[VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stral

Re: [VER]Gepest - dagboek van een

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:03

Wat is de definitie van een snoepreisje, als dit er geen is? :D
Leuk die verduidelijking rond Wouter! Dat miste ik wel wat.
Ik vind het ook wel ergens moeilijk te volgen hoe ze van abortus naar zo'n mega kinderwens gegaan is, dat "Hij moest eens weten hoe graag ik het zou willen", komt dan wat raar binnen ofzo?

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:58

Stral schreef:
Wat is de definitie van een snoepreisje, als dit er geen is? :D
Leuk die verduidelijking rond Wouter! Dat miste ik wel wat.
Ik vind het ook wel ergens moeilijk te volgen hoe ze van abortus naar zo'n mega kinderwens gegaan is, dat "Hij moest eens weten hoe graag ik het zou willen", komt dan wat raar binnen ofzo?

Mag ik vertellen hoe ik denk dat dat werkt?

Nina heeft misschien altijd die kinderwens wel gehad, maar doordat ze te horen heeft gekregen dat ze nooit zwanger zal raken is die wens verdrongen. Nu blijkt dat ze dus toch in staat is (Of in elk geval die ene keer dus) om zwanger te worden, komt die wens weer 10x zo hard naar boven.

Wat ik misschien 'mis' in schrijfstijl is dat het niet echt beschrijvend is qua omgeving etc. Maar dat zou wel eens mijn eigen smaak kunnen zijn, ik ben niet een hele grote lezer. Ik vind het verhaal wel echt een soort van spannend, ben ook wel benieuwd hoe het verder gaat.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:23

die omschrijvingen mis ik ook ja, vaak staat er "we gaan eten bij Pietje de Turk", maar ik weet helemaal niet hoe Pietje de Turk er uit ziet als restaurant.
Ik mis dan ergens het stukje gedachtengang tussen constateren dat je zwanger bent en hoe er gedacht wordt in de wachtperiode (die is er toch?) denk ik. Wat was toen zo doorslaggevend om het te beslissen en wat is daarin veranderd dan? Want nu verwacht ze dat Prem het allemaal snapt en aanvoelt maar ik volg dat ook niet helemaal, omdat dat stuk niet beschreven stond :)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 13:26

Superthanks voor alle leuke reacties! Helemaal leuk!

Misschien schrijf ik Robin wel eerder erin, haha.

Ja, beschrijvend vind ik lastig, want vind het ook wel leuk om de lezer zelf na te laten denken. Zelf een beeld te vormen (psychologisch). Tegenwoordig wordt alles al gevormd door omschrijvingen en foto's. Maar snap wel dat het leuker ik, dus zal het meer gaan doen. De vorige keer dat ik dat deed, leverde het teveel commentaar op omdat het daardoor de langdradig werd (en was ik er weer mee gestopt). Maar ik ga het weer proberen... Subtiel...

Haha, jullie snappen (terecht, denk ik) niet hoe het kan dat Nina opeens een kind wil. Goed nieuws, Prem snapt dat ook niet :D .

Ja, misschien had ik die "wachtperiode" beter kunnen omschrijven. Maar ik had dat juist expres niet gedaan. Want Nina had ook met niemand gesproken verder en telde de dagen af tot het voorbij zou zijn....... Dus alles ging gewoon verder met "kop in het zand". Als je niet erover praat, is het er ook niet....... Maar kan daar nog iets over tussen frummelen.

Kort stukje :).

3.
16 augustus 2019

-“Waarom heeft Nina jouw t-shirt aan op deze foto?” vraagt Man me tijdens het ontbijt. Hij heeft tot diep in de nacht zitten gamen en zit nog in zijn pyjama. Volgens mij komt hij net uit bed gerold. Hij eet een croissant; de nutella kwam er net aan de zijkanten uit toen hij een hap nam. Vies.

Hij laat me een foto laat zien welke Nina recentelijk op Instagram heeft geplaatst. Ik had er geen idee van dat hij werkelijk al Nina’s posts checkt. Ik krijg het Spaans benauwd als ik het roze t-shirt zie. Ik heb, toen ze hem een keer had laten liggen, tegen Manfred gezegd dat ik ‘m van Nina gehad heb. Als cadeau. Wat natuurlijk niet waar was. Manuela gaf me nooit cadeaus. Nina moet hem recentelijk weer mee terug genomen hebben.

