[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:27

Zo! Mijn examens zijn eindelijk weer klaar dus ik had weer tijd om te tekenen! Tja... en dan lukt het niet :o Voelt het ineens als moeten :knuffel: . Toch gelukt! Ik zal zo een foto plaatsen van een kleine grafiet tekening die ik heb gemaakt.

Even de laatste 5 pagina's erbij gepakt:

@Jis_: Super leuke sfeer met het vrolijke hermelijntje in de sneeuw

@Ibbel: Erg vrolijk neergezet, een heel kreulenpalet zo!

@Seven: je snelheid is echt onwijs! Ik vind je tijger ook echt prachtig worden. De tekening van je eigen hond is ook heel goed gelukt, knap dat je dat kan.

@Solleke_Noah: De etsen geven een heel gaaf effect, leuk dat je ze in verschillende settings kan herhalen. Je boetseerwerk is ook erg creatief

@kailpooh: Ik vind je stijl echt heel gaaf, op je filmpje ziet alles er mega soepel en makkelijk uit. Teken je uit de losse pols of gebruik je wel voorbeelden?

@_San87_: Je kleurgebruik is weer fenomenaal, de hengst spreekt voor mij rust uit maar toch ook een bepaalde waakzaamheid

@Mkango: je abstracte tekeningen vind ik juist heel erg gaaf, als dat nog ergens kriebelt zou ik dat zeker nog eens oppakken. De tekeningen van de racepaarden vind ik ook erg gaaf neergezet, de snelheid spat van m’n scherm

@Janouk: Ik vind je kerkuil heel geslaagd! Mooi kleurgebruik, heel natuurlijk.

@Selina: De uil zelf is prachtig, maar je achtergrond is ook steengoed. De kat beloofd al veel goeds

@Ayasha: de “rooie” is echt goed gelukt, het is in ieder geval zeker een rooie! Goed dat je hebt doorgezet ondanks je onzeker was over de gekozen foto

@Tallie1979: Hele gave sfeer heb je weten te creëren met aquarel

@vikawiek: ik herken ‘m meteen! Leuk om dit in de vorm van je eigen paard te maken, erg geslaagd

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:28

Afbeelding

Deze lieve pony als cadeautje getekend voor een hele verdrietige eigenaar. Helaas op 4-jarige leeftijd net moeten laten inslapen.

Tallie1979

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:20

Horsiegek, heftig! 4 jaar is wel erg jong! Prachtige tekening!

Ik heb mijn eerste schilderwerk opgegeven voor de bokaal. := Niet geschoten is zeker mis! :D

Jis, het is een Quarter, gek genoeg is haar wang echt flink, kind heeft een beetje appelwangen zullen we maar zeggen! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:41

San: Wat stom dat je het beeldje zelf niet mee mocht nemen. -O- Brons is ook nog een stiekeme droom van mij! De konik wordt zóóóó vet. <3

Tallie: Ze is mooi geworden! Wat betreft de manen zou je nog kunnen overwegen om dat met kleurpotlood te doen zodat ze niet meer zo doorschijnen. Voor een volgende keer zou ik, wat Selina ook al zegt, de manen open laten als je de rest van het hoofd doet.

Selina: Ik ben echt verliefd op het uiltje. <3 Ik ben benieuwd hoe je kat vordert - gaaf die felle basiskleur in de ogen!

Solleke: Wat een gave kleuren! :j

Horsiegek: Leuke tekening! Alleen de oren lijken huge, haha. Wat sneu, op z'n vierde al overleden. :(:)

Project X is klaaaarrrr. *\o/*
Afbeelding

En een close-up op 100%.
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:39

Mooi resultaat Mkango! Erg mooi werk!
Die glans op dat blauwe mutsje is mooi neer gezet!

Mooie binnenkomer horsiegek. En bedankt voor je compliment! :+: Hij trok meteen mijn aandacht. Mooie zachte stijl!

Morgen doe ik uitgebreide bijleespost.

Ik heb heus niet 72 coloursofts in huis sinds vandaag...... :o O:)
Als mijn man snel op merkt dat die nieuw zijn geef ik jou de schuld San. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:45

Solleke: Beeldje is mooi geworden! :) Dat je daar het geduld voor hebt jo!

