Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
goed om te onthouden

kan iemand mij helpen aan het borduurpatroon van de me to you beer?
Ik kom even binnenvallen met een vraagje
Ik sta op 't punt om aan een nieuw patroon te beginnen en nou kwam ik net de term 'omslingeren' tegen.. Die was ik nog niet eerder tegengekomen en een rondje googlen leverde me een antwoord op en het zal ook weer eens niet: in een topic op bokt
Maar goed, ergens in december 2009 hadden jullie 't in dit topic dus over 't omslingeren van de stof en dat dat veel te veel gedoe was en dat 't veel makkelijker met schilderstape kon. Daar kan ik me alleen nog niet direct iets bij voorstellen, dus ik vroeg me af of iemand me dat misschien kon uitleggen 
Hee Froukje
De keukenverzameling vordert gestaag, zie ik

(Ik heb niet zo heel veel verstand van de naaimachine, heb ooit de oude van mijn oma gekregen en daar kan ik wel wat simpele dingetjes mee, maar dat is 't dan ook
)
(bij gebrek aan overlock machine) met de zigzag steek ga je als het ware om de stof heen aan de buien kant waardoor de stof niet kan rafelen omdat het bovenste draad telkens buitenlangs om de stof heengaat naar de onderkant
dat werkt dus ook prima op borduurstof en dus beter dan gewoon rechtuit stikken 
. Wat een prachtige dingen komen er af en toe voorbij zeg! En nu begint het bij mij ook weer te kriebelen. Misschien leuk om een projectje mee te nemen op buitenlandstage straks, ik vermoed dat ik dan wat meer tijd voor mezelf ga hebben dan nu en borduurspul is nog wel een keertje mee te slepen (in tegenstelling tot puzzels of m'n paard
).
. arabella2000 schreef:Ik doe aan cross country stitching. Ik doe telkens 1 kleur totdat die op de pagina of het gebied dat ik wil heelmaal klaar is. Dan ga ik pas verder met de volgende kleur.
Of totdat ik geen zin meer heb in die kleur. Of totdat het me teveel moeite kost uit te tellen waar het volgende stuk met die kleur moet komen (als 't te ver weg is van wat ik tot dan toe heb)... Allemaal vrij random dus..