Ik probeer me eruit te redden. Maar ik maak het alleen maar erger.
-“Mama en Baukje zeggen dat je alles bij elkaar liegt”. Ik kreun. Houdt dit ooit eens op? Ik kan erop wachten dat ik straks een berichtje krijg van Baukje hierover. Ik ben zo klaar met al dat achterbakse gedoe.

Ik merk aan alles dat Manfred enorm gestressed is en probeer er alles aan te doen om hem rustig te krijgen. Hij voelt echt wel dat zijn moeder hem bij mij gedumpt heeft.

Hij en Baukje worden totaal beïnvloed door Manuela – zelfs terwijl ze momenteel op vakantie is. Ik snap het niet. Ze zou toch gelukkig moeten zijn met haar eigen leven? Van de week ben ik totaal uit mijn slof geschoten tegenover haar. Ik kan geen foto plaatsen op Facebook of er komt een bak kritiek over. Maar zij plaatst doodleuk de ene na de andere foto van de vakantie. Het ergste is nog wel dat ze overal in de armen van die engerd hangt. “Leuk voor de kinderen om dit te zien” heb ik haar boos geAppt. Ze heeft me vervolgens geblokkeerd op Facebook. Ik was woest! Hoe heb ik het ermee uit kunnen houden. En maar klagen dat ze geen geld heeft om met Manfred op vakantie te gaan. Het valt me nog mee dat ze nu nog geen Tikkies gestuurd heeft van deze vakantie. Ik snuif als ik eraan denk. Gelukkig is Nina niet zo. Maar daarom ben ik ook zo dol op haar. Omdat ze precies het tegenovergestelde is van Manuela.

Afgelopen zondag ben ik nog bij haar dressuurwedstrijd gaan kijken. Maar ik heb haar deze week al een aantal berichtjes gestuurd en ik dacht dat we OK waren. Maar ze antwoordt niet.

I like to capture a rainbow - save it in this heart of mine
I like to build you a mountain - you can call your own...

Ik heb haar verteld dat ik de komende twee weken voor Man moet zorgen en dus niet kan afspreken. Ik baal er gigantisch van dat ik niks van haar hoor. Ik besluit haar nog een bericht te sturen.
“Nien, Het doet me oprecht pijn om te zien dat je nog niet beter bent. Ik denk aan je. Zo te zien heb je geen zin in contact op dit moment. Hoop alles goed met je gaat.”
-“Dus dit is het?” Ze antwoordt vrijwel direct. Krachtig.
“Wat dan nu? Ik geef je rust. Je bent stil. Daarom. Take it easy.
-“ Rust? Omdat jou dat wel lekker uitkomt, zeker. Je laat niks van je horen. Je laat me compleet stikken.

I spread my wings but cant fly”.

“Ik snap het niet. Ik maak plannen om mijn familie aan je voor te stellen als ze hier zijn.” Hoe kan ze in godsnaam denken dat ik haar laat stikken?
-“Ik zoek geen rust. Ik zoek wederzijdse liefde. Iemand die zich in me kan verplaatsen en me niet 80% me het maar uit zoeken allemaal. Ook denkt aan wat ik wil”. Ik moet zuchten. We zitten in een vicieuze cirkel.
“Rustig Nien. Het is geven en nemen”.
-“Geven? Wat geef je dan, Prem? Alleen de zon gaat voor niets op en meer, ook in Iran”. Ik heb welkelijk geen idee wat ze bedoelt. Maar ze is boos. Of teleurgesteld. Of beide. Dat is me wel duidelijk.
-“Pap, zit je weer met Nina te Appen?” vraagt Manfred.
“Even niet, Man” antwoord ik. Ik zie in mijn ooghoek dat hij opstaat van tafel en aanstalten maakt om weer naar boven te gaan. Ik moet eerst dit afhandelen.

“Je boodschap is heel duidelijk, Nina. Jij hebt meer dan gelijk. Kunnen we nu verder? Gewoon wat lol hebben, elkaar steunen, etc.? Like lovers do..”

