[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuffB

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:19

Ik ben ondertussen elke dag bezig in mijn BuJo en wordt er erg blij van. Heb het hele topic doorgelezen en ben hier en daar nog wat nieuwe dingen tegen gekomen die ik ook ga gebruiken (zoals die pagina over de uitzet bijvoorbeeld)

En wat is iedereen toch ontzettend creatief!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:43

Het geeft mij heel rust, daar door word ik ook erg blij :D

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 19:04

Ik ben er al vroeg bij voor september!
Afbeelding

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:52

Wauw, prachtig mirth! Heel mooi!
Ik ben vanochtend ook aan september begonnen ivm afspraken die ik in kon gaan plannen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:57

Misschien handig voor de volgende keer: ik maak in mijn maandoverzicht altijd een 'volgende maand' tabje waardoor ik afspraken voor de volgende maand alvast kan noteren en later kan verwerken in mijn nieuwe maandoverzicht. Vond het op een gegeven moment echt storend dat ik op 30 augustus nog niet wist hoe september eruit zag :))

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:22

Wow heel erg mooi mirthheee! <3
LuffB, laat je die enveloppen van je spaarplan los of plak je die in je BuJo oid? Heel gaaf idee en mooie opmaak!

Ik ben ook weer bezig geweest vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Lekker geel accentje. :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:06

Toekomstige afspraken gaan bij mij in mijn future log, dan gebruik ik die pagina tenminste nog af en toe eens want die pagina is verder echt werkloos bij mij :+

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:17

ik heb idd een volgende maand lijst, maar dat is meer voor mijn to do dingen voor de volgende maand. afspraken (en paardenwedstrijden/ evenementen) gaan daar niet allemaal bij passen.

Het plan voor de enveloppen is dat die inclusief hun spaarcentjes de kluis in gaan zodat ik er niet makkelijk bij kan en het er niet uit kan halen. in mijn BJ komt dan een tekening met een nummer (1 t/m 4) en het spaardoel. zo kan ik de enveloppen hergebruiken als een spaardoel gelukt is. moet hrt alleen nog verder uitwerken.

leuk weer marell!

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:28

LuffB schreef:
ik heb idd een volgende maand lijst, maar dat is meer voor mijn to do dingen voor de volgende maand. afspraken (en paardenwedstrijden/ evenementen) gaan daar niet allemaal bij passen.

Het plan voor de enveloppen is dat die inclusief hun spaarcentjes de kluis in gaan zodat ik er niet makkelijk bij kan en het er niet uit kan halen. in mijn BJ komt dan een tekening met een nummer (1 t/m 4) en het spaardoel. zo kan ik de enveloppen hergebruiken als een spaardoel gelukt is. moet hrt alleen nog verder uitwerken.

leuk weer marell!

Oh dat is een slim systeem, wat goed bedacht.
Dankjewel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 00:50

Super om weer binnen te gluren in andermans Bullet Journals. :)) Erg leuk om te zien hoeveel er mogelijk is en hoeveel ideeen er allemaal zijn, erg inspirerend.

@ Mirthheee: wat leuk, jouw Arc in actie! Ik ben helemaal verslaafd aan mijn eigengemaakte Arc agenda (die trouwens nog wel erg praktisch-lelijk is), echt een geweldig systeem met die ringen en dat je alles op elk moment weer los kunt halen. <3

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:39

@Marell die pagina's zijn echt perfect <3

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 11:44

@xyzutu2 thanks! Ik heb hoop dat arc nog met dotted papier komt. Vind de ruitjes stiekem erg lelijk...

@_marell thanks! House is ook heel mooi!