San: Ik krijg plaatsvervangend stress of de oren er wel op gaan passen. :)) Ik twijfel er niet aan dat dat gaat lukken gezien jij nu eenmaal jij bent. :') Maar pf!

Selina: Uiltje blijft mooi, ben benieuwd als ie af is! Katje is erg sprekend! De manier waarop je de vacht neer gezet hebt trekt mij op één of andere manier wel aan. :j

Hier aan het klooien met de herder. :) We hebben een erg donkere Mechelse dus ik mag met zwart oefenen. _O-
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:48

Ayasha schreef:
Solleke: Beeldje is mooi geworden! :) Dat je daar het geduld voor hebt jo!

San: Ik krijg plaatsvervangend stress of de oren er wel op gaan passen. :)) Ik twijfel er niet aan dat dat gaat lukken gezien jij nu eenmaal jij bent. :') Maar pf!

Selina: Uiltje blijft mooi, ben benieuwd als ie af is! Katje is erg sprekend! De manier waarop je de vacht neer gezet hebt trekt mij op één of andere manier wel aan. :j

Hier aan het klooien met de herder. :) We hebben een erg donkere Mechelse dus ik mag met zwart oefenen. _O-
[ [url=m/TLJCxW.jpg]Afbeelding[/url] ]

De oren komen er niet op, het wordt een uitsnede :)).

Ziet er al mooi uit, je herder :j. En geef mij maar de schuld, hoor :7.

En iedereen, bedankt voor de leuke commentaren :D. Fijn dat de blik die ik neer wilde zetten ook overkomt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:52

aah! Dan had ik het toch goed in geschat! :D Hij wordt wel echt gaaf. Begrijp niet hoe je het doet. :=

Hij heeft ze vandaag ontdekt. _O- _O-
"zat dat in die doos gisteren?" "uhu" *kijkt naar tekentafel waar ook de Caran d'aches op uit gestald liggen*
"Had ge er niet genoeg?" "Tekenmateriaal is zoals paarden. "genoeg" bestaat niet. Kijk! Arras" *schuif tekening naar manlief toe*
*Manlief zucht eens en mompelt iets van tweede tafel naar boven brengen.*

Mijn tekenplek is veranderd waardoor ik straks een beetje kan uitbreiden. :)) Ik vond dat ik die toekomstige extra ruimte prima al kon opvullen. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:58

Ayasha schreef:
aah! Dan had ik het toch goed in geschat! :D Hij wordt wel echt gaaf. Begrijp niet hoe je het doet. :=

Hij heeft ze vandaag ontdekt. _O- _O-
"zat dat in die doos gisteren?" "uhu" *kijkt naar tekentafel waar ook de Caran d'aches op uit gestald liggen*
"Had ge er niet genoeg?" "Tekenmateriaal is zoals paarden. "genoeg" bestaat niet."
*Manlief zucht eens en mompelt iets van tweede tafel naar boven brengen.*

Mijn tekenplek is veranderd waardoor ik straks een beetje kan uitbreiden. :)) Ik vond dat ik die toekomstige extra ruimte prima al kon opvullen. :j

Yes :D. De oren zouden op dit vel nooit passen, haha. Maar dat is ook nooit de bedoeling geweest. Ik ga m naar boven toe nog wel iets verder invullen zodat het straks met kaderen mooier wordt. Maar eerst de rest van het hoofd.

Enneh, goed opgelost :)). Potloden gaan zo snel, heb in een paar maand drie zwarte potloden versleten :').

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:06

Ben wel benieuwd hoe je hem af gaat werken. :j Jij maakt vaker uitsnedes he?
Is deze "voor jezelf" of in opdracht?

_O- Ik merk dat ik de hele donkere indigo van Caran d'ache veel gebruik. Die gaat hier het hardst eigenlijk. Maar het is echt zo'n fijne tint om donkere kleuren mee aan te zetten..

Nu ik denk dan.... Ik heb nu één keer de hele set. Veel van die potloden gaan jaren mee gaan omdat er altijd tinten zijn die je gewoon veel minder gebruikt. Dus vanaf nu kan ik gewoon steeds per 1 of 2 potloden bestellen als ik ze nodig heb en dan is het een stuk goedkoper. O:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:12

horsiegek schreef:
[ [url=m/SCKKgS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze lieve pony als cadeautje getekend voor een hele verdrietige eigenaar. Helaas op 4-jarige leeftijd net moeten laten inslapen.

