[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:12

Oh wat raar, ik heb gewoon een paypal account zonder creditcard. Maar die is al wel wat ouder. Misschien dat je er nu wel een creditcard voor nodig hebt.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:24

Seven schreef:
PayPal vraagt ook om credit card anders had ik dat inderdaad zo gedaan

nee hoor bankpas. ik heb ook paypal namelijk met gewoon mijn abn bank pas ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:52

Ik krijg toch echt de vraag welke creditcard ik wil gebruiken en dan allerlei passen. Zal aan mij liggen wellicht :D

Maar nu toch te laat dus prima zo

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:35

hierbij mijn beloofde reactierondje vanaf pagina 36;
naarppc
ik kan jouw foto niet meer zien :o
eclair98
ik moest even kijken wie dat nou weer was, een andere avatar haha :+ ik vind het erg leuk om te zien dat je werkjes steeds iets beter worden! naar mijn idee klopt de onderkaak van de hond niet helemaal, maar ik weet niet hoe de foto er uit zag natuurlijk;)
seven
5 minuten over zo'n kunstwerk :wow:
quintenvo
ik vind hem mooi! de manen en het oog zijn erg goed gelukt :j
telpeva
hoe heb je die laatste gedaan? ziet er erg gaaf uit!
eclair98
heel mooi!
seven
alweer heel mooi ! vind het roze voor de mooi net iets té roze, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk :o
amylyklama
heel mooi, zo simpel met toch een heleboel details :j hoe groot zijn de tekeningen?
joeylover
WAUW! prachtige wasbeer :oo
renskefrea
heel mooi alledrie! ik heb het idee dat er bij de onderste kat iets niet klopt, maar ik kan niet helemaal plaatsen wat dat precies is...
naarppc
ondanks dat jij zelf zegt dat het niet precies genoeg is en dat sommige dingetjes wat scheef zijn vind ik hem juist heel mooi! zo kun je in ieder geval zien dat hij met de hand gemaakt is :j
seven
prachtig!
joeylover
ik vind het knap dat je op zulk grof (lijkend) papier zoveel details kunt plaatsen (of hoe zeg je dat :') )
eclair98
mooi! misschien dat je de volgende keer iets meer lichaam over kan laten, nu stopt het zo abrupt.

pagina 37
amylyklama
mooi! fijne kleuren om te zien! ook grappig dat het licht er precies zo op valt, geeft een grappig effect :D
kashmino
ook al zo'n mooi oog!
anniekow
vind hem erg mooi! wat voor materiaal heb je gebruikt?
sanneb
ik ben echt fan van al jouw kleurtjes en cereatieve ideetjes <3
seven
dat paardje <3 die leeuw is ook heel mooi, grappig dat pootje wat er net nog onderuit komt.
eclair98
lief! heb je hem uit je hoofd getekend? de pootjes lijken niet helemaal in verhouding te zijn, vandaar ;)
joey_lover
ik vind jouw werkjes allemaal zo leuk <3
sanneb
erg lief! idd jammer van dat lijntje rechts, voegt sowieso aan de linkerkant wel echt iets toe:j

pagina 38
pompompom
wat typt jouw naam lekker zeg :Y) erg mooi! echt zo'n plaatje wat in een museum zou hangen :))
eclair98
leuk! ik zou idd zoals je zelf al aangaf proberen iets minder lijnen te gebruiken, f misschien kortere stukjes lijn proberen te maken. zo doe ik het in ieder geval altijd als ik begin met het schetsen van mijn tekeningen :o
seven
weer zo mooi!
telpeva
mooi! ik snap eigenlijk nooit zo goed waarom mensen die kleding tekenen de 'poppetjes' daaronder ook tekenen? is het dan makkelijker ofzo := nooit zelf zoiets geprobeerd dus ik zou het niet weten haha, verder dan ook geen tips of commentaar :+
seven
wat lief, die olifantjes <3
sanneb
:oo :oo

ik heb niet het idee dat ik echt iets toevoeg qua tips oid, verder dan mooi mooi mooi kom ik eigenlijk niet, vandaar dat ik alleen op een aantal tekeningen reageer als ik er zelf ook 1 post :(:)

joey_lover, over mijn tekening trouwens, het lichte is ook echt wit, de frontriem, het bit e.d is totaal niet overheen geveegd oid, het donkere is ook echt zo donker als dat ik hem kon krijgen met deze potloden, door het licht lijkt alles alleen een beetje grijzig