Ik word van alle kanten aangevallen. Benaderd voor hulp, door patiënten, vrienden, medewerkers, promovendi. Ik ben zo moe en eigenlijk ben een beetje klaar met alles. Ik heb Manfred tot volgende week zondag. Dan is dat even over. Daarna moet ik dingen regelen voor mijn familie die uit alle hoeken van de wereld naar Nederland komt voor mijn oratie. Het is in nog minder dan twee maanden en ik heb nog geen woord op papier.

to be continued
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 18-09-20 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:39

Ja ik denk dat dat wachtstukje wel interessant is om beter te snappen hoe ze echt denkt enzo?

Ik denk dat daar ergens iets niet klopt met van wie hij de t-shirt gekregen heeft en wat hij tegen Man zei daarover?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 13:44

Stral schreef:
Ja ik denk dat dat wachtstukje wel interessant is om beter te snappen hoe ze echt denkt enzo?

Ik denk dat daar ergens iets niet klopt met van wie hij de t-shirt gekregen heeft en wat hij tegen Man zei daarover?

Thanks voor de tip!

Misschien doe ik dan wel een keer een flash-back, inderdaad.

Het stukje klopt wel, heb een zin toegevoegd ter (hopelijk) verduidelijking.

Prem zegt dus heel vaak dat hij dingen van Nina gekregen heeft. Wat niet waar is. Maar hij wil haar in een goed daglicht zetten. En ook van "zie je wel, van Nina krijg ik wel dingen. Van Manuela kreeg ik nooit wat". Een beetje pochen. Wat dus eigenlijk niet waar is. En eigenlijk zet hij Nina daardoor juist in een slecht daglicht.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 13:46

Dit (volgende) komt er ook gewoon in. Verderop verwijs ik naar rommel, maar dat is anders denk ik niet helemaal te volgen.

Overigens vind ik het zelf een erg mooi en goed stuk en wie weet inspireert het ook anderen.

Maar het hoort zeker ook in het verhaal :) . Geen idee of ik er goed aan doe haha.

4.
Een relatie hebben en onderhouden is een kunst. De droom die je met zijn tweeën creëert is moeilijker te hanteren dan alleen je eigen droom. Om beiden gelukkig te kunnen blijven, moet je jouw helft van de relatie zeer goed onderhouden. Je bent verantwoordelijk voor jouw helft en op jouw helft ligt ook wat rommel. Jouw rommel is jouw rommel. Degene die iets met die rommel moet doen, ben jijzelf, niet je partner. Als je partner probeert jouw rommel op te ruimen, eindigt dit meestal met ruzie. We moeten leren niet onze neus te steken in andermans zaken waar dat niet gewenst is.

Hetzelfde geldt voor de helft van je partner. Ook op die helft ligt wat rommel. Sta hem of haar toe die rommel zelf op te ruimen. Aanvaard je partner in liefde met die rommel. Respecteer de rommel van de ander. Jouw taak in de relatie is niet het opruimen van de rommel van je partner.

(uit: Meesterschap in liefde / Don Muguel Ruiz).

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:49

astridastrid schreef:
Stral schreef:

Thanks voor de tip!

Misschien doe ik dan wel een keer een flash-back, inderdaad.

Het stukje klopt wel, heb een zin toegevoegd ter (hopelijk) verduidelijking.

Prem zegt dus heel vaak dat hij dingen van Nina gekregen heeft. Wat niet waar is. Maar hij wil haar in een goed daglicht zetten. En ook van "zie je wel, van Nina krijg ik wel dingen. Van Manuela kreeg ik nooit wat". Een beetje pochen. Wat dus eigenlijk niet waar is. En eigenlijk zet hij Nina daardoor juist in een slecht daglicht.

Dan snap ik niet wat die zin "Manuela gaf me nooit cadeaus" betekent haha, ligt mss aan mij, niet helemaal wakker vandaag :D

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 13:53

Haha, ook half-wakkere mensen moeten het begrijpen! Dus NP!

Een beetje "een oog uitsteken" naar Manuela. Van: "met Nina ben ik beter af" - van je moeder kreeg ik nooit wat. In eerste instantie vinden ze Nina een Golddigger. Prem's manier om ermee om te gaan, was om te zeggen dat hij allemaal dingen van Nina kreeg.

