[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polarize

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 18:27

Dit is het papier wat ik had gekocht ^^ 100% katoen staat erop, en het voelt echt heel fijn aan.

Afbeelding
Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 19:23

Polarize schreef:
Dit is het papier wat ik had gekocht ^^ 100% katoen staat erop, en het voelt echt heel fijn aan.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ah grappig, dat is het papier dat ik dus ook gebruik :D

Dankjewel Laurora en Thats_me !

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 19:46

Oh wat grappig! Het voelt echt als heel fijn papier, dus moet maar snel bezig met iets bedenken

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-25 09:50

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 10:31

Polarize, Khadi heeft heel erg fijn papier inderdaad. Ik heb ook wat velletje nog liggen maar ik heb er nog niets mee gedaan. Klinkt misschien gek maar ik krijg echt een error van mooi, kostbaar en leeg papier. :') Ik ben altijd bang om ermee te beginnen omdat ik de angst heb om het te verpesten. Zo zonde want nu ligt het in de la niets te doen.

Jis, wat een mooie verzameling is het geworden. Er zitten zulke mooie werken bij! <3

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 14:41

Ik struggle ook met dat mooie papier hoor, in mijn schetsboek is het niet zo erg als het een krabbel wordt, maar met luxer papier zit er toch wel iets meer planning en gedachte achter :')

Maar over krabbels gesproken, even silly in mijn schetsboek O:)

Afbeelding

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 15:01

Heeft er al iemand een idee voor de Augustus challenge?

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 16:22

Ja, zijn er mensen die nog niet geweest zijn die een challenge willen verzinnen? Of wil er iemand nog een keer?
Ik heb er niet over na gedacht, en tegen de tijd dat ik iets goeds heb verzonnen is de maand al voorbij waarschijnlijk :')

@polarize wat een schatjes <3

---

Dit topic heeft er voor gezorgd dat ik eindelijk m'n schetsboek uit heb! *D
Ik was dit schetsboek gestart in Januari 2024 en heb in dat hele jaar wel geteld 5 pagina's gevuld :+ dat laat wel zien dat hoe weinig ik heb getekend vorig jaar, want normaal vulde ik een schetsboek in een half jaar. Maar de overige pagina's uit m'n schetsboek heb ik vanaf januari van dit jaar gevuld, en vandaag heb ik de laatste pagina gevuld! Wel met tekeningen die ik niet kan laten zien want het is voor een heel geheim project O:)
Maar ik kan wel deze thumbnails laten zien van werk wat ik eerder heb gemaakt dit jaar en ook hier heb gedeeld + een reiger, want reigers <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-25 17:18

vikawiek schreef:
Ja, zijn er mensen die nog niet geweest zijn die een challenge willen verzinnen? Of wil er iemand nog een keer?
Ik heb er niet over na gedacht, en tegen de tijd dat ik iets goeds heb verzonnen is de maand al voorbij waarschijnlijk :')

Ik weet er al wel één haha, maar geef graag het stokje door. Ik onthoud deze gewoon voor later of volgend jaar :P

Er gebeurt even veel hier nu, trotse moeder uithangen ook even hier hoor :D <3 Onze oudste zoon is na 8 maanden terug uit Mexico. Nu lekker Mexicaans koken samen :~ Maandag reageer ik uitgebreid hier en in het nieuwe topic.

Fijn Weekend!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 17:46

Oh ik kan voor Augustus evt even door mijn lesplannen speuren of er iets leuks tussen zit voor een challenge als niemand niets heeft

Mijn schetsboek heeft vandaag veel liefde gehad :D
Afbeelding

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 18:56

Mooie schetsen

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 20:32

Super mooie verzameling geworden!

En wat een toffe schetsboeken allemaal!
Ik ben toevallig ook even in die van mij aan het prutsen geweest. Twee schetsen zijn goed gelukt hoewel totaal anders dan ik aanvankelijk in het hoofd had
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 21:41

Ik zouden dat wel leuk vinden Polarize, een challenge vanuit je legplanken.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 22:02

Ben mezelf aan het aanleren om te werken met aquarel verf.
Afbeelding
Lijfje van vlinder is mislukt.
Afbeelding

Afbeelding

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 09:51

Dan ga ik vanmiddag eens kijken wat ik heb staan ^^ mijn 2 favoriete om te geven zijn een nieuw dier ontwerpen uit 2 verschillende diersoorten, of "jij bent nu de ai" en een werk maken in de stijl van een zelf gekozen kunstenaar. Al is het ai gedeelte van die challenge meer om het actueel te houden voor wanneer ik m echt aan leerlingen geef :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 10:37

Polarize, zo'n soort opdracht hebben wij bij schilderles ook eens gegaan. Ik heb toen een werk in de stijl van van Gogh gemaakt. Dat was zo leuk om te doen, erg lastig maar wel heel tof.