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:39

Hihi ik zal mijn poppetjes de volgende keer wel even een onderbroek aantrekken voordat ik ze post, ik had daar geen moment bij stil gestaan :)) Reden dat ik er een body onder teken is omdat ik dan weet hoe ver ik kan gaan met de kleding, waar trekt de zwaartekracht de boel naar beneden, hoe past een strakke broek over de benen en wat zie je dan nog van de spieren, zulk soort dingen. Doe ik ook altijd met paarden, eerst teken ik ze compleet en daarna pas een hoofdstel en/of zadel, anders weet ik niet 100% zeker welke riem ik waar moet tekenen.

Naar aanleiding van een reactie eerder heb ik wat dingen opgeschreven die ik nog zoal wou doen, en eigenlijk vond ik dat wel een leuk dingetje om te doen dus ik ben los gegaan met schrijven op een stuk papier. Ik heb nog veel meer ideeen maar het papier was op :')

19/180
Randomness
Afbeelding

Selina

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 21:44

Ik zie ineens 'glitter eenhoorns' *\o/*
Hierbij, please, teken veel glitter eenhoorns dit jaar _/-\o_

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:59

NynkeMarit bedankt voor je reactie. Ik heb de lijnen getekend met een fineliner en vervolgens heb ik het ingekleurd met acrylverf.

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:01

Leuke ideeen Telpeva *\o/*

Ik ben zo blij met m'n acryl los uit de hand nummer 37 en dacht... dit ga ik voorlopig oefenen en maak er gelijk nog 1, maar ik denk dat het een lucky shot was... ik ben geëindigd met dit.
Ga het maar als ondergrond gebruiken voor morgen..

Afbeelding

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:11

sanneb schreef:
Leuke ideeen Telpeva *\o/*

Ik ben zo blij met m'n acryl los uit de hand nummer 37 en dacht... dit ga ik voorlopig oefenen en maak er gelijk nog 1, maar ik denk dat het een lucky shot was... ik ben geëindigd met dit.
Ga het maar als ondergrond gebruiken voor morgen..

[ [url=m/pv6onR.jpg]Afbeelding[/url] ]

haha sorry, ik moet hier wel om lachen.
het lijkt net alsof je iets verstopt hebt wat je gemaakt heb.
Dat je het bijvoorbeeld echt niet mooi vond en er dus met een donkerdere kleur overheen bent gegaan :P
Frustratie :P

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:13

Dit is een blaadje vol frustratie met alle overgebleven verf overheen gegooid :P
Ik zit nu m'n wonden te likken op de bank :j

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:19

Sanneb haha nu ben ik wel benieuwd hoe ie eerst was...maar ik herken t maar al te goed...soms wil t echt niet. Volgende keer beter.
Je andere acryl ziet er goed uit. Tip.. probeer je achtergrond niet 'om' je onnferwerp te schilderen.

Seven leuke olifanten. Lekker vrolijk en speels. Tip... nog meer kleur? :D .

En vandaag beetje zitten oefenen met beenzetting en beweging uit t hoofd... nog best lastig...

Afbeelding

Afbeelding

En nog een zee-ansicht kaartje gefabriceerd.

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:42

Kleur is stap 2 inderdaad :D
Mooie been studie ik houd van jou tekenstijl
Je zeehond is ook prachtig

Geweldig jou idee voor dit jaar telpeva

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 00:01

wat komen er toch weer leuke dingen voorbij. En die ansichtkaarten vind ik helemaal een gaaf idee.
Omdat het al een uur te laat is eigenlijk heb ik geen tijd meer voor een reactierondje vandaag, maar wie weet doe ik dat later nog even inhalen :)

Mijne van gister, een konijn:
Afbeelding

En van vandaag een hondje die ik wel een beetje mislukt vind, maar goed. Gewoon posten en morgen weer een dag :P
Afbeelding

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 01:36

Wat komen er weer leuke dingen langs! En iedereen ook heel erg bedankt voor het commentaar, zal proberen om morgen of overmorgen zelf weer even te reageren.

Merken jullie al dat de challenge wat oplevert? Ik merk dat ik minder bang ben om te schetsen en dat het ook allemaal wat sneller gaat :j
Wel merk ik dat er weer ingeslopen is dat alles mooi en uitgebreid moet zijn. Dus vandaag en gisteren alleen even een snelle schets gemaakt.