Hopelijk nu duidelijk. Anders haal ik het er gewoon uit. Maar het is wel typerend.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:11

Stral schreef:
die omschrijvingen mis ik ook ja, vaak staat er "we gaan eten bij Pietje de Turk", maar ik weet helemaal niet hoe Pietje de Turk er uit ziet als restaurant.
Ik mis dan ergens het stukje gedachtengang tussen constateren dat je zwanger bent en hoe er gedacht wordt in de wachtperiode (die is er toch?) denk ik. Wat was toen zo doorslaggevend om het te beslissen en wat is daarin veranderd dan? Want nu verwacht ze dat Prem het allemaal snapt en aanvoelt maar ik volg dat ook niet helemaal, omdat dat stuk niet beschreven stond :)

Helemaal mee eens , ook het stukje wachttijd en 1e bespreking met de arts of huisarts voordat de daadwerkelijke afspraak en abortus moet je denk ik wel beschrijven .

Verder leest het echt fijn weg TS al vind ik de manier in de conversaties tussen Prem en Nina niet altijd makkelijk te volgen en moet ik soms meerdere keren lezen om het te snappen

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 14:14

Ik ga mezelf weer even een schop onder de kont geven haha! Om duidelijker te schrijven ed. Meer conversaties zoals Robin & Nina - dat was dan ook even een uitprobeersel - dus dat wat verder uitbouwen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:58

zo nr 3 is inderdaad heel onduidelijk.

even aangeven dat het vanuit prem is geschreven
en volgens mij haal je de namen door elkaar.

prem heeft een shirt aan die hij van??? heeft gekregen.
of heeft nina een shirt aan die officieel van zijn ex is.. ik snap t niet.

verder wel leuk om te lezen hoe anders hij het beleefd.
hij probeert het goed te doen zoals zij wil,maar zij zegt heel wat anders dan dat ze echt wil.
vrouwen.. pofff

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 18:29

Ik snap deel drie en het t-shirt wel hoor.

En ook de stress die dat ding oplevert

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 18:35

Oh, ik snap het wel waarom hij dat zegt!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 18:45

Ik snap het t-shirt deel niet echt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 18:47

Ik snap het ook, TS legt het daarna ook nog een keer uit dus er valt weinig niet te snappen. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:08

Het is wel weer zo'n typische storm in een glas water, je eigen problemen maken zeg maar, met dat T-shirt dat ze helemaal niet aan hem gegeven heeft maar gewoon van haar zelf was en is :=

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:40

Prem begint me wel echt de keel uit te hangen. Want we krijgen iedere keer te horen hoe zwaar die het heeft. Maar als Manfred dan zo'n opmerking maar gaat ie er niet tegen in om zijn eigen persoon te verdedigen of te verklaren. En dan maar zeggen dat zn kinderen zo gemanipuleerd worden, ja als je zelf telkens zwijgt lijkt het net of je toestemt met de hele oliebol.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:31

Ik volg het helemaal! Ik vond de titels (iig vanuit prem/ Nina enz enz) wel super Handy. Maar het is te volgen. Ik vind het stukje uit het boek ook heel mooi en begrijp zeker dat je dit er in zet! (Helemaal als je het later gaat gebruiken, maar vind het voor het verhaal nu al een mooie toevoeging)

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:36

Ik lees al jaren geen boeken meer, maar ik kijk elke dag of er een update is hier. Ik vind het heel goed te volgen, ook het t-shirt verhaal. Ik erger me rot aan Prem, maar ook aan Nina die maar zo aan hem blijft hangen. Ben zo benieuwd hoe dit verder gaat.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:55

Hoe oud is manfred ookalweer?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:35

Een jaar of 12 toch :)

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:42

Spannend.. vind de onduidelijkheid soms ook bindend, je blijft lezen om te ontdekken waarom en hoe het zit.. ik mis de titels, dat vond ik juist pakkend! Blijf bij jezelf, zoveel mensen zoveel wensen..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:53

Ik vond dat juist ergens wel goed dat er zo weinig uitleg komt bij de abortus. Dat toont ook aan in wat voor een waas en stress ze die beslissing neemt en uitvoert. Pas achteraf komt dan het grote besef.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:47

Nou ik vond het dus zoals gezegd wel raar dat ze al een heel eindje zwanger was voordat ze er achter kwam, (10 weken?) toen hup-hup zoals het lijkt z.s.m. die abortus geregeld heeft. En achteraf zegt dat ze gedurende al die (10?) zwangerschapsweken zo'n ontzettend hechte band met het kindje voelde.... dat vind ik dan niet kloppen zeg maar.