we toch ook?

Ik gaf hierboven al aan waarom ik niet altijd vertel hoe iets gemaakt is.
Als ik dan een voorbeeld erbij neem....
Ik plaatste een poos geleden hier een foto van een jasseron armband en hopla iedereen aan de jasseron.
Nu is dat met die armband helemaal niet erg, want dat is er eentje die iedereen wel eens gemaakt heeft of wil gaan maken.
Maar stel dat het een armband was geweest die ik zelf bedacht had en in mijn shop goed verkoopt, dan zou het niet slim zijn voor mijn portemonnee om aan andere te vertellen hoe ik dat gemaakt heb.
Snap je?

Ik heb nog wel een leuke techniek.
Je moet er wel van houden, maar je kunt er echt ontzettend veel mee.

Peyote

Met rocailles of delica's (met delica's is mooier) ga je dan lapjes maken met allerlei patroontjes erin in verschillende kleurtjes.

Ik zal je de basis van de peyote uitleggen.

Benodigdheden:
Nymo D of C-lon D in de kleur van je kraaltjes.
Rocailles of Delica's maat 11/0
Naald maatje 10 ofzo.

Rijg 1 rocaille aan je draad en steek daar nog een keertje doorheen.
Op deze manier valt het kraaltje niet zo snel van de draad af.
Houd een staartje ovre van minimaal 15 cm.

Rijg een even aantal rocailles aan de draad. Om het niet meteen al te moeilijk te maken houden we het even op 16.
Rijg nu een nieuwe rocaille aan en steek terug door kraal 15.
Rijg een nieuwe rocaille aan en steek terug door kraal 13.
Rijg een nieuwe rocaille aan en steek terug door kraal 11.
Enzovoorts.
Je ziet dat je dus op de terug weg bent en een patroontje krijgt van 2,1,2,1,2,1,2,1, trek je draad ook echt goed aan hoor, dat de kralen ook echt goed strak in dit patroon naast en onder elkaar zitten, anders gaat het straks floeberen.
En dan draai je je werkje weer om, rijg een nieuwe rocaille aan, steek door het rechter kraaltje van rij 2, rijg rocaille, steek door rechter rij 4 etc etc. (je steekt altijd in, in de kraaltjes die uitsteken)
En zo ga je heen en weer tot je de armband glad rond je pols kunt leggen.
De goede lengte zal ongeveer zijn dat je de uiteindjes tegen elkaar kunt leggen, maar niet kunt overlappen.
Je maakt er bijvoorbeeld zo'n slotje aan en klaar is kees http://www.ozizo.com/contents/media/t_P1230725.jpg

Vind je dit leuk, dan kun je natuurlijk ook eigen ontwerpjes maken enzo.
Op patternsforyou.com kun je bijvoorbeeld een foto uploaden(pattern maken en dan peyote kiezen) en dan maakt de site daar een patroontje van voor je.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:15

dat lijkt me wel leuk om te proberen.

Je hebt helemaal gelijk. Maar dacht even zeg ook wat ik er van vind, ik verkoop ook mijn sieraden, dat is op moment mijnenige inkomsten. Dus zou t ook niet leuk vinden als er dezelfde sieradenop de markt komen. Precies de zelfde dan bedoel ik.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:41

Het ging mij ook niet om iemand na te doen hoor!
Ik wilde alleen hulp vragen bij de bevestiging van het haar in het dopje.De rest eromheen kan ik heel goed zelf bedenken :+ :D
Nouja ik heb het even weggelegd,pak het wel weer als ik eraan toe ben haha!