Ach wat droevig ;(. En wat lief van je dat je haar pony getekend hebt, superlief en zacht portret :j.

Mkango schreef:
San: Wat stom dat je het beeldje zelf niet mee mocht nemen. -O- Brons is ook nog een stiekeme droom van mij! De konik wordt zóóóó vet. <3

Tallie: Ze is mooi geworden! Wat betreft de manen zou je nog kunnen overwegen om dat met kleurpotlood te doen zodat ze niet meer zo doorschijnen. Voor een volgende keer zou ik, wat Selina ook al zegt, de manen open laten als je de rest van het hoofd doet.

Selina: Ik ben echt verliefd op het uiltje. <3 Ik ben benieuwd hoe je kat vordert - gaaf die felle basiskleur in de ogen!

Solleke: Wat een gave kleuren! :j

Horsiegek: Leuke tekening! Alleen de oren lijken huge, haha. Wat sneu, op z'n vierde al overleden. :(:)

Project X is klaaaarrrr. *\o/*
[ Afbeelding ]

En een close-up op 100%.
[ Afbeelding ]

Echt fantastich dit <3. Heel mooi gedaan :j.

Ayasha schreef:
Ben wel benieuwd hoe je hem af gaat werken. :j Jij maakt vaker uitsnedes he?
Is deze "voor jezelf" of in opdracht?

_O- Ik merk dat ik de hele donkere indigo van Caran d'ache veel gebruik. Die gaat hier het hardst eigenlijk. Maar het is echt zo'n fijne tint om donkere kleuren mee aan te zetten..

Nu ik denk dan.... Ik heb nu één keer de hele set. Veel van die potloden gaan jaren mee gaan omdat er altijd tinten zijn die je gewoon veel minder gebruikt. Dus vanaf nu kan ik gewoon steeds per 1 of 2 potloden bestellen als ik ze nodig heb en dan is het een stuk goedkoper. O:)

Klopt, ik vind dat vaak een interessanter beeld opleveren. En aangezien ik nauwelijks in opdracht werk, kan ik lekker veel voor mezelf tekenen precies hoe ik dat wil :D.

Ik snap wat je bedoelt, bepaalde kleuren gaan inderdaad hard, helemaal wanneer je dieren tekent :D. Ik ben zelf heel erg fan van Lavender grey van Derwent.

Ik koop potloden altijd fysiek in de winkel omdat ik de kleur eerst wil zien.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:40

Kath, je gaat lekker!

En zoals je zegt, nooit genoeg! :j

:')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:41

Daar ben ik weer :D
Zo even druk druk druk hier.

Bronzen beelden, mn droom is een paarden buste maken en dan in brons zooo mooi <3

Mkango
Wat leuk om te zien hoe je werkt :j

Solleke noah
Geweldig ik vind hem echt heel leuk en speels.

San
Prachtig zoals altijd
Mooi verloop in de manen :j

Selina hup hup aan de slag je hebt nog even :D

Horsiegek
Ja moeten is met tekenen altijd een dooddoener
Maar je hebt een prachtige tekening gemaakt wat zullen ze daar blij mee zijn <3

Mkango
Echt geweldig
Mijn favoriete is onder midden :j

Ayasha
Hahaha zo herkenbaar gelukkig vind mijn vent eigenlijk alles prima, maar soms kijkt hij wel even scheef van wat heeft ze nu weer. :=

Mooi begin Ayasha
Ben benieuwd naar de foto ik hou van herders

Bij mij gaat licht grijs echt mega snel op en zwart ook. Nu eens wat anders besteld voor echt zwart krijt in potlood vorm van cretacolor ben benieuwd.

Momenteel deze twee in de maak

Afbeelding

Afbeelding

En twee mini's op a5 formaat zijn klaar. Ik wil er nog twee bij maken deze zijn winter en lente :D zomer en herfst nog te gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:08

Seven: dat is hier dus ook zo. _O- hij doet er niet moeilijk om ofzo. Maar hij maakt dan wel grapjes. Hij heeft al gezegd dat ik de pakketbezorger inmiddels zou kunnen toevoegen op Facebook. _O-
De lavender grey van derwent kan ik ook waarderen. :j die zit ook in de hond voor de ‘lichte’ stukken op te bouwen. :j (echt lichte stukken heeft deze hond niet maar oké.)