Misschien een leuk idee om wat ideeën uit te wisselen (en dan allemaal op de manier zoals Telpeva dat doet :D nee hoor, geintje)? En dan bedoel ik niet echt onderwerpen, maar meer technieken enzo?

Wat ik zelf nog heb is:
- tekening bestaande uit 1 lijn (maar die is al een paar keer voorbij gekomen, moet ik alleen nog steeds doen)
- dezelfde foto voor een week lang op allemaal verschillende manier tekenen/schilderen

Verder ben ik een beetje inspiratieloos merk ik...

5/02
Afbeelding

6/02, deze zou ik nog wel graag een keertje met acryl willen doen
Afbeelding

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 08:45

Oei dezelfde foto een week lang, lijkt me een enorme uitdaging...
ik wil nog heel graag wit op zwart...
En voorlopig ga ik zonder schets maar gelijk met verf aan de slag. Hoewel ik daar nu echt wel schrik voor heb :P

Je varken is echt heel schattig, die zou ik best uitgewerkt willen zien <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:19

Ik krijg momenteel voornamelijk frustratie dat ik iets geweldigs in m'n hoofd heb en dat er niet uit krijg. Wil deze week meer met pastel bezig hopelijk heb ik daar weer meer lol in

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:20

Jammer Seven, je maakt toch hele mooie dingen. Hopelijk komt de zin weer terug.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:21

Bedankt sanne
Ik zie het zelf niet zo ben zeer perfectionistisch en krijg gewoon niet op papier wat ik wil

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:26

Ik heb gisteren geen tijd gehad voor een reactie rondje, excuses!

Over mijn lammetje: lammetjes hebben hele dikke poten in verhouding.:P Ik sta er soms ook van te kijken :P

38/365
Tamme rat met promarkers. Witte veeg is acryl dat mislukte :PAfbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:44

Oei ik heb nog wel een waslijst met dingen die niet meer op dat papiertje pastten, die ik nog wil doen... :+

- wit op zwart, ik heb nog een vel krasfolie dat ik hiervoor wil pakken
- linoleum snijden (of iets tekenen zodat het daarop lijkt)
- character design (1 personage verzinnen, in meerdere houdingen tekenen e.d.)
- character design #2, emoties en houdingen uitbeelden die het personage meer karakter geven
- korte animatie
- een vel compleet vullen, er mag geen wit stukje meer overblijven
- inkt
- iets met maskeervloeistof/maskeerpapier
- iets natekenen, niet van een foto maar een object in de kamer

En nog wel meer waar ik zo snel niet op kom, ik maak later wel nog een tekeningetje er van.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:53

Ik reageer eigenlijk nooit, maar volg iedere dag ieders vorderingen in dit topic en wil jullie eens complimenteren. Leuk om te zien dat het pietjepreciesrealisme dat de overhand leek te hebben op bokt hier wordt losgelaten. Ik zie echt de prachtigste dingen langs komen van eenieder. Kleuren maken de werken levendig en de veelheid aan verschillende materialen is ook een lust voor het oog.

Ik heb zelf al jaren niet meer serieus een tekenpotlood aangeraakt, maar wilde toch even zeggen dat ik met veel plezier volg :o

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:02

nevony, misschien zelf toch weer eens de potloden oppakken dan? Genoeg inspiratie hier toch :D

Vandaag weer een acryl zonder vooraf te schetsen.
Jeetje wat is het moeilijk.

38/365
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:52

Terwijl ik wacht op nieuw pastel papier (duurt lang) maar weer wat geklieder geen voorbeeld gewoon gaan niet tevreden over het achterbeen en de afmetingen van hoofd en hals maar toch grappig geworden
Afbeelding

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:51

sanneb schreef:
nevony, misschien zelf toch weer eens de potloden oppakken dan? Genoeg inspiratie hier toch :D

Vandaag weer een acryl zonder vooraf te schetsen.
Jeetje wat is het moeilijk.

38/365
[ [url=m/ECmDQN.jpg]Afbeelding[/url] ]

gaaf! Daar heb je toch nog wel wat moois van gemaakt vind ik!

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:55

Ok, hopelijk weet iemand het hier... Ik heb vandaag een rol aquarelband binnengekregen. Ik was in de veronderstelling dat dat plakt, maar dat is dus niet zo. Iemand een idee hoe en waarvoor je dit gebruikt?
Afbeelding