Ik heb ook alvast een habit tracker gemaakt. Zit te overwegen de bloemen te kleuren en de titel is nog in potlood. Heb nog geen goede brushpen in het zwart
Ik had overigens een fout gemaakt maar dat heb ik opgelost dmv een flapje :+
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 12:00

Ik vond de ruitjes van de Arc ook een beetje dwingend ogen, dus heb ik zelf maar stipjespapier geArct door het A5 stipjespapier van Atoma te kopen en erin te stoppen. De gaatjes komen gewoon overeen, dus je kunt ze zonder problemen uitwisselen.
Het is even zoeken op de website, maar als je op deze link klikt: https://www.atoma.be/en/paper-refills/4 ... eamy_paper dan kun je als je voor Creamy Paper kiest onder 'Ruling' voor Point kiezen.
Het stomme is dat als je een ander soort A5 papier kiest je de optie voor Point meteen verliest, dus het was voor mij ook even zoeken voor ik nou de juiste vond, want ik raakte hem steeds kwijt als ik per ongeluk de andere soort papier aanvinkte. :+

Een andere optie is om een bestandje voor stipjespapier te downloaden via Etsy en ze gewoon uit te printen op prettig papier en er met de Arc gaatjesmaker gaatjes in te maken. Dat wordt misschien mijn volgende stap, maar gelukkig is het Atoma papier nog lang niet op. :)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 12:27

xyzutu2 schreef:
Ik vond de ruitjes van de Arc ook een beetje dwingend ogen, dus heb ik zelf maar stipjespapier geArct door het A5 stipjespapier van Atoma te kopen en erin te stoppen. De gaatjes komen gewoon overeen, dus je kunt ze zonder problemen uitwisselen.
Het is even zoeken op de website, maar als je op deze link klikt: https://www.atoma.be/en/paper-refills/4 ... eamy_paper dan kun je als je voor Creamy Paper kiest onder 'Ruling' voor Point kiezen.
Het stomme is dat als je een ander soort A5 papier kiest je de optie voor Point meteen verliest, dus het was voor mij ook even zoeken voor ik nou de juiste vond, want ik raakte hem steeds kwijt als ik per ongeluk de andere soort papier aanvinkte. :+

Een andere optie is om een bestandje voor stipjespapier te downloaden via Etsy en ze gewoon uit te printen op prettig papier en er met de Arc gaatjesmaker gaatjes in te maken. Dat wordt misschien mijn volgende stap, maar gelukkig is het Atoma papier nog lang niet op. :)

Ode zal er eens naar kijken! Zelf printen is uiteindelijk heel duur. Heb thuis ooit de kosten berekend van een printje uit onze printer dat kwam al snel op 50 cent per printje:+

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:02

Ik maak dit eigenlijk iedere week op mijn werk, maar dan super saai en suf.... Werkt wel heel fijn. Eens opzoek gaan naar een mooi boekje en met jullie als inspiratiebron gewoon het veel toffer gaan maken.

Weet iemand waar er mooie dots-boekjes te koop zijn, die vind ik fijner/mooier dan van die hokjes...

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:12

Ik heb, naar aanleiding van dit topic, laatst ook maar een bujo gehaald! Ik ben nu druk bezig met de pagina's invulling te geven. Ik heb al voor zo'n 20 pagina's ideeën gevonden :D Ik probeer hem lekker creatief en mooi in te vullen, maar ik ben zelf niet zo'n meester kunstenaar. De meeste dingen pik ik dus van internet en teken ik na :+ Maar tot nu toe vind ik het geslaagd en onwijs leuk om te doen! Ik begin met hem gebruiken zodra school weer begint, 4 september dus. Tot dan nog even de tijd om hem op te stellen.

Ik heb van die gekleurde fineliners, maar die bevallen toch niet helemaal.. ze lopen wat uit. Iemand een tip voor (zwarte) fineliners die dat niet doen? Of zou het aan mijn papier liggen? Ik heb wel een 'echte' bujo, maar ik ben niet echt kapot van het papier. Het schijnt wat door. Verder werken de stipjes wel heerlijk :D

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 15:46

Pacific schreef:
Ik heb, naar aanleiding van dit topic, laatst ook maar een bujo gehaald! Ik ben nu druk bezig met de pagina's invulling te geven. Ik heb al voor zo'n 20 pagina's ideeën gevonden :D Ik probeer hem lekker creatief en mooi in te vullen, maar ik ben zelf niet zo'n meester kunstenaar. De meeste dingen pik ik dus van internet en teken ik na :+ Maar tot nu toe vind ik het geslaagd en onwijs leuk om te doen! Ik begin met hem gebruiken zodra school weer begint, 4 september dus. Tot dan nog even de tijd om hem op te stellen.

