Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Quebelle schreef:Victory-boy, ik zou eerst onder je schetslaag een gewone kleurlaag zetten en daarop al wat basis schaduw en kleur voor je hele tekening. Op de manier dat je nu werkt is het erg makkelijk om jezelf te verliezen in details en kun je je atanomie kwijt raken. Ziet er wel al heel RDJ uit
Ik heb met de tekening van mijn pony wel met basis kleurvlakken gewerkt en van daar uit de details uitgewerkt. Hier wilde ik eigenlijk zonder veel lagen werken, maar ik zat inderdaad direct vast. De ogen zijn nog goed te doen zo, maar voor het gezicht en het haar heb ik echt de houvast nodig van de basis kleuren. Ik raak anders het overzicht kwijt, vooral ook door het erg inzoomen. Maar goed, al doende leert men, haha.
Ik heb mijn vriend gevraagd wie het moest voorstellen en hij zei eerst "je moeder".
Ik: "Uhmm ... hij heeft een baardje en dat heeft mijn moeder niet." Hij: "Oke, je vader dan?" (ook die heeft geen baard, maar goed). Zelfs toen ik de originele foto liet zien zag hij de gelijkenis nog niet.

Ik heb (weer) een nieuwe set potloden besteld. Moet alleen nog even geduld hebben, want hij komt met een beetje geluk volgende week maar met een beetje pech pas de week daarna.

Mooie gerbils!