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 11:27

Polarize schreef:
Dan ga ik vanmiddag eens kijken wat ik heb staan ^^ mijn 2 favoriete om te geven zijn een nieuw dier ontwerpen uit 2 verschillende diersoorten, of "jij bent nu de ai" en een werk maken in de stijl van een zelf gekozen kunstenaar. Al is het ai gedeelte van die challenge meer om het actueel te houden voor wanneer ik m echt aan leerlingen geef :')

Oeh die tweede lijkt me leuk!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 11:29

Of die beide combineren, dan is het extra leuk :D

Wat is die opbrand-eenhoorn verschrikkelijk gaaf geworden! De vermoeidheid die uit het hele dier spreekt is ontzettend duidelijk, de brandende kaars-hoorn maakt het af.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 11:53

Haha een dog-o-puss in de stijl van Monet. :D

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 12:19

Hahaha ik zal eens zien hoe ik het kan optypen :')

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 11:44

Wat een leuk idee voor de nieuwe challenge! :):)

@Tabbladen, geweldig je schetsen van de Bizon, schetsen gaat je goed af :wow: Zo gaaf je gedicht!

@julius_juut, Zo gaaf dat idee van de paardenbloemenoogst, hele mooi uitgewerkt ook vind ik.

@roodvos, geweldig je duizendpoot paard! :))

@vikawiek, wat gaaf die Fjord met vogel <3

@Polarize, Wat een beweging/actie zit er in je werk van deze maand, heel gaaf. Die grote hangende tong erbij maakt het helemaal af :))

@Laurora, Heel mooie gemaakt, het doet me een beetje denken aan de serie Scooby doo <3

@Kaatastrof, zo mooi zacht en een beetje treurig. Ik ben heel benieuwd hoe hij gaat worden, het idee ziet er erg goed uit met die lagen <3 De 2e is zo krachtig, geeft een heel ander gevoel, knap.
Kaatastrof schreef:
Ah wat lastig dat je in een schilderdip zit.. Ik vind je
Batcat wel leuk geworden! Grappig dat we naast een superhond ook een superkat hebben :))

Dat dacht ik ook toen ik de Superhond zag, leuk! :D

@Tazzey, Dat is Tof! Verder werken aan een inktvlek :D heel gaaf geworden! :j
Tazzey schreef:
Jis, Batvat _O- Geniaal bedacht! Hopelijk is deze batcat minder eigenzinnig dan de meeste huis-tuin-en-keuken katten want dan kun je help roepen tot je een ons weegt maar de Batcat blijft lekker zitten waar hij zit. :D

:))

@Polarize, geweldig je prinsessen vogels :D en je schetsen zijn prachtig :wow:

@vikawiek, goed bezig! Mis nu een arm met spierballen om erbij te zetten Heel gaaf je Reiger!

@Ezellover, wat leuk, aquarel is niet makkelijk maar zo te zien gaat het je goed af :j

Tazzey schreef:
Haha een dog-o-puss in de stijl van Monet. :D

:)) Vet!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 13:03

Ezel, ik heb helemaal over je berichtje heen gelezen, sorry! Het was niet mijn intentie je te negeren. Maar je bent al goed op weg met aquarel. Het is vooral veel oefen en ontdekken wat het doet. Je bent echt al goed bezig!

Ik heb een leuk idee, als jullie het niets vinden en denken "rot op je met je idee" moet je het vooral melden. :D
Ik zie op Bokt vaak Secret Santa voorbijkomen, voor honden, boeken, paarden enz. Is het misschien een leuk idee om met de groep uit dit topic een crea secret santa te gaan doen? Dat we een bedrag afspreken dat voor iedereen haalbaar is en dan een leuk pakketje samenstellen en daar een zelfgemaakte kerstkaart bij doen.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 16:41

Een pakketje met kunstmaterialen en een klein werkje dus? Ik vind het idee leuk, als er meer gegadigden zijn doe ik mee (en als er niemand anders is maak ik gewoon een pakketje voor jou Tazzey! :knuffel: )

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 16:44

Oeh leuk idee! Ik ben zeker voor!

Vanavond komt de officiele post met de challenge ^^

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 16:45

Leuk idee Tazzey, ik doe al jaren mee met de gewone secret santa, een keer wat meer gericht op knutselmaterialen lijkt mij een mooie afwisseling.