Ik heb van die gekleurde fineliners, maar die bevallen toch niet helemaal.. ze lopen wat uit. Iemand een tip voor (zwarte) fineliners die dat niet doen? Of zou het aan mijn papier liggen? Ik heb wel een 'echte' bujo, maar ik ben niet echt kapot van het papier. Het schijnt wat door. Verder werken de stipjes wel heerlijk :D

Welke pagina's ga je maken?

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:02

Ik ben inmiddels begonnen aan september.
Ik heb mijn voorpagina lekker simpel :o maar ik vind hem wel cool. Alleen had ik misschien beter niet met mijn marker over de zwarte verf moeten gaan, maargoed ach _O- Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:14

Over Rhodia notitieboeken, dit is eerder al besproken in het topic maar ik snap het nog steeds niet zo, is er iemand die mij bij het volgende kan helpen:
Ik werk graag met vulpennen, nu heb ik begrepen dat leuchtturm wel 'ok' is met vulpennen maar dan Rhodia fijner werkt. Máár er zijn verschillende type notitieboekjes van Rhodia, ook met dots, en nu weet ik niet welke ik het beste kan nemen als bujo voor gebruik met vulpennen? Er zijn ook websites die het uitleggen maar ik denk dat ik gewoon te blond ben want ik snap het niet :o

Want je hebt:
Rhodiarama goalbooks
Rhodiarama webnotebooks
Rhodia webnotebooks

Mjn huidige leuchtturm bujo gaat namelijk behoorlijk hard, met mijn tempo van pagina's volkliederen zal die het eind van het jaar niet gaan halen :') ik ben alvast aan het rondkijken voor een opvolger

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:07

Ik heb een vraagje over de ecoline brushpennen. Moet je hiervoor ook perse een ecoline brushpen blender aanschaffen? :)

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:10

Ik heb gister bij de Hema een schriftje gekocht waarmee ik ook wil beginnen! :)
Wil hem niet gebruiken als maandelijkse of wekelijkse planning want daarvoor ben ik te gehecht aan mijn normale agenda haha :)) Ik wil er dingen in zetten als series die ik kijk/nog wil kijken, boeken die ik lees/heb gelezen/nog wil lezen, een habit tracker en dat soort dingen. Ook wil ik er vooral mijn uitgaven in bij gaan houden zodat ik hier wat meer inzicht in krijg.

Nu zit ik alleen te twijfelen over de indeling. Ideaal zou zijn om alle losse dingen eerst te doen en dan de uitgaven erbij te zetten omdat hier het snelst pagina's voor bij komen. Alleen wil ik hem ook zo snel mogelijk gebruiken maar wil pagina's niet afraffelen en er wel iets leuks van maken :roll:

Hebben jullie misschien tips hoe ik het beste kan beginnen?

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:00

mirthheee schreef:
Pacific schreef:

Welke pagina's ga je maken?

Oahh, van alles! Eigenlijk alle standaard dingen die hier wel voorbij komen. Allerlei trackers, leuke citaten, gedichten en songteksten, lijstjes.. en daarnaast als agenda :) als ik wat pagina's af heb zal ik wel wat foto's plaatsen!

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:19

Volg! ik heb vandaag een BuJo gekocht (echt met stipjes) en al enthousiast wezen tekenen en schrijven. ik deel m op in maanden en die weer opdelen in weken. ik gebruik hem voor planners voor school, maar ook daily trackers en trackers voor series en boeken :)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 22:21

prugelpiet schreef:
Ik heb een vraagje over de ecoline brushpennen. Moet je hiervoor ook perse een ecoline brushpen blender aanschaffen? :)

Alleen als je wilt gaan blenden? :+

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:21

xpattystagor schreef:
Volg! ik heb vandaag een BuJo gekocht (echt met stipjes) en al enthousiast wezen tekenen en schrijven. ik deel m op in maanden en die weer opdelen in weken. ik gebruik hem voor planners voor school, maar ook daily trackers en trackers voor series en boeken :)

Klinkt georganiseerd :) , heb je foto's?