Prachtige portretten post je! Die schimmel en die vos! :+:
Het paars in de vos is echt prachtig!
Maar wat een mini formaatjes!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:11

Die schimmel is echt gaaf! Die moet je insturen straks. (Of had je al wat ingestuurd haha)
Kijk alleen beetje gek tegen de overgang kont-gras aan.

Hier een camera gekocht dus kan ik hopelijk betere foto’s maken van m’n tekeningen. Net wat geprobeerd in het donker en met tijdelijke lens. Voordeel is dat je dat harde van het krijt en pastelmat wat uit kan zetten in Lightroom

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:15

Dank je ayasha
En heb dat dier kwa kleur verzonnen. De foto was van een heel donkerbruine maar ik wou op die kleur een vos maken juist omdat datpaars/bordeaux daar zo moi bij past :D kon geen vos vinden zoals ik het wou dus dan maar verzinnen.

Heel herkenbaar onze post bezorgster ;) kent onze honden en katten zo goed dat ze niet eens meer aanslaan of weg rennen. Zelfs onze doodsbange rescue kater blijft zitten :D ze komt hier soms 4 x in de week hahaha

Klopt helemaal selina die is nog niet klaar daar moet nog een laagje achtergrond over heen maar weet nog niet zo goed hoe. Heb nu eerst een andere in gestuurd geen idee wanneer ik deze af heb :=

Pfff wat is je uil mooi, echt prachtig hoe hij uit de achtergrond komt maar er alsnog zo goed in past <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:19

Seven: Dit is de referentie, heb het oor bewust wat aangepast omdat het zo’n zwarte vlek was. :=
Afbeelding
En de herder. :+:
Afbeelding

Selina: je uil wordt echt mooi! Is die voor jezelf?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:22

Bedankt!
Nou, ik wil de tekening cadeau geven aan een vriendin die gek is op uilen.
Maar wordt straks wel moeilijk afscheid nemen :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:27

@Seven, die schimmel ken ik :D. Zag m op je insta voorbij komen, heel mooi beeld. Je hebt nog een paar weken, dus doorwerken :P. De achtergrond van de eerste vind ik erg mooi!

Leuk ook, die A5'jes. Ik vind de vos niet zo, dat komt door de uitdrukking van t paard, denk ik :o. Die andere kijkt veel leuker :D.

@Selina, wat wordt ie mooi <3. Kan me indenken dat het lastig wordt hem te laten gaan :=.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:44

Mooie herder
Ben benieuwd hoe je hem gaat uitwerken. Oren zien er top uit

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:13

Ik vind de uil ook prachtig!

En jeetje, Marjolein, ik heb het al eens gezegd, maar Speedy Gonzales! :))

En dat jullie aan 2 stukken tegelijk kunnen werken vind ik ook knap. Ik ben zo’n lekkere autist en moet het bij 1 tegelijk houden. Anders ben ik mijn vibe kwijt. :')

Kath, heel mooi tot nu toe! De gelijkenis is super treffend! :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:32

Dankje Tallie :+: vind deze best moeilijk!

Ik ben net als jij trouwens, ik moet ook 1 per 1 doen óf het moet een geheel ander medium zijn. Bij mijn fysio zit ik altijd te schetsen of met inkt. (Het is vaak lang wachten. _O-) dus dat kan ik wel. Maar niet twee projecten met kleurpotlood _O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 00:01

Ik kon normaal ook niet goed aan meerdere werken te gelijk werken. Maar merk echt dat het soms fijn is het even weg te leggen zoals de tijger. Daar zit namelijk zoveel tijd en ook concentratie in dat lukt echt geen uren achter elkaar zeker niet met een kleine naast me die ook nog aandacht wil :=

De achtergrond van de twee paarden daarin tegen is lekker gewoon mengen kliederen en uitproberen.
Morgen wil ik daar wat langer bij gaan zitten voor het eerste paard, dat vergt weer meer concentratie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:03

Vandaag de eerste kunnen afwerken. :D
En nu ga ik voor het eerst in weken nog eens rijden voor de zon ontdekt dat ze in het verkeerde land is. _O-
Afbeelding

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:10

Wat mooi